ΕΙΔΗΣΕΙΣ
20/04/2016 08:39 EEST

Barbie-«σωτήρας»: Ένας λογαριασμός του Instagram σατιρίζει τη φιλανθρωπία των selfies

Στην περιγραφή του βιογραφικού της Barbie Savior (δηλαδή της Barbie- «σωτήρα») στο Instagram γράφει: «Δεν έχει να κάνει με εμένα, αλλά κάπως έχει.»

Η Barbie «σωτήρας», η οποία θέλει παγκόσμια ειρήνη και εύχεται αγάπη σε όλο τον κόσμο, είναι ένας νέος λογαριασμός στο Instagram, ο οποίος διακωμωδεί τους ανθρώπους που πάσχουν από το «σύνδρομο του λευκού σωτήρα» (White Savior Complex). Εάν δεν γνωρίζετε τον όρο αυτό, χρησιμοποιείται όταν θέλει να περιγράψει του λευκούς της Δύσης που ταξιδεύουν στις χώρες του τρίτου κόσμου και μετατρέπουν όλη αυτή την εμπειρία σε προσωπική θυσία.


«Με τα ορφανά παιδιά, βγάζεις τις καλύτερες φωτογραφίες.»

Ο νέος αυτός λογαριασμός δημιουργήθηκε από δύο γυναίκες γύρω στα 20 που θέλουν να παραμείνουν ανώνυμες, πριν από 5 εβδομάδες και έχει ήδη 7.000 followers. Οι ίδιες αναφέρουν ότι εμπνέονται από την εποχή που έκαναν εθελοντική εργασία στην ανατολική Αφρική.


«Ξεκίνησε ως ένα αστείο μεταξύ μας, ως έναν τρόπο για να βγάλουμε μερικά πράγματα από μέσα μας. Είναι δύσκολο να εντοπίσεις την ειρωνεία στην πραγματική ζωή και τους εγωκεντρικούς ανθρώπους που παρουσιάζονται ως άγιοι γεμάτοι αυτοθυσία».


Φυσικά δεν υπάρχει τίποτα κακό στο να προσφέρει κάποιος εθελοντική εργασία στην Αφρική. Είναι υπέροχο όταν οι άνθρωποι αφιερώνουν χρόνο και ενέργεια για να κάνουν τη διαφορά στις ζωές όσων δεν ήταν τόσο τυχεροί. Οι δημιουργοί του λογαριασμού, όμως, αναφέρουν ότι απλά προσπαθούν να ρίξουν λίγο φως στους ανθρώπους που επικεντρώνονται και δείχνουν υπερευαισθησία στην εμπειρία τους στην Αφρική. Εκείνοι που μετατρέπουν τα παιδιά που πάνε σχολείο σε αξεσουάρ για φωτογράφηση, αναφέρουν πόσο ευτυχισμένοι «είναι όλοι αν και φτωχοί» και δεν γνωρίζουν ποια ακριβώς χώρα της Αφρικής έχουν επισκεφτεί.

Έτσι, αποφάσισαν να δημιουργήσουν αυτόν τον λογαριασμό ώστε να προσφέρουν την σατυρική πλευρά του εθελοντισμού μέσα από φωτογραφίες που έχουν υποστεί επεξεργασία, μαζί με καυστικές περιγραφές και hashtag.

Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε αρχικά στην αμερικάνικη έκδοση της HuffPost.