ΔΙΕΘΝΕΣ
15/10/2015 13:17 EEST | Updated 15/10/2015 13:17 EEST

Πόσων δισεκατομμυρίων ζημιά μπορεί να αντέξει η Volkswagen πριν καταρρεύσει;

This photo taken on Sept. 29, 2015 shows the power plant of the Volkswagen factory in the city Wolfsburg, Germany. Thanks to Volkswagen, Wolfsburg boomed in West Germany’s postwar rebirth and today the town and the company are inseparable. (AP Photo/Markus Schreiber)
ASSOCIATED PRESS
This photo taken on Sept. 29, 2015 shows the power plant of the Volkswagen factory in the city Wolfsburg, Germany. Thanks to Volkswagen, Wolfsburg boomed in West Germany’s postwar rebirth and today the town and the company are inseparable. (AP Photo/Markus Schreiber)

Ενώ είναι σε πλήρη εξέλιξη το σκάνδαλο γύρω από τη Volkswagen – η οποία, όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα, έλαβε εντολή από τη γερμανική αρχή ασφαλείας οχημάτων, ΚΒΑ, για ανάκληση 2,4 εκατ. οχημάτων στη χώρα- ένα από τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι το πόσο μεγάλες οικονομικές απώλειες/ ζημιές μπορεί να «απορροφήσει» η εταιρεία πριν καταρρεύσει.

Με αυτό το θέμα ασχολείται ο Όλαφ Στόρμπεκ, αρθρογράφος του Reuters BreakingViews, ο οποίος καλύπτει θέματα Γερμανίας, Ευρωζώνης και οικονομικών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, ο γερμανικός κολοσσός είναι αρκετά ισχυρός για να αντέξει τις οικονομικές επιπτώσεις του σκανδάλου: Αναλυτικότερα, όπως εκτιμά, αν η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης μπορέσει να κρατήσει τις επιχειρήσεις της σταθερές, τότε θα είναι σε θέση να αντέξει απώλειες ύψους μέχρι και 70 δισ. ευρώ, χωρίς να πρέπει να προβεί σε πωλήσεις brands ή να προβεί σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

Όπως εκτιμά, ακόμα και αν οι πωλήσεις Audi, Porsche κ.α. δεν αυξηθούν μέσα στα προσεχή χρόνια, ο κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι σε θέση να «παράγει» ρευστότητα 5,5 δισ. ευρώ ετησίως. Το 1/3 εξ αυτών θα καταλήγει σε επενδυτές υπό τη μορφή μερισμάτων, βάσει των εκτιμήσεων του 2014. Γενικότερα, εκτιμάται ότι μέσα σε πέντε χρόνια, μέσω κάποιων επιλογών, η ρευστότητα που θα παραχθεί θα ανέρχεται στα 22 δισ. ευρώ. Επίσης, υπάρχει πάντα η επιλογή των περικοπών εξόδων. Τα κόστη εργασίας και υλικών θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 3% και 0,5% αντίστοιχα, με αποτέλεσμα την περαιτέρω ενίσχυση των αποθεμάτων ρευστού (6,3 δισ. μέσα σε πέντε χρόνια). Και υπάρχει πάντα, εκτιμά ο Στόρμπεκ, ο τομέας των επενδύσεων: Η Volkswagen επενδύει ετησίως 25 δισ. ευρώ σε fixed assets (ενσώµατα πάγια στοιχεία) και ανάπτυξη προϊόντων. Όπως έγινε γνωστό στις 13 Οκτωβρίου, το δεύτερο θα μειωθεί κατά 1 δισ. - και η μείωση όλων των επενδύσεων κατά 10% θα μπορούσε να έχει επίσης αποτέλεσμα άλλα 9,4 δισ. ευρώ. Σε αυτά προστίθενται άλλα 24 δισ. ευρώ που συγκεντρώνει η εταιρεία στο πλαίσιο προγραμματισμένων πωλήσεων assets, ενώ θεωρείται ότι 10 δισ. ευρώ θα πρέπει να κρατηθούν «στην άκρη» για να διατηρηθεί το credit rating, και συνολικά η εταιρεία έχει 51,2 δισ. ευρώ για να καλύψει το κόστος του σκανδάλου. Επίσης, όπως προσθέτει ο Στόρμπεκ, πρακτικά θα πρέπει να είναι σε θέση να καλύψει ακόμα περισσότερα. «Το Βόλφσμπεργκ (τα αρχηγεία της Volkswagen) θα “βήχει” πιθανότατα για χρόνια...αλλά δεν θα πνιγεί» καταλήγει.