ΕΙΔΗΣΕΙΣ
14/10/2015 11:51 EEST | Updated 14/10/2015 11:52 EEST

Σωρεία αντιδράσεων για το πολυνομοσχέδιο: Η Τρόικα θέλει να κλείσει την ελληνική φαρμακοβιομηχανία, λέει ο Γιαννακόπουλος

EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Κριτική στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου για τα προαπαιτούμενα άσκησαν εκπρόσωποι των κοινωνικών φορέων από το βήμα της Βουλής.

Ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος πρόεδρος του Συνδέσμου Αντιπροσώπων Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων, άστραψε και βρόντηξε απευθυνόμενος από το βήμα της Βουλής, εξαπολύοντας επίθεση, μεταξύ άλλων, στους Ανδρέα Λοβέρδο και Αντώνη Σαμαρά.

Μάλιστα, τόνισε πως στόχος της τρόικας είναι να κλείσει την ελληνική φαρμακοβιομηχανία κι όποιοι δεν το καταλαβαίνουν είναι είτε στημένοι, είτε βλάκες, είτε άσχετοι.

«Πριν από 5 χρόνια αρχίσαμε και φωνάζαμε και λέγαμε ότι υπάρχει ένα σχέδιο Καρόνε, σχέδιο της τρόικας να κλείσει η ελληνική φαρμακοβιομηχανία και να πάει όλη πίτα σε εταιρείες που εκπροσωπούνται από ισραηλινά συμφέροντα», τόνισε χαρακτηριστικά.

Δίνοντας τα στοιχεία για τη συνεισφορά της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας στην ελληνική οικονομία, τόνισε: «Για κάθε ένα ευρώ που δαπανάται για το χώρο της Υγείας στο ελληνικό φάρμακο προστίθενται 3,42 ευρώ στο ΑΕΠ, ένας συντελεστής ο οποίος είναι πιο υψηλός και από τη ναυτιλία και από τον τουρισμό που όλοι καυχιόμαστε ότι είμαστε πρώτοι στον κόσμο. Έχουμε κλειστό προϋπολογισμό φαρμάκου 1,945 δισ. ευρώ που βέβαια και αυτό είναι πλασματικό γιατί μέσα εντάσσονται τα εμβόλια, οι ανασφάλιστοι και το ΦΠΑ. Πού ακούστηκε, σε ποια χώρα του κόσμου η πρόληψη να είναι μέρος της δαπάνης; Μόνο στην Ελλάδα.

Έχουμε 11.000 θέσεις εργασίας και οφείλω από αυτό εδώ το βήμα να σας πω τι σημαίνει το να ψηφίσετε "ναι" και να περάσει αυτό το άρθρο. Σημαίνει ότι 11.000 άνθρωποι θα μείνουν στο δρόμο, σημαίνει ότι επιχειρήσεις δεκαετιών θα κλείσουν, σημαίνει ότι η χώρα μας στην όποια επόμενη διαπραγμάτευση δεν θα μπορέσει να έχει στη φαρέτρα της φάρμακο, ό,τι μας φέρνουνε οι ξένοι θα πρέπει να λέμε "ναι" σε όλα. Να είσαστε βέβαιοι ότι το φθηνό ελληνικό φάρμακο θα αντικατασταθεί με ξένο ακριβό φάρμακο, θα έρθουν αυτοί στη χώρα μας. Και κάποια στιγμή θα αποδειχθεί».

Την απόσυρση της διάταξης η οποία καταργεί την δυνατότητα που έδινε ο νόμος 4331/15 στους μετά την 1/1/1993 ασφαλισμένους του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (ΕΤΑΑ) να υπαχθούν σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία, ζήτησε ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών (ΔΣΑ) Βασίλειος Αλεξανδρής.

Ο κ. Αλεξανδρής χαρακτήρισε τη συγκεκριμένη διάταξη «εμπνεύσεως Ηρώδη» και προσέθεσε, ότι η ψήφισή της θα «επιφέρει δραματικές επιπτώσεις στην είσπραξη των ασφαλιστικών εισφορών, επομένως και στα έσοδα του ασφαλιστικού ταμείου».

Ο πρόεδρος του ΔΣΑ, ανέφερε επίσης ότι η ψήφιση της διάταξης θα πλήξει τους νέους κυρίως δικηγόρους οι οποίοι «επιφορτίζονται με νέα βάρη», και επικαλέστηκε τα στοιχεία του Δικηγορικού Συλλόγου, σύμφωνα με τα οποία 8.036 δικηγόροι έχουν κάνει μέσα στο 2015 μόνο 16 παραστάσεις.

Την χρησιμότητα της καταργούμενης διάταξης για τους ασφαλισμένους του ΕΤΑΑ αναγνώρισε κατά την τοποθέτηση του και ο πρόεδρος του Ταμείου Στυλιανός Πλιάκης, λέγοντας ότι η διάταξη αυτή έδινε τη δυνατότητα στους ασφαλισμένους «μια ανάσα», προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις τρέχουσες εισφορές μετά τις αυξήσεις εισφορών του 2011, και στους νέους ασφαλισμένους να κατέβουν δυο κατηγορίες στο 2015 και το 2016.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΤΑΑ, το μέτρο συνεισέφερε στην αύξηση της εισπραξιμότητας του Ταμείου, και επικαλέστηκε τα στοιχεία του κλάδου των μηχανικών, σύμφωνα με τα οποία 7.400 μηχανικοί περισσότεροι από ό,τι το δεύτερο εξάμηνο του 2014 ανταποκρίθηκαν στην καταβολή των εισφορών τους, και το Ταμείο εισέπραξε επιπλέον 9.300.000 ευρώ, που αντιστοιχεί σε αύξηση 14%.

Ο κ. Πλιάκης προσέθεσε ότι ενώ η εισπραξιμότητα του κλάδου των μηχανικών είχε πέσει λόγω της κρίσης στο 49%, μετά την εφαρμογή του μέτρου έφθασε στο 60%.

Την αυστηροποίηση των ποινών της λαθρεπιβίβασης με την μετατροπή του αδικήματος από πταίσμα σε πλημμέλημα, πρότεινε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) Γρηγόριος Δημητριάδης.

Ο κ. Δημητριάδης ζήτησε επίσης τα υπουργεία που ασκούν κοινωνική πολιτική με τα εισιτήρια των συγκοινωνιών να καταβάλλουν στον Οργανισμό τα ανάλογα ποσά και να ενταθούν οι διώξεις κατά της παραχάραξης των εισιτηρίων.

Πρότεινε, τέλος, ο εκάστοτε πρόεδρος του ΟΑΣΑ να είναι και πρόεδρος των θυγατρικών εταιρειών του Οργανισμού «για να υπάρξει συμπληρωματικότητα και συνέργειες».

Sponsored Post