ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
23/10/2015 04:01 EEST | Updated 23/10/2015 04:16 EEST

Τι θέλει να αγοράσει η Γαλλία στην Ελλάδα

French President Francois Hollande, right and Greek Prime Minister Alexis Tsipras raise their glasses during a dinner at the Presidential Palace in Athens, Thursday, Oct. 22, 2015. Hollande is in Greece for a two-day visit, as Greece seeks help from European rescue lenders for relief on its massive bailout debts. (AP Photo/Petros Giannakouris)
ASSOCIATED PRESS
French President Francois Hollande, right and Greek Prime Minister Alexis Tsipras raise their glasses during a dinner at the Presidential Palace in Athens, Thursday, Oct. 22, 2015. Hollande is in Greece for a two-day visit, as Greece seeks help from European rescue lenders for relief on its massive bailout debts. (AP Photo/Petros Giannakouris)

«Αυτά που μπορούν να αγοράσουν οι γαλλικές εταιρείες στην Ελλάδα» τιτλοφορείται δημοσίευμα της γαλλικής Le Figaro, με αφορμή την επίσκεψη του προέδρου Ολάντ στη χώρα μας.

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, η Ελλάδα έχει ενισχύσει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων- ωστόσο η Γαλλία φτάνει με καθυστέρηση στη «μάχη», καθώς η Κίνα και η Γερμανία έχουν προηγηθεί, στο λιμάνι του Πειραιά και στα περιφερειακά αεροδρόμια αντίστοιχα. «Ακόμα και η Ρωσία μπήκε στο παιχνίδι, χάρη στη συμφωνία με τον Αλέξη Τσίπρα για την επέκταση αγωγού αερίου στην ελληνική επικράτεια», σημειώνεται στο δημοσίευμα.

Όπως λέει χαρακτηριστικά στη γαλλική εφημερίδα ο Λουντοβίκ Σουμπράν, οικονομολόγος της Euler Hermes, η Ελλάδα είναι προς πώληση, και ως εκ τούτου υπάρχουν ακόμα πράγματα στα οποία μπορούν να προσβλέπουν οι γαλλικές εταιρείες. Μεταξύ αυτών βρίσκονται τμήματα του οδικού δικτύου, που βρίσκονται στον μακρύ κατάλογο των ιδιωτικοποιήσεων, καθώς και τομείς όπως η ηλεκτρική ενέργεια και το φυσικό αέριο, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο τομέας της ύδρευσης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Επίσης, το γαλλικό ενδιαφέρον προελκύουν και οι υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, θέρετρα, γήπεδα γκολφ, αλλά και άλλες τουριστικού ενδιαφέροντος περιοχές. Χαρακτηριστικά αναφέρονται τα Ολυμπιακά ακίνητα, ενώ η γαλλική εφημερίδα σημειώνει επίσης το αεροδρόμιο του Ελληνικού και το Ιππικό Κέντρο του Μαρκόπουλου. Σημειώνεται ότι σε σχετικό δημοσίευμα του Reuters επισημαίνεται ότι η γαλλική SNCF Participations (υπάγεται στην γαλλική κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων) είχε εκφράσει ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2013. Ο τομέας των ελληνικών σιδηροδρόμων έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον και της Alstom.

Όπως υπογραμμίζεται στο δημοσίευμα της Le Figaro, οι Γάλλοι επενδυτές θα πρέπει να επενδύσουν σε «τομείς του μέλλοντος», όπου υπάρχου δυνατότητες ανάπτυξης, όπως η καινοτομία και η ενέργεια. Σε αυτό το σημείο αναφέρεται το σχέδιο Γιούνκερ, στο οποίο επιδιώκεται οικονομική στήριξη σε στρατηγικού ενδιαφέροντος projects στους εν λόγω τομείς. «Πρόκειται για ένα ενδιαφέρον σταυροδρόμι για τους επενδυτές» αναφέρει ο Κρίστοφερ Ντεμπίκ, οικονομολόγος της Saxo Bank, υπογραμμίζοντας ότι πρέπει αυτά τα δεδομένα να αξιοποιηθούν για να λάβουν θέση οι εταιρείες στον τομέα της ενέργειας.

Καταλήγοντας, η Figaro συμπεραίνει ότι η Γαλλία μπορεί να εκμεταλλευτεί τα «κενά» που έχουν αφεθεί από τις άλλες χώρες, περιλαμβανομένης της Κίνας, η οποία αναμένεται να επανεξετάσει τα επενδυτικά της πλάνα στο εξωτερικό, λόγω της επιβράδυνσης της ανάπτυξής της.

Σημειώνεται ότι ο ο πρόεδρος Ολάντ, αναφερόμενος στις επενδύσεις, επεσήμανε ότι η επίσκεψή του έχει και ένα άλλο σκοπό, «να πείσουμε τις γαλλικές επιχειρήσεις να επενδύσουν στην Ελλάδα». «Το μήνυμα είναι σαφές αν κάποιος αγαπά την Ελλάδα έρχεται στην Ελλάδα διακοπές αλλά επενδύει και στην Ελλάδα» είπε χαρακτηριστικά.