ΔΙΕΘΝΕΣ
20/10/2015 07:09 EEST | Updated 20/10/2015 07:10 EEST

Μέχρι και 80 δισ. ευρώ οι ζημιές στη Volskwagen, εκτιμά Γερμανός συγκοινωνιολόγος

A Volkswagen Golf 2.0 TDI is parked at a Volkswagen dealer in Milan, Italy, Thursday, Oct. 15, 2015. Italian authorities have searched the headquarters of Volkswagen Italia as part of a local investigation into the emissions testing scandal at the German automaker. The financial police in the northern city of Verona conducted the searches on Thursday and confirmed that there are officials under investigation. (AP Photo/Luca Bruno)
ASSOCIATED PRESS
A Volkswagen Golf 2.0 TDI is parked at a Volkswagen dealer in Milan, Italy, Thursday, Oct. 15, 2015. Italian authorities have searched the headquarters of Volkswagen Italia as part of a local investigation into the emissions testing scandal at the German automaker. The financial police in the northern city of Verona conducted the searches on Thursday and confirmed that there are officials under investigation. (AP Photo/Luca Bruno)

Τα 80 δισ. ευρώ ενδέχεται να φτάσουν οι ζημιές στη Volkswagen λόγω του σκανδάλου παραποιημένων ρύπων (diesel-gate), εκτιμά ο Γερμανός συγκοινωνιολόγος, Στέφαν Ράμλερ.

Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα της Deutsche Welle, παρά τις αναμενόμενες αρνητικές επιπτώσεις, ο συγκοινωνιολόγος θεωρεί ότι υπάρχει μια σημαντική ευκαιρία, τόσο για την Volkswagen όσο και για τη Γερμανία γενικότερα: «Αν όλα πάνε καλά οι ζημιές θα περιοριστούν στα 20 με 30 δισεκατομμύρια ευρώ. Αν όχι τότε ενδέχεται να φθάσουν και τα 80 δισεκατομμύρια. Για το λόγο αυτό το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας θα πρέπει να αξιοποιήσει την ευκαιρία, μιας και διαθέτει δεσμεύουσα μειοψηφία, έτσι ώστε η Volkswagen να μην περιοριστεί στο ρόλο του κατασκευαστή οχημάτων, αλλά να μετατραπεί σε επιχείρηση παροχής υπηρεσιών. Το κρίσιμο ερώτημα είναι πως θα εξελιχθεί η μαζική αγορά αυτοκινήτου. Και εκεί το δημόσιο που αγοράζει περίπου το 20% των δημοσίων υπηρεσιών και αγαθών θα μπορούσε, για παράδειγμα, να δώσει κίνητρα για την αγορά ηλεκτρονικών οχημάτων ή να πει, ότι από εδώ και στο εξής και σε βάθος χρόνου αγοράζω μόνο ηλεκτρικά οχήματα και όχι λιμουζίνες με κινητήρα εσωτερικής καύσης» αναφέρει σχετικά.

Κατά την άποψη του Στέφαν Ράμλερ το σκάνδαλο της Volkswagen αποκαλύπτει την υποκρισία με την οποία τόσο η αυτοκινητοβιομηχανία, όσο και οι πολιτικοί, αλλά και οι πελάτες αντιμετωπίζουν το ζήτημα των ρύπων τα τελευταία χρόνια: «Διαπιστώνω μια υποκρισία, εκ μέρους των πολιτικών, των υπηρεσιών ελέγχων, αλλά και των πελατών των οχημάτων. Αποτελεί, μεταξύ ειδικών, κοινό μυστικό ότι τα στοιχεία των αυτοκινητοβιομηχανιών ως προς τις τιμές των ρύπων απέχουν πολύ από την πραγματικότητα. Τα πολιτικά κόμματα έκαναν ότι δεν άκουγαν τις προειδοποιήσεις για τις υπερβολικές τιμές των ρύπων παραπέμποντας στην μεγάλη σημασία της αυτοκινητοβιομηχανίας για την γερμανική οικονομία. Και οι πελάτες όμως θα γνώριζαν αν ήθελαν ότι από την εξάτμιση των οχημάτων τους δεν βγαίνει μόνο….γύρη λουλουδιών».

 

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Όλαφ Στόρμπεκ, αρθρογράφου του Reuters BreakingViews, ο γερμανικός κολοσσός είναι αρκετά ισχυρός για να αντέξει απώλειες ύψους μέχρι και 70 δισ. ευρώ, χωρίς να πρέπει να προβεί σε πωλήσεις brands ή να προβεί σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

Sponsored Post