Μοντέλα καλύπτονται από χρυσό και ζωντανεύουν διάσημα έργα του Κλιμτ για καλό σκοπό

Μοντέλα καλύπτονται από χρυσό και ζωντανεύουν διάσημα έργα του Κλιμτ για καλό σκοπό
Inge Prader

Ο Αυστριακός φωτογράφος μόδας Inge Prader έφερε στη ζωή μερικά από τα πλέον εμβληματικά έργα του συμπατριώτη του Γκούσταβ Κλιμτ. Στην τελευταία δουλειά του ο καλλιτέχνης, χρησιμοποιώντας ζωντανά μοντέλα, αναπαράγει στο φακό του εικόνες του διεθνούς φήμης ζωγράφου.

Οι καινοτόμες για την εποχή τους εικόνες, ενταγμένες στον αστραφτερό κόσμο της μόδας, τέθηκαν στην υπηρεσία του «Life Ball», ένα ετήσιο φιλανθρωπικό γεγονός στη Βιέννη, που επιδιώκει να αντλήσει κεφάλαια για την καταπολέμηση του AIDS.

Gustav Klimt, «Danae», 1907

Inge Prader για το Life Ball

Ο Κλιμτ στην αυγή του περασμένου αιώνα υπήρξε από τους πρώτους που κατάφεραν να συνδυάσουν την εικονιστική με την αφηρημένη ζωγραφική. Έργα του Κλιμτ θεωρήθηκαν από πολλούς για την εποχή σκανδαλώδη, κυρίως, εξαιτίας του έντονου ερωτικού στοιχείου τους, ενώ ο ίδιος ο ζωγράφος κατηγορήθηκε ακόμη και ως «πορνογράφος»! Ιδρυτικό μέλος της Απόσχισης της Βιέννης το 1897 (Sezession), ο κορυφαίος δημιουργός έδωσε μάχη για το άνοιγμα της τέχνης σε νέα ρεύματα, ενάντια στις αρχές του ακαδημαϊσμού.

«Η αποδέσμευση από τους παραδοσιακούς τρόπους και τη συντήρηση, παράλληλα με την προώθηση της ατομικότητας και της προσωπικής έκφρασης ήταν το κεντρικό μότο των Σετσεονιστών», δήλωσαν οι διοργανωτές της εκδήλωσης, συμπληρώνοντας: «οι αξίες του βιεννέζικου κινήματος πρωτοπορίας σχηματίζουν έτσι μια θαυμάσια αλληγορία για το Life Ball, το οποίο έχει αγωνιστεί από την ίδρυσή του, τόσο για την ενεργό στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, όσο και για το ξεπέρασμα των κοινωνικών στερεοτύπων και των ταμπού στην υγεία, την εκπαίδευση, τον πολιτισμό».

Gustav Klimt, «Beethoven Frieze» (λεπτομέρεια), 1901

Inge Prader για το Life Ball

Οι φωτογραφίες του Prader αναπαριστούν έργα της «χρυσής» περιόδου του Κλιμτ (1899-1910), κατά την οποία ο ζωγράφος διακοσμεί το φόντο με πολυάριθμα σχήματα και λεπτομέρειες, συχνά με φύλλα χρυσού. Ιδιαίτερα γνωστό έργο αυτής της περιόδου με πάσης φύσεως αναπαραγωγές από αφίσες μέχρι σκεύη καθημερινής χρήσεως, «Tο Φιλί» (1907-1908).

Σχεδόν 100 χρόνια μετά το θάνατό του το 1918, οι λαμπεροί πίνακες του Κλιμτ συνεχίζουν να αιχμαλωτίζουν τη φαντασία, ιδιαίτερα το εκθαμβωτικό του Πορτρέτο της Αντέλε Μπλοχ-Μπάουερ (1907), το οποίο εκτέθηκε στην καλοκαιρινή έκθεση της Neue Galerie.

Ο χρυσός πίνακας πρωταγωνίστησε επίσης στην ταινία της Weinstein Company, «Woman in Gold». Η ταινία, με πρωταγωνιστές την Helen Mirren και τον Ryan Reynolds, αφηγείται την αληθινή ιστορία του αγώνα της επιζήσασας του Ολοκαυτώματος, Maria Altmann, να διεκδικήσει το πορτρέτο και τέσσερις άλλους πίνακες του Κλιμτ οι οποίοι ανήκαν στη θεία της, δεκαετίες αφότου εκλάπησαν από τους Ναζί.

Gustav Klimt, «Beethoven Frieze» (λεπτομέρεια), 1901

Inge Prader για το Life Ball

Όσο για την αγορά έργων του Κλιμτ, είναι πιο εύρωστη από ποτέ, χάρη σε μεγάλο βαθμό στον πίνακα που ενέπνευσε την ταινία, ο οποίος τοποθέτησε τον καλλιτέχνη στο club της ελίτ καλλιτεχνών των οποίων έργα πωλούνται σε τιμές άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων, καθώς πωλήθηκε για 135 εκατομμύρια δολάρια το 2006, ποσό ρεκόρ εκείνη την εποχή για πώληση έργου τέχνης σε οποιοδήποτε χώρο πωλήσεων έργων τέχνης.

Inge Prader για το Life Ball

Inge Prader για το Life Ball

Inge Prader για το Life Ball

Inge Prader για το Life Ball

Δημοφιλή