ΚΟΙΝΩΝΙΑ
10/02/2016 02:17 EET | Updated 10/02/2016 06:13 EET

Οι αλλαγές που σηματοδοτεί στο διαδίκτυο το Μητρώο On Line Μέσων

HuffPost Greece

Το τέλος του copy paste έρχεται στο διαδίκτυο, καθώς δημιουργείται το Μητρώο On Line Μέσων στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης από τον Γ.Γ. Λευτέρη Κρέτσο, όπου και θα συμμετάσχουν τα ενημερωτικά sites. Πρόκειται για μια πρώτη προσπάθεια ρύθμισης της αγοράς του διαδικτύου, η οποία ουσιαστικά «ανακουφίζει» παραδοσιακούς αλλά και πραγματικούς παίκτες της αγοράς.

Πιο αναλυτικά, το Μητρώο On Line Media θα παρέχει τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πανάκριβου software, το οποίο και θα λειτουργεί ως παρατηρητήριο και «κόφτης» λογοκλοπής. Το Μητρώο αναμένεται να θεσμοθετηθεί με την ψήφιση του νομοσχεδίου με τίτλο «Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική, Οργάνωση της Επικοινωνιακής Διπλωματίας και Σύσταση Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας και Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης».

Στο Μητρώο θα καταχωρούνται σε ειδικές μερίδες τα στοιχεία των Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης και θα υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.

Τον Μάρτιο, ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης, Λευτέρης Κρέτσος, αναμένεται να παρουσιάσει το πλήρες ανάπτυγμα των υπηρεσιών που θα παρέχει το Μητρώο On Line Media, το οποίο και θα λειτουργήσει σε εθελοντική βάση και αναμένεται ότι θα οδηγήσει στην πολυπόθητη καταστατική αυτορρύθμιση, στην οποία ευελπιστούσε επί σειρά ετών η αγορά. Για πρώτη φορά αποκλείονται blog και προσωπικές ιστοσελίδες, καθώς οι επιχειρήσεις που διαχειρίζονται τους ιστοτόπους θα πρέπει υποχρεωτικά να έχουν ΑΦΜ.

«Θέλουμε όσοι δραστηριοποιούνται στο χώρο να εισάγουν περισσότερα ποιοτικά στοιχεία λειτουργίας. Αυτά δεν μπορούν να προκύψουν όταν έχουμε εργασιακές γαλέρες, όταν ξεπλένουμε χρήματα στις ιστοσελίδες, όταν απειλούμε ανθρώπους, επιχειρηματίες και πολιτικούς με τη διασπορά ψευδών ειδήσεων. Θέλουμε να χαρτογραφήσουμε το χώρο και δίνουμε κίνητρα - το βασικό είναι ότι θα έχουν μερίδιο στην κρατική διαφήμιση. Δεν παρεμβαίνουμε στο περιεχόμενο, όμως σχεδιάζουμε το μητρώο να παρέχει και αρκετά χρηστικά εργαλεία, όπως ένα πολύ αποτελεσματικό software για τη λογοκλοπή», αναφέρει ο κ. Κρέτσος.

Copy paste και κρατική διαφήμιση

Το software θα δώσει ουσιαστικά μια ανακούφιση στους πραγματικούς και παραδοσιακούς παίκτες της αγοράς από τον «πονοκέφαλο» του copy paste, κάτι που γίνεται συστηματικά τόσο από τις μεγάλες «μηχανές αναζήτησης – ρομπότ», όσο και από τα πειρατικά sites, τα οποία μέχρι στιγμής ζουν παρασιτικά σε βάρος sites με ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα, τα οποία απασχολούν πραγματικούς δημοσιογράφους.

Παράλληλα, η καταγραφή των sites στο Μητρώο θα έχει και τη λογική της αναγνώρισης των νόμιμων δικαιούχων κρατικής διαφήμισης. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στη θέσπιση ενός συστήματος κατανομής της κρατικής διαφήμισης, το βασικό χαρακτηριστικό του οποίου θα είναι η απόλυτη διαφάνεια και η με αντικειμενικά κριτήρια κατανομή της.

«Στόχος μας είναι να ρυθμίσουμε αποτελεσματικά και με δημοκρατικό τρόπο τον ιντερνετικό χώρο, διότι και εκεί ενδεχομένως υπάρχουν μεγάλα διαφυγόντα κέρδη από τη διαφημιστική δαπάνη.

Το ιντερνετικό τοπίο, όπως και -ως ένα βαθμό- ο χώρος της διαφήμισης λειτουργούν με όρους αδιαφάνειας και αναρχίας, που ευνοούν συγκεκριμένες ομάδες συμφερόντων και δεν διασφαλίζουν το γενικό κοινωνικό συμφέρον. Στην παρούσα φάση αναλύουμε τα δεδομένα της αγοράς, τις θέσεις των εμπλεκόμενων θεσμικών φορέων και προσπαθούμε να μελετήσουμε τη διεθνή εμπειρία», αναφέρει ο κ. Κρέτσος.

Τι υποστηρίζει η ΕΝΕΔ

Από την πλευρά της η Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝΕΔ) χαιρετίζει την προσπάθεια της Κυβέρνησης να δημιουργήσει τη βάση ενός θεσμικού πλαισίου για τη λειτουργία των διαδικτυακών Μέσων Ενημέρωσης που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και επισημαίνει ότι θα σταθεί αρωγός σε μια τέτοια προσπάθεια. Ήδη η ηγετική ομάδα της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου με επικεφαλής τον πρόεδρο Δημήτρη Μάρη έχει πραγματοποιήσει συναντήσεις με τον Γενικό Γραμματέα Ενημέρωσης.

Επίσης η ΕΝΕΔ δηλώνει πρόθυμη να συμμετάσχει σε ένα δημόσιο διάλογο για τη δημιουργία ενός επίσημου ηλεκτρονικού μητρώου, καθώς επίσης και για τη δημιουργία κανόνων που θα αφορούν τη λειτουργία των διαδικτυακών ΜΜΕ, υπό την προϋπόθεση ότι θα γίνουν στη βάση των αρχών της ελευθεροτυπίας και της δημοσιογραφικής ηθικής.

(Πηγή: Advertising.gr)