ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
07/12/2015 05:41 EET | Updated 07/12/2015 05:41 EET

Ανατροπές στη φορολογία των ΙΧ αυτοκινήτων: Ποιο θα είναι το νέο μοντέλο

Eurokinissi

Από την κατοχή στη χρήση σκοπεύει το υπουργείο Οικονομικών να μεταφέρει το βάρος στη φορολογία των ΙΧ αυτοκινήτων: Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Έθνους», το νέο μοντέλο φέρνει αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, μείωση των τελών κυκλοφορίας και αναπροσαρμογές στα τεκμήρια διαβίωσης και στο τέλος ταξινόμησης.

Αν και, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, δεν έχουν ακόμα αποφασιστεί το ποσοστό και η έκταση των μειώσεων στα τέλη κυκλοφορίας που θα αποτελέσουν τον οδηγό γαι τις αναπροσαρμογές στον ΕΦΚ, το σενάριο που βρίσκεται στο τραπέζι προβλέπει αύξηση σε βενζίνες και ντίζελ που θα κυμαίνεται στα 5-10 λεπτά το λίτρο, χωρίς να υπολογίζεται η πρόσθετη επιβάρυνση από τον ΦΠΑ 23% που εφαρμόζεται επί του ΕΦΚ. Ως εκ τούτου, η τελική αύξηση στη λιανική τιμή των υγρών καυσίμων θα είναι μεγαλύτερη, αφού ο καταναλωτής πληρώνει πέραν του ΕΦΚ και τον ΦΠΑ.

Εκτιμάται ότι αν ο ΕΦΚ αυξηθεί κατά 10 λεπτά και στις βενζίνες και στο ντίζελ, τα πρόσθετα έσοδα του δημοσίου θα είναι της τάξης των 600 εκατ. ετησίως με βάση τα σημερινά δεδομένα της κατανάλωσης, επιτρέποντας μειώσεις τα τέλη κυκλοφορίας για όλα τα οχήματα.

Πέραν των αλλαγών στα τέλη και στα υγρά καύσιμα, το υπουργείο Οικονομικών θα προχωρήσει το επόμενο έτος σε εκλογίκευση των τεκμηρίων διαβίωσης για τα αυτοκίνητα, με στόχο να διορθωθούν άδικες περιπτώσεις επιβαρύνσεων φορολογουμένων, καθώς με το ισχύον καθεστώς το ύψος των τεκμηρίων για τα αυτοκίνητα καθορίζεται «ισοπεδωτικά», με βάση τον κυβισμό και τα έτη παλαιότητας και όχι με βάση την αξία του αυτοκινήτου και τη χρήση του. Επίσης, εξετάζονται απαλλαγές από τα τεκμήρια για ειδικές περιπτώσεις φορολογουμένων οι οποίοι έχουν χαμηλό εισόδημα και διανύουν λίγα χιλιόμετρα τον χρόνο. Οι αλλαγές στα τεκμήρια διαβίωσης θα φέρουν ανατροπές και στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης, ο οποίος επιβάλλεται για τα ΙΧ 1.929 κυβικών και άνω. Ακόμη, σχεδιάζονται αναπροσαρμογές και στα τέλη ταξινόμησης, με κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων και υπολογισμό της φορολογίας με βάση τη λιανική τιμή και με προοδευτική κλιμάκωση των συντελεστών. Αυτό αναμένεται να επιφέρει μείωση της λιανικής τιμής στα χαμηλού κυβισμού και χαμηλής αξίας και αύξηση στα ακριβά, μεσαίου και υψηλού κυβισμού.