Μαριάννα Νάνου: Η Γενική Διευθύντρια της Avon μιλά για τη σύγχρονη γυναίκα

Μαριάννα Νάνου: Η Γενική Διευθύντρια της Avon μιλά για τη σύγχρονη γυναίκα
AVON

Μια ματιά στη σύγχρονη γυναίκα…. μια ματιά στην Avon από τη Γενική Διευθύντρια της εταιρείας, κα Μαριάννα Νάνου

Τι θα έπρεπε να γνωρίζει κάποιος για την Avon, την ιστορία της και τι πρεσβεύει, πέρα από το όνομά της;

Όπως όλοι γνωρίζουν, η Αvon είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες απευθείας πώλησης στον κόσμο, που δραστηριοποιείται στον τομέα της ομορφιάς. Διαθέτει μία μεγάλη γκάμα καλλυντικών προϊόντων για όλη την οικογένεια όπως προϊόντα περιποίησης επιδερμίδας, μακιγιάζ, αρώματα & προϊόντα καθημερινής φροντίδας και μαλλιών. Επίσης, περιλαμβάνει είδη σπιτιού, αξεσουάρ μόδας και προϊόντα ευεξίας, καθώς στην Avon πιστεύουμε ότι η ομορφιά δεν αφορά μόνο την εμφάνισή μας , αλλά και ό,τι μας περιβάλλει.

Αυτό που ωστόσο πολλοί δεν γνωρίζουν και έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι η ιστορία της εταιρείας, που ξεκίνησε 130 χρόνια πριν στις Ηνωμένες πολιτείες της Αμερικής, όταν ο David McConnell, πωλητής βιβλίων από πόρτα σε πόρτα, προσέφερε αυτοσχέδιο άρωμα ως δώρο για την πώληση των βιβλίων του. Σύντομα τα αρώματά του είχαν μεγαλύτερη απήχηση από τα βιβλία και έτσι μία νέα επιχειρηματική ιδέα γεννήθηκε στο μυαλό του οραματιστή McConnell. Η ιδέα απλή, αλλά και τόσο πρωτοποριακή ταυτόχρονα. Να δώσει την ευκαιρία σε κάθε γυναίκα να προωθεί καλλυντικά προϊόντα από πόρτα σε πόρτα.. Μέσα από το πέρασμα των δεκαετιών η αρχική ιδέα του David McConnell εξελίχθηκε στην Avon όπως την ξέρουμε σήμερα, έναν κολοσσό περίπου 6 εκατομμυρίων ανεξάρτητων Αντιπροσώπων που δραστηριοποιούνται σε περισσότερες από 70 χώρες.

Ποια είναι η πορεία της Avon στην ελληνική αγορά και τι ευκαιρίες υπάρχουν;

Στην ελληνική αγορά η Avon ξεκίνησε τη δραστηριοποίησή της το 1989 ως μέλος του Ομίλου Lavipharm. Το 2001 αγοράστηκε από τη μητρική Εταιρία και από τότε ανήκει στην πολυεθνική Avon Products Inc., γνωρίζοντας μεγάλη ανάπτυξη. Στην Ελληνική αγορά η Αvon κατέχει μερίδιο στην πρώτη δεκάδα των brands στις κατηγορίες των αρωμάτων, μακιγιάζ, περιποίησηεπιδερμίδας προσώπου

Το πρόσφατο λανσάρισμα του πρώτου ματ κραγιόν της Avon (Avon Perfectly Matte lipstick) σε πολλές και υπέροχες αποχρώσεις αποδεικνύει την έμφαση που δίνουμε στη δημιουργία πρωτοποριακών προϊόντων μακιγιάζ που ακολουθούν τις τάσεις της μόδας.

Στα προϊόντα περιποίησης επιδερμίδας προσώπου υπάρχει σίγουρα μία μεγάλη ευκαιρία διείσδυσης της Avon. Τα προϊόντα μας είναι εξαιρετικής ποιότητας, αποτέλεσμα των ερευνών υπερσύγχρονων εργαστηρίων στις ΗΠΑ με πρωτοποριακές συνθέσεις, που συχνά βραβεύονται σε διεθνείς διαγωνισμούς, αλλά και στην Ελλάδα.( 2015 Prix de Beaute)

Ως προς το profile των καταναλωτών που εμπιστεύονται τα προϊόντα μας, είμαστε πολύ δυνατοί στις ηλικίες 18-24 και 35 και άνω, με περιθώριο διείσδυσης στο κοινό (24-35) ενώ στοχεύουμε με φρέσκια προσέγγιση να πλησιάσουμε περισσότερο αυτό το κοινό.

«Είμαι περήφανη που βρίσκομαι στην ηγεσία της Avon Ελλάδας. Με τους εξαίρετους συνεργάτες μου και με ένα δίκτυο χιλιάδων Αντιπροσώπων πανελλαδικά είμαι σίγουρη ότι η Avon έχει δυναμικό παρόν και κυρίως ένα λαμπρό μέλλον.»

Πως έχει επηρεάσει την Avon η παγκόσμια οικονομική κρίση και ο ανταγωνισμός από την πληθώρα εταιρειών καλλυντικών;

Η Avon είναι ένας οργανισμός που εξελίσσεται και αντιδρά στις συνθήκες που διαμορφώνονται, ώστε να παραμένει υγιής, επίκαιρος και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό η Avon διανύει ένα τριετές πλάνο αναδιοργάνωσης. Είναι ένα πλάνο που θα μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε τις προκλήσεις που οι διακυμάνσεις στην παγκόσμια οικονομία έχουν επιφέρει. Εμείς παραμένουμε επικεντρωμένοι στους Αντιπροσώπους μας και στους πελάτες μας και χαράζουμε τα στρατηγικά επιχειρηματικά πλάνα που εξασφαλίζουν την πορεία ανάπτυξης της Avon παγκοσμίως.

Ο ανταγωνισμός έχει γίνει σίγουρα πιο έντονος, με νέες τάσεις στις αγοραστικές συνήθειες να έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια. Το φαρμακείο έχει ανέβει πολύ στις προτιμήσεις των καταναλωτών ως σημείο πώλησης καλλυντικών, ενώ γενικότερα οι εταιρίες χρησιμοποιούν προωθητικές ενέργειες και προσφορές που παραδοσιακά χαρακτήριζαν το χώρο των απευθείας πωλήσεων. Σίγουρα μία ματιά στο ράφι του supermarket το αποδεικνύει. Αυτό κάνει πιο ενδιαφέρουσα την αγορά, με τις εταιρείες να επενδύουν σε διαφορετικές, πρωτοποριακές μεθόδους προσέγγισης του αγοραστικού κοινού, με την digital επικοινωνία να λαμβάνει τη μερίδα του λέοντος στην πίτα των επενδυτικών κονδυλίων. Αυτό δεν είναι τυχαίο. Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν 6,9 εκατομμύρια χρήστες και η διείσδυση αυξάνεται σταθερά. Η μεγάλη πλειοψηφία χρησιμοποιεί το Internet από το σπίτι με ένα ΜΟ 1,2 ώρες ημερησίως, ενώ 6 στους 10 χρήστες μπαίνουν μέσω κινητής συσκευής.

Ποια είναι τα σχέδια της Avon για το μέλλον; Τι την κάνει να ξεχωρίζει από τις άλλες εταιρείες καλλυντικών;

Η Avon επενδύει σε πρωτοποριακά προϊόντα τόσο στην πιο δυνατή μας κατηγορία, αυτή του μακιγιάζ (Avon Perfectly matte κραγιόν, νέα μάσκαρα Big & Multiply), όσο και στην περιποίηση επιδερμίδας. Ενισχύουμε διαρκώς την οικογένεια της Anew με νέα προϊόντα αντιγηραντικής τεχνολογίαςκαι επαναλανσάρουμε τη φυσική σειρά Nutra effects.

Επιπλέον, με έμφαση στην ψηφιακήεπικοινωνία, αυξάνουμεσημαντικά την παρουσία μας στα social media με οργανωμένες καμπάνιες προώθησης των προϊόντων και της επιχειρηματικής μας ευκαιρίας σε Facebook, Twitter, Instagram & Pinterest. Παράλληλα στο πλαίσιο της καμπάνιας Beauty For A Purpose ανανεώνουμε το ύφος και την εικόνα μας σε όλη την έντυπη, αλλά κυρίως την ψηφιακή επικοινωνία μας. Στόχος μας να προσεγγίσουμε τα πιο νεανικά κοινά και να αναδειξουμε το ανανεωμένο, φρέσκο, σύγχρονο πρόσωπο της Avon.

Παράλληλα, στηρίζουμε σταθερά τις δύο σημαντικές εκστρατείες μας για την σωματική και ψυχική υγεία των γυναικών: αναφέρομαι στις εκστρατείες μας κατά του καρκίνου του μαστού και κατά της Βίας μέσα στην Οικογένεια, χρηματοδοτώντας δράσεις που στηρίζουν τους σκοπούς αυτών των εκστρατειών με την πώληση των ειδικά αφιερωμένων προϊόντων.

Άφησα για το τέλος μία πολύ ξεχωριστή και νέα συνεργασία για την Avon Ελλάδας. Η Μαρία Μπεκατώρου ένα αγαπημένο και οικείο πρόσωπο της τηλεόρασης που με τη χάρη, την αισιοδοξία και το ταμπεραμέντο της εκφράζει απόλυτα την εικόνα και την ουσία της Avon. Πιστεύουμε ότι η Μαρία ανταποκρίνεται στο profile της επιτυχημένης, δυναμικής, ανεξάρτητης γυναίκας, που όμως ταυτόχρονα είναι οικεία, είναι αληθινή, είναι ανεπιτήδευτη και αποπνέει πηγαία χαρά. Αυτό είναι το πρόσωπο που η Avon θέλει για τη γυναίκα που έρχεται κοντά της και της εμπιστεύεται το χρόνο της, τα όνειρά της, ένα κομμάτι της ζωής της.

Είμαι περήφανη που βρίσκομαι στην ηγεσία της Avon Ελλάδας. Με τους εξαίρετους συνεργάτες μου και με ένα δίκτυο χιλιάδων Αντιπροσώπων πανελλαδικά είμαι σίγουρη ότι η Avon έχει δυναμικό παρόν και κυρίως ένα λαμπρό μέλλον.

Εξηγείστε μας, για όσους δεν έχουν έρθει σε άμεση επαφή με τα προϊόντα σας, ποια είναι «η ευκαιρία» της Avon;

Για να σας εξηγήσω αυτή την ευκαιρία με απτό τρόπο, θα χρησιμοποιήσω ως παράδειγμα, το πιο αγαπημένο προϊόν ομορφιάς. Το κραγιόν!

Τι είναι λοιπόν για τους περισσότερους καταναλωτές το κραγιόν;

Είναι απλά ένα προϊόν ομορφιάς που τονίζει το γυναικείο πρόσωπο.

Για την Avon όμως είναι κάτι πολύ περισσότερο και πιο ουσιαστικό από την ομορφιά που προσφέρει.

Είναι το μέσο με το οποίο κάθε γυναίκα μπορεί να αποκτήσει επιπλέον χρήματα για να στηρίξει τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

Είναι το μέσο που μπορεί να βοηθήσει κάθε γυναίκα να ανακαλύψει άγνωστες δυνατότητες του εαυτού της.

Είναι το μέσο για να «γεμίσει» κάθε γυναίκα δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο της.

Γιατί η Avon δεν είναι απλώς άλλη μία Εταιρία ομορφιάς. Είναι η Εταιρία ομορφιάς που έχει εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα, που όμως στα χέρια της κάθε γυναίκας μπορούν να μετατραπούν σε επιχειρηματική δράση, όφελος, κέρδος, ή βάση για μία νέα σελίδα στη ζωή της. Με μία λέξη γίνονται δύναμη!

Αυτή η πεποίθηση μας κάνει περήφανους και εκφράζεται μέσα από το παγκόσμιο σύνθημα της νέας μας καμπάνιας Beauty for a Purpose.