Κινδυνεύει όντως από φωτιά ένα πολυτελές τζιπ σαν του Μαυρίκου; – Τι αποκαλύπτει έγγραφο του 2008

Κινδυνεύει όντως από φωτιά ένα πολυτελές τζιπ σαν του Μαυρίκου; – Τι αποκαλύπτει έγγραφο του 2008
eurokinissi

Ο θάνατος του εκδότη της εφημερίδας «Ακρόπολη» προκάλεσε πολλά ερωτήματα. Άλλα εύλογα και άλλα φλερτάρουν με τη συνωμοσιολογία.

Ένα από τα εύλογα ερωτήματα που γεννήθηκε στους περισσότερους είναι το παρακάτω: «Μπορεί ένα πολυτελές αυτοκίνητο να πάρει φωτιά εν κινήσει;». Και αν ναι, πόσο πιθανό είναι αυτό;

Η απάντηση που δίνουν οι ειδικοί είναι ότι η εν κινήσει ανάφλεξη δεν είναι καθόλου πιθανή αλλά μπορεί να συμβεί.

Σημαντικό ρόλο παίζει η συντήρηση του αυτοκινήτου. Όσο ακριβό και ασφαλές και να είναι ένα όχημα αν δεν συντηρείται σωστά πολλαπλασιάζονται οι πιθανότητες να συμβεί το κακό.

Ακόμα και για πολυτελή τζιπ, όπως η Πόρσε Καγιέν που οδηγούσε ο Παναγιώτης Μαυρίκος, έχουν γίνει στο παρελθόν ανακλήσεις. Το θέμα δεν έχει να κάνει με το συγκεκριμένο μοντέλο, καθώς κατά καιρούς και άλλες μεγάλες εταιρίες αναγκάζονται να κάνουν τροποποιήσεις διότι εντοπίζονται θέματα ασφάλειας.

Έγγραφο που φέρνει στο φως η Huff Post Greece δείχνει ότι στις 20 Φεβρουαρίου 2008 είχε ανακοινωθεί από το Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή η ανάκληση 161 Πόρσε Καγιέν για «τροποποίηση της όδευσης του σωλήνα καυσίμου». Πρόκειται για τζιπ που κατασκευάστηκαν μεταξύ 30 Νοεμβρίου 2006 μέχρι 18 Ιανουαρίου 2008 (Καγιέν V6). Το τζιπ του Μαυρίκου είναι μοντέλο του 2008 και διαφοροποιείται από τα ανακληθέντα λόγω διαφορετικού κινητήρα.

Η αιτία της τότε ανάκλησης των 161 οχημάτων περιγράφεται ως εξής: «Κίνδυνος φωτιάς. Σε ορισμένα οχήματα υπάρχει η πιθανότητα λόγω μικρών κινήσεων του κινητήρα κατά τη λειτουργία του, ο σωλήνας καυσίμου να έρθει σε επαφή με την επένδυση του χώρου του κινητήρα κατά την κίνηση του οχήματος. Έτσι μπορεί να προκαλείται ένας θόρυβος χτυπήματος, καθώς και σημάδια γδαρσίματος στον ίδιο το σωλήνα καυσίμου με αποτέλεσμα να υπάρχει διαρροή καυσίμου. Έχουν αναφερθεί πέντε σχετικές περιπτώσεις παγκοσμίως».

Τα όσα αναφέρονταν τότε θυμίζουν σε αρκετά σημεία ένα από τα βασικότερα σενάρια που ερευνήθηκε από τους πραγματογνώμονες που ανέλαβαν την υπόθεση Μαυρίκου, χωρίς, όμως, μέχρι στιγμής να έχει διαπιστωθεί ότι η φωτιά προκλήθηκε από το συγκεκριμένο πρόβλημα.

Την Τρίτη οι απαντήσεις

Την ερχόμενη Τρίτη θα δοθεί ένα τέλος στο θρίλερ των ερευνών για τα αίτια που προκάλεσαν τον τραγικό θάνατο του εκδότη της εφημερίδας «Ακρόπολη».

Ο δικηγόρος της οικογένειας κ. Αλέξης Κούγιας και οι τεχνικοί σύμβουλοι της οικογένειας κ.κ. Ραυτογιάνης και Διαμαντής θα παραχωρήσουν συνέντευξη Τύπου, προκειμένου να γνωστοποιήσουν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους.

Μέχρι τότε οι δύο τεχνικοί σύμβουλοι θα συνεχίσουν τις έρευνες, αν και ήδη φαίνεται να προσανατολίζονται προς ένα βασικό σενάριο. «Θέλουμε να είμαστε σίγουροι. Γι’ αυτό θα μιλήσουμε την Τρίτη. Αναμένουμε και κάποια εργαστηριακά αποτελέσματα», λέει αξιόπιστη πηγή.

Οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. ερευνούν τα δεδομένα για τη συντήρηση του οχήματος. Αν αυτή γινόταν σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία, ποιος ήταν ο προηγούμενος κάτοχος και αν είχαν τοποθετηθεί γνήσια ανταλλακτικά στις επισκευές. Στο πλαίσιο αυτό έχουν εντοπίσει συνεργεία στα οποία συνήθιζε ο εκδότης να πηγαίνει για επισκευές και σέρβις του οχήματος.

Δημοφιλή