ΕΙΔΗΣΕΙΣ
15/03/2016 07:53 EET | Updated 15/03/2016 07:53 EET

4-1 το τελικό σκορ μεταξύ του AlphaGο της Google και του πρωταθλητή Λι Σεντόλ στο παιχνίδι «Γκο»

South Korean professional Go player Lee Sedol, right, watches as Google DeepMind's lead programmer Aja Huang, left, puts the Google's artificial intelligence program, AlphaGo's first stone during the final match of the Google DeepMind Challenge Match in Seoul, South Korea, Tuesday, March 15, 2016. A champion Go player scored his first win over a Go-playing computer program on Sunday after losing three straight times in the ancient Chinese board game, saying he finally found weaknesses in the software. (AP Photo/Lee Jin-man)
ASSOCIATED PRESS
South Korean professional Go player Lee Sedol, right, watches as Google DeepMind's lead programmer Aja Huang, left, puts the Google's artificial intelligence program, AlphaGo's first stone during the final match of the Google DeepMind Challenge Match in Seoul, South Korea, Tuesday, March 15, 2016. A champion Go player scored his first win over a Go-playing computer program on Sunday after losing three straight times in the ancient Chinese board game, saying he finally found weaknesses in the software. (AP Photo/Lee Jin-man)

Σε 4-1 διαμορφώθηκε το τελικό σκορ στις πέντε παρτίδες «Γκο» που έπαιξαν ο Νοτιοκορεάτης πρωταθλητής, κάτοχος διεθνών τίτλων, Λι Σεντόλ, και το πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης AlphaGo της DeepMind (ανήκει στη Google), αναδεικνύοντας νικήτρια τη τεχνητή νοημοσύνη.

Η αναμέτρηση κρίθηκε στα τρία πρώτα παιχνίδια, στα οποία νίκησε το AlphaGo, αποκτώντας προβάδισμα το οποίο δεν ήταν δυνατόν να ανατραπεί. Ωστόσο, τα άλλα δύο παιχνίδια που έμεναν παίχτηκαν κανονικά, με τον Λι Σεντόλ να κερδίζει το τέταρτο, αλλά εν τέλει έχασε ξανά στο τελευταίο, πέμπτο παιχνίδι.

alphago

Το πρόγραμμα της DeepMind έχει γράψει ιστορία, καθώς ήταν το πρώτο σύστημα το οποίο είχε νικήσει επαγγελματία παίκτη (τον πρωταθλητή Ευρώπης, Φαν Χούι), ωστόσο πιστευόταν ότι ο Λι Σεντόλ θα ήταν πολύ πιο δύσκολος αντίπαλος. Το 3-0, που έκρινε τον νικητή της αναμέτρησης, συγκλόνισε τον κόσμο της τεχνολογίας, καθώς, γενικά μιλώντας, το Γκο θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στον χώρο της Τεχνητής Νοημοσύνης: Εν αντιθέσει με το πιο περιορισμένων κινήσεων σκάκι, το αρχαίο ασιατικό επιτραπέζιο παιχνίδι περιέχει ασύλληπτα μεγάλο αριθμό κινήσεων, οπότε και ένας υπολογιστής δεν μπορεί να αντεπεξέλθει με συμβατικές μεθόδους. Το AlphaGο χρησιμοποιεί εξελιγμένες τεχνικές machine learning για να «εκπαιδεύει» τον εαυτό του – και μάλιστα παρατηρητές έχουν σχολιάσει ότι έχει αναπτύξει και το δικό του στυλ παιχνιδιού.

Sponsored Post