Βουλή: Κατατέθηκε διάταξη για τη διαφάνεια στη διαφημιστική δαπάνη των τραπεζών

Βουλή: Κατατέθηκε διάταξη για τη διαφάνεια στη διαφημιστική δαπάνη των τραπεζών
sooc

Σχέδιο νόμου στο οποίο έχει ενσωματωθεί η διάταξη για τη διαφάνεια στη διαφημιστική δαπάνη των τραπεζών κατατέθηκε τηνΤρίτη στην Βουλή.

Με αφορμή την υπόθεση του φερόμενου ως κυκλώματος δημοσιογράφων-εκβιαστών, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης είχε καλέσει στις 23 Φεβρουαρίου τις διοικήσεις των τραπεζών και των υπόλοιπων φορέων του χρηματοπιστωτικού τομέα να αναρτούν δημόσια όλες τις δαπάνες τους για χορηγίες και διαφημίσεις μέχρι το επίπεδο του τελικού αποδέκτη.

Με το άρθρο 6 επιδιώκεται η ενίσχυση της διαφάνειας των αποφάσεων που λαμβάνουν οι διοικήσεις των πιστωτικών ιδρυμάτων σε πληρωμές για σκοπούς εμπορικής διαφήμισης, καθώς και των ποσών που καταβάλλονται για πάσης φύσεως χορηγίες. Στο άρθρο αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι όλα τα πιστωτικά ιδρύματα που έχουν έδρα την Ελλάδα, καθώς και τα υποκαταστήματα τους που λειτουργούν στην αλλοδαπή, εκτός αν έχουν εξαιρεθεί από την εφαρμογή του νόμου 4261/2014, υποχρεούνται να δημοσιεύουν ετησίως και σε ενοποιημένη βάση πληροφορίες για όλες τις πληρωμές που έγιναν εντός της οικείας οικονομικής χρήσης, ιδίως πληρωμές για λόγους διαφήμισης, προβολής ή προώθησης συμπεριλαμβανομένων των πληρωμών λόγω χορηγιών κάθε είδους, οι οποίες:

Α) έχουν ως άμεσο ή έμμεσο αποδέκτη α) επιχείρηση μέσων ενημέρωσης, β) επιχείρηση ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης, γ) άλλη οντότητα που είναι συνδεδεμένη με τις ανωτέρω επιχειρήσεις κατά την έννοια του άρθρου 42ε παρ5 κ.ν 2190/1920 ή κατά του Διεθνούς Λογιστικού Προτύπου 24.

Β) έχουν ως άμεσο αποδέκτη επιχείρηση διαφήμισης και επικοινωνίας, κατά το μέρος που αφορούν περαιτέρω πληρωμές προς τις επιχειρήσεις της ανωτέρω περιπτώσεως.

Στο άρθρο προβλέπεται συγκεκριμένα, ότι κάθε πιστωτικό ίδρυμα θα δημοσιοποιεί στην ετήσια έκθεση και στην επίσημη εταιρική του ιστοσελίδα το συνολικό ποσό που διαθέτει ετησίως για κάθε είδους εμπορική διαφήμιση (άμεση ή έμμεση), καθώς και την κατανομή του ποσού αυτού αναλυτικά ανά Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης.

Επιπλέον, θα δημοσιοποιεί κάθε είδους πληρωμή, που δεν εμπίπτει στον προϋπολογισμό της εμπορικής διαφήμισης (π.χ. χορηγία), που καταβάλλει στο πλαίσιο των δημοσίων σχέσεων του ή άλλων δραστηριοτήτων, προς ΜΜΕ, αλλά και κάθε είδους πληρωμή που καταβάλλει ως χορηγία προς οποιονδήποτε.

Στο σχέδιο νόμου ενσωματώνεται στην ελληνική νομοθεσία η Οδηγία 2103/50/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, για την εναρμόνιση των προϋποθέσεων διαφάνειας αναφορικά με την πληροφόρηση σχετικά με τους εκδότες των οποίων οι μετοχές έχουν εισαχθεί προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά.

Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου επιδιώκεται μεταξύ των άλλων:

α) να παρέχονται κίνητρα στους επενδυτές, ώστε να υιοθετούν πιο μακροπρόθεσμη οπτική, προκειμένου να προαχθεί η δημιουργία μακροπρόθεσμης επενδυτικής στρατηγικής,

β) να διασφαλιστεί ότι οι εκδότες και οι επενδυτές είναι πλήρως ενήμεροι της δομής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των εταιρειών.

Επίσης, ενισχύονται οι εξουσίες επιβολής κυρώσεων της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, προβλέπεται δυνατότητα επιβολής υψηλότερων χρηματικών κυρώσεων.

Τέλος, στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι οι εισηγμένες εταιρείες έχουν υποχρέωση να καταρτίζουν εξαμηνιαίες και ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, καταργώντας την υποχρέωση κατάρτισης 3μηνιαίων και 9μηνιαίων οικονομικών καταστάσεων.

Μάλιστα παρατείνεται και η προθεσμία για τη δημοσίευση των οικονομικών καταστάσεων, από τη λήξη περιόδου αναφοράς, σε 4 μήνες για τις ετήσιες καταστάσεις και σε 3 μήνες για τις εξαμηνιαίες.

(Mε πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Δημοφιλή