Όχι πια junk food στη δουλειά, μόνο Forky: Το ελληνικό delivery της νέας εποχής

Όχι πια junk food στη δουλειά, μόνο Forky: Το ελληνικό delivery της νέας εποχής

Είναι μια ερώτηση που μας βασανίζει κάθε μεσημέρι στη δουλειά: «Και τώρα τι τρώμε;». Και, όχι, η απάντηση δεν μπορεί να είναι πάλι junk food. Δεν το σηκώνει ούτε το στομάχι ούτε και η τσέπη μας. Ευτυχώς, υπάρχει πλέον μια καλύτερη επιλογή. Το Forky.

Πρόκειται για μια online υπηρεσία που προσφέρει ποιοτικό φαγητό σε λίγα λεπτά, από σεφ που καθημερινά χρησιμοποιούν φρέσκα υλικά για να ετοιμάσουν δυο κυρίως πιάτα και μία σαλάτα. Οι χρήστες μπορούν να παραγγείλουν μέσω της ιστοσελίδας ή της εφαρμογής σε 3 κλικ και η παράδοση το πολύ σε 15 λεπτά.

Ιδρυτές του Forky είναι ο Μιχάλης Γκόντας και ο Πέτρος Πιτσιλής, δύο παιδικοί φίλοι, λάτρες του καλού φαγητού και της τεχνολογίας. Ο 28χρονος Μιχάλης έχει πτυχίο στην Οργάνωση και Διοίκηση από την ΑΣΟΕΕ και μεταπτυχιακό στην επιχειρηματικότητα από το Babson College στην Βοστώνη, ενώ ο 28χρονος Πέτρος έχει πτυχίο στα Οικονομικά από το La Sorbonne Universite στο Παρίσι και μεταπτυχιακό στην Διοίκηση από το EMLYON.

Και οι δύο μίλησαν στην HuffPost Grece για την ιδέα τους, για τα λάθη που έκαναν στα πρώτα τους βήματα, αλλά και για τα μελλοντικά τους σχέδια.

Πώς σας ήρθε η ιδέα για το Forky;

Η ιδέα προέκυψε ως απάντηση σε ένα καθημερινό πρόβλημα, ένα πρόβλημα το οποίο είχαμε εμείς οι ίδιοι. Νιώθαμε πως ήμασταν συνεχώς παγιδευμένοι σε ένα όχι και τόσο ευχάριστο δίλημμα: ανθυγιεινά fast food από τη μια ή πιο ακριβές επιλογές από εστιατόρια από την άλλη. Το Forky προσφέρει ποιοτικό φαγητό σε προσιτές τιμές το οποίο μπορείς να το απολαύσεις σε λίγα λεπτά. Είναι μια υπηρεσία που δίνει έμφαση στα φρέσκα υλικά και στα δημιουργικά πιάτα. Μια υπηρεσία την οποία μπορείς να χρησιμοποιείς καθημερινά χωρίς να νιώθεις τύψεις, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα μια ισορροπημένη διατροφή.

Πώς υλοποιήσατε την ιδέα σας και ποια προβλήματα αντιμετωπίσατε;

Όπως κάθε startup, ανεξάρτητα χώρας και οικονομικών συνθηκών, έτσι και εμείς, αντιμετωπίσαμε θεμελιώδεις δυσκολίες και συνεχείς αλλαγές μέχρι να βρούμε το λεγόμενο product-market fit. Ξεκινήσαμε πολύ πιλοτικά καλύπτοντας μια πολύ μικρή περιοχή του κέντρου και σταδιακά επεκταθήκαμε και σε άλλες περιοχές αφού πρώτα πετύχαμε να εξασφαλίσουμε μια επένδυση από Έλληνες και ξένους επενδυτές. Αυτή τη στιγμή θεωρούμε πως έχουμε βρει το fit και η χρηματοδότηση που εξασφαλίσαμε μας βοήθησε να επεκταθούμε και σε νέες περιοχές βελτιώνοντας ταυτόχρονα όλες τις πτυχές της υπηρεσίας.

Ποια ήταν η αρχική ανταπόκριση στο Forky;

Το Forky λανσαρίστηκε τον Αύγουστο του 2014 και μέσα σε λίγους μόνο μήνες, παρόλο που λειτουργούσαμε μόνο 4 ώρες κάθε ημέρα, φτάσαμε πολύ γρήγορα να εξυπηρετούμε εκατοντάδες παραγγελίες καθημερινά στο κέντρο της Αθήνας, σε σημείο που εξαντλήσαμε τις δυνατότητες παραγωγής που διαθέταμε τότε.

Πριν το Forky, είχατε δημιουργήσει το Cookisto. Τι ακριβώς ήταν και γιατί πήγατε τελικά από αυτό στο Forky;

Το προηγούμενο εγχείρημα της ομάδας ήταν το Cookisto, μια peer-to-peer πλατφόρμα συνεργατικής κατανάλωσης, μέσα από την οποία μπορούσες να βρεις ή να μοιραστείς σπιτικό φαγητό με άτομα της περιοχής σου. Παρόλη την μεγάλη απήχηση σε Αθήνα και Λονδίνο, έφθασε η στιγμή που συνειδητοποιήσαμε πως η υπηρεσία δεν ικανοποιούσε την βασική ανάγκη του καταναλωτή, καθώς η όλη διαδικασία παραγγελίας είχε πολλά χρονικά εμπόδια με αποτέλεσμα να μην μπορείς να έχεις το φαγητό τη στιγμή που πραγματικά το θέλεις. Έχοντας πάρει τα μηνύματα αυτά, αποφασίσαμε να αναλάβουμε όλο το κομμάτι της παραγωγής, διάθεσης και παράδοσης του φαγητού, δημιουργώντας το Forky το οποίο είναι σχεδιασμένο να κάνει εύκολη και ευχάριστη την διαδικασία παραγγελίας φαγητού. Έτσι πλέον καταφέραμε να προσφέρουμε στον καταναλωτή αυτό που ακριβώς ζητούσε: ποιοτικό φαγητό μέσα σε λίγα μόλις λεπτά.

Ποια θεωρείτε πως ήταν τα λάθη σας και πώς μάθατε από αυτά;

Το σημαντικότερο μάθημα που πήραμε από το προηγούμενο επιχειρηματικό εγχείρημα ήταν η σημασία του να δημιουργείς ένα προϊόν/υπηρεσία που θα λύνει 100% το πρόβλημα του πελάτη. Μάθαμε να «αφουγκραζόμαστε» τον πελάτη μας και φυσικά γίναμε οι ίδιοι οι αυστηρότεροι κριτές της υπηρεσίας μας.

Για ποιο λόγο προσφέρετε μόνο δύο πιάτα κάθε μέρα;

Θεωρούμε πως έτσι γίνεται πιο εύκολη και ευχάριστη η διαδικασία παραγγελίας φαγητού. Δεν χάνεις πια χρόνο να ψάχνεις σε καταλόγους, τους οποίους μπορεί να ξεφυλλίζεις για 10 λεπτά και ακόμα να μην είσαι σίγουρος για το τι θα ήθελες. Στο Forky μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα έχεις αποφασίσει αν και τι θέλεις να παραγγείλεις. Αυτή η γρήγορη απόφαση σε συνδυασμό με την άμεση παραγγελία σε 3 κλικ κάνει την όλη εμπειρία πολύ πιο ευχάριστη. Φυσικά, εκτός από το συνεχώς ανανεωμένο μενού, έχουμε προσθέσει και επιλογές συνοδευτικών, όπως τα Forky desserts σε συνεργασία με τον Στέλιο Παρλιάρο, διάφορες ποικιλίες ψωμιού & αναψυκτικά. Συνεχώς, ψάχνουμε νέους τρόπους να βελτιώσουμε το μενού μας, αλλά πάντα με γνώμονα την γρήγορη και άνετη εμπειρία παραγγελίας.

Ποια σημεία της Αθήνας καλύπτει το Forky; Έχει σκοπό να επεκταθεί;

Το Forky όπως αναφέραμε και πριν ξεκίνησε καλύπτοντας μόνο Αμπελόκηπους, Εξάρχεια και Κολωνάκι και σταδιακά επεκτείναμε τις περιοχές διανομής. Πλέον καλύπτουμε όλο το κέντρο της Αθήνας και τις περιοχές Χαλανδρίου-Αμαρουσίου, ενώ συνεχώς επεκτεινόμαστε.

Πόσα άτομα απασχολείτε ως επιχείρηση;

Η έδρα και τα κεντρικά γραφεία της εταιρίας βρίσκονται στην περιοχή της Ακρόπολης, από τα οποία γίνεται το κεντρικό management. Όσον αφορά το προσωπικό, αυτή την στιγμή, το Forky απασχολεί συνολικά περίπου 60 άτομα, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί καθώς η εταιρία αναπτύσσεται περαιτέρω.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Η χρηματοδότηση που εξασφαλίσαμε μας επέτρεψε να επενδύσουμε ακόμα περισσότερο στην τεχνολογία, να επεκταθούμε σε νέες περιοχές του λεκανοπεδίου και φυσικά να βελτιώσουμε συνολικά την Forky εμπειρία δημιουργώντας συνεχώς νέα πιάτα και κρατώντας χαμηλούς χρόνους παράδοσης. Στα άμεσα σχέδια της εταιρίας είναι η δημιουργία νέων πρατηρίων διανομής στην Αθήνα καλύπτοντας ένα ακόμη μεγαλύτερο κομμάτι του λεκανοπεδίου, ενώ πιο μακροπρόθεσμα, στα πλάνα μας είναι και η επέκταση σε αγορές του εξωτερικού όπου το μοντέλο του Forky μπορεί να λειτουργήσει.