ΔΙΕΘΝΕΣ
16/12/2015 12:28 EET | Updated 16/12/2015 12:28 EET

Μετά τη Volkswagen, ποιοι; «Κόντρα» Daimler και BMW με γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση

** ARCHIV ** Das Logo des deutschen Automobil-Herstellers BMW auf einer Aluminium-Felge, aufgenommen am  22. September 2005 bei der Internationalen Automobil Ausstellung IAA in Frankfurt am Main. Wegen der Talfahrt der Autoindustrie wollen die beiden Erzrivalen Daimler und BMW moeglicherweise enger zusammenarbeiten. Ein Daimler-Sprecher lehnte am Montag, 16. Februar 2009, eine Stellungnahme ab. (AP Photo/Michael Probst)   ** FILE ** The logo of car manufacturer BMW of Germany is seen on an lightweight sports rim at the International Auto Show IAA in Frankfurt, central Germany,  Sept. 22, 2005.  (AP Photo/Michael Probst)
ASSOCIATED PRESS
** ARCHIV ** Das Logo des deutschen Automobil-Herstellers BMW auf einer Aluminium-Felge, aufgenommen am 22. September 2005 bei der Internationalen Automobil Ausstellung IAA in Frankfurt am Main. Wegen der Talfahrt der Autoindustrie wollen die beiden Erzrivalen Daimler und BMW moeglicherweise enger zusammenarbeiten. Ein Daimler-Sprecher lehnte am Montag, 16. Februar 2009, eine Stellungnahme ab. (AP Photo/Michael Probst) ** FILE ** The logo of car manufacturer BMW of Germany is seen on an lightweight sports rim at the International Auto Show IAA in Frankfurt, central Germany, Sept. 22, 2005. (AP Photo/Michael Probst)

Το σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές ρύπων της Volkswagen προκάλεσε αίσθηση παγκοσμίως, λόγω της έκτασής του- και οι πλήρεις επιπτώσεις που θα έχει είναι ακόμα άγνωστες.

Ωστόσο, πέραν της συγκεκριμένης εταιρείας, και άλλες δείχνουν να «στοχοποιούνται» για παρεμφερή ζητήματα: Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Deutsche Welle, σε δύο δικηγορικές επιστολές που δημοσιοποιήθηκαν σήμερα Τετάρτη, η Daimler και η BMW απειλούν τη γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση Deutsche Umwelthilfe (DUH) με νομικές κυρώσεις σε περίπτωση που η οργάνωση τους επιρρίψει παραποίηση στις τιμές των ρύπων που εκπέμπονται από οχήματά των δύο εταιρειών.

Η κίνηση των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών έρχεται ως αντίδραση στη δημοσιοποίηση ενός τεστ μέτρησης καυσαερίων και εκπομπών στο πετρελαιοκίνητο μοντέλο Mercedes C 200 CDI, το οποίο διενήργησε η ελβετική Ανώτατη Σχολή της Βέρνης κατά παραγγελία της οργάνωσης DUH. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της οργάνωσης, το τεστ κατέδειξε σε πρώτη φάση ότι το αναγραφόμενο όριο εκπομπής των 149 μικρογραμμαρίων οξειδίου του αζώτου ανά χιλιόμετρο τηρήθηκε. Δεν συνέβη όμως το ίδιο και στους δύο επόμενους κύκλους ελέγχων που έγιναν με ζεστό τον κινητήρα του ίδιου αυτοκινήτου, με τις τιμές των εκπομπών του να διπλασιάζονται. Σε περαιτέρω αναλύσεις που έγιναν στη συνέχεια, σύμφωνα με εκπρόσωπο της DUH, οι τιμές των εκπομπών ήταν υπερδιπλάσιες του αναγραφόμενου ορίου.

Παρόμοιες δοκιμές διενήργησε και το «frontal21», τηλεοπτικό μαγκαζίνο του δεύτερου προγράμματος της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης ZDF, στο μοντέλο της BMW 320d και στο επίσης πετρελαιοκίνητο VW-Passat 2.0 TDI Blue Motion. Σύμφωνα με τους συντελεστές της εκπομπής του ZDF, τα οχήματα που ελέγχθηκαν εξέπεμψαν σε κανονικές συνθήκες οδήγησης πολλαπλάσιες ποσότητες οδειξίου του αζώτου συγκριτικά με τις εργαστηριακές τιμές των εκπομπών.

Η γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση DUH χαρακτήρισε απαράδεκτη την «ισχυρή αύξηση» στις τιμές των εκπομπών οξειδίου του αζώτου κατά την κίνηση στον δρόμο και κάλεσε τις αρμόδιες αρχές να αναλάβουν δράση.