ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
14/07/2016 10:51 EEST | Updated 14/07/2016 17:34 EEST

Στην ιταλική Ferrovie περνά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατ. ευρώ, ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ

SOOC

Στην εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. (ιταλικοί σιδηρόδρομοι) περνά έναντι 45 εκατ. ευρώ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ. Η δεσμευτική οικονομική προσφορά της εταιρείας για τη διάθεση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποσφραγίσθηκε σήμερα και το ΤΑΙΠΕΔ, αφού έλαβε υπόψη την θετική εισήγηση των συμβούλων του για την εγκυρότητα της υποβληθείσας προσφοράς, τις αποτιμήσεις που εκπόνησαν δύο διαφορετικοί ανεξάρτητοι αποτιμητές και τη θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων, την έκανε αποδεκτή και ανακήρυξε τη Ferrovie ως προτιμητέο επενδυτή.

Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί άμεσα στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών θα υπογραφεί μετά από την έγκριση του Ελεγκτικού. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες αρχές.

Η Ferrovie αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική επιχείρηση στην Ευρώπη και αναμένεται να μεταγγίσει τεχνογνωσία και εμπειρία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εντάσσοντας την ελληνική εταιρεία στον πανευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη.

Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, επιτυγχάνεται η ολοκλήρωση μίας διαδικασίας, που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, και διασφαλίζει όχι μόνο τη βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξή της. Με την εξέλιξη αυτή, ουσιαστικά τίθενται οι βάσεις για το επιτυχές κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους περίπου 750 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βαρύνεται με 750 εκατ. ευρώ κρατικές ενισχύσεις που έχουν κριθεί παράνομες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα «σβηστούν» με την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.

Η Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. ήταν τελικά η μόνη εταιρεία που υπέβαλε δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Αντίθετα, παρά το αρχικό ενδιαφέρον, δεν υπήρξε δεσμευτική προσφορά από την εταιρεία των ρωσικών σιδηροδρόμων, τη RZD.

Σημειώνεται ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε κηρυχθεί άγονος, λόγω της απουσίας ουσιαστικού ενδιαφέροντος, παρότι στο πρώτο στάδιο είχαν συμμετάσχει οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι, η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμανική GFR.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μεταξύ της Ferrovie και των ρωσικών σιδηροδρόμων (Russian Railways) έχει υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας για την ανάπτυξη κοινών projects και τον εκσυγχρονισμό υποδομών- με τις δύο πλευρές να δεσμεύονται επίσης να καταβάλουν τις απαραίτητες προσπάθειες για καλύτερη αποδοτικότητα των υπαρχόντων σιδηροδρόμων σε Ιταλία και Ρωσία.

Εν τω μεταξύ αντίδραση υπήρξε από κύκλους του ΤΑΙΠΕΔ με αφορμή τις αναφορές και τις δηλώσεις πολιτικών προσώπων, ότι στο παρελθόν και επί πρωθυπουργίας Αντώνη Σαμαρά υπήρχε προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύψους 300 εκατ. ευρώ.

Ουδέποτε υπήρξε προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά τα τρία χρόνια της διαγωνιστικής διαδικασίας, εκτός από σήμερα και τους ιταλικούς σιδηροδρόμους, σχολίασαν οι κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ που επικαλείται το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Οι αντιδράσεις των κομμάτων

«Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο ορισμός της προκλητικής εξαπάτησης, της αναξιοπιστίας και της ανικανότητας, που κοστίζει ακριβά στον ελληνικό λαό» τονίζει η ΝΔ με αφορμή την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ .

Σε ανακοίνωση του γραφείου τύπου του κόμματος επισημαίνεται πως το 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ, δια στόματος του κ. Σταθάκη, χαρακτήριζε “ξεπούλημα” τα 300.000.000 ευρώ που αξίωνε η τότε κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενώ «μετά από 18 μήνες η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που με την καταστροφική της πολιτική και την απαράδεκτη καθυστέρηση οδήγησε σε απαξίωση την περιουσία του Δημοσίου, έρχεται σήμερα και πουλάει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 45.000.000 ευρώ».

Το Ποτάμι με ανακοίνωσή του σχολίασε την απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ για την μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην εταιρεία των Ιταλικών Σιδηροδρόμων.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι η ιστορία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. αποτυπώνει όλη την παράνοια που ζούμε στη χώρα. «Πριν από 2 χρόνια, όταν επρόκειτο να ιδιωτικοποιηθεί η εταιρεία, ο κ. Σταθάκης κι ο ΣΥΡΙΖΑ έβρισκαν προκλητικά χαμηλό το τίμημα των 300 εκατ. ευρώ. Σήμερα και αφού οι διάφορες επιδοτήσεις έχουν στοιχίσει στον Έλληνα φορολογούμενο 750 εκατ. ευρώ, η εταιρεία πωλείται για 45 εκατ. ευρώ. Ποιός πληρώνει τη διαφορά των επιδοτήσεων που δόθηκαν και των 245 εκατομμυρίων που δεν εισπράχθηκαν; Όχι φυσικά, τα στελέχη της κυβέρνησης, αλλά αυτοί που πληρώνουν πάντα. Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν ο μόνος τρόπος ανάπτυξης της εταιρείας. Κι αν είχε γίνει στο χρόνο που έπρεπε τα οφέλη θα ήταν πολύ μεγαλύτερα», επισημαίνει το Ποτάμι.

Η ανακοίνωσή περιλαμβάνει υπό μορφή υστερόγραφου και το επιπλέον σχόλιο όπου σημειώνεται: «Ας φροντίσουν οι συνάδελφοι του υπουργοί, να συμπαρασταθούν τουλάχιστον στον κ. Σπίρτζη. Δεν είναι και λίγο να υπογράφεις εσύ να δοθούν αυτά που κατήγγειλες ότι ξεπουλιούνται».

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήκει στο λαό και θα έπρεπε να εξυγιανθεί και να λειτουργήσει κερδοφόρα σε όφελος του τόπου, τονίζει σε δήλωση του ο γραμματέας του ΠΣ της Λαϊκής Ενότητας Παναγιώτης Λαφαζάνης, με αφορμή την πώληση της επιχείρησης από το ΤΑΙΠΕΔ, προσθέτοντας ότι έτσι, θα συνέβαλε «στην εξυπηρέτηση των πολιτών και τη μετατροπή της Ελλάδας σε σύγχρονο κόμβο μεταφορών».

Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης κατηγορεί την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ για τον τρόπο πώλησης όπως λέει, «με φωτογραφικό διαγωνισμό» στον οποίο συμμετέχει, ένας ενδιαφερόμενος, έναντι του εξευτελιστικού, ποσού των 45 εκατ. ευρώ, ενώ την ίδια ώρα διασπαθίζονται δυσανάλογα ποσά σε χρηματοοικονομικούς, νομικούς και τεχνικούς συμβούλους για την "κάλυψη" αυτής της πράξης.

Τέλος, σημειώνει ότι αυτές οι πράξεις «σε περιόδους οικονομικής κρίσης και κατάρρευσης των αξιών», συνιστούν μεγάλα σκάνδαλα, και υπάρχουν μείζονες πολιτικές και ποινικές ευθύνες.

«Ρωτάμε την κυβέρνηση: το τίμημα των 300 εκατομμυρίων για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν ξεπούλημα και των 45 εκατομμυρίων σήμερα είναι επιτυχία; Θα κλάψει μήπως και για αυτήν ο κ. Σπίρτζης;» διερωτάται ο επικεφαλής της Δημοκρατικής Ευθύνης κ. Χάρης Θεοχάρης.

«Η αλήθεια για τις δημόσιες επιχειρήσεις είναι μία: Δεκαετίες κακοδιαχείρισης, βολέματος ημετέρων, παροχής κακών ή πολύ ακριβών αγαθών και υπηρεσιών. Οι ζημιές συσσωρεύονταν και καμιά κυβέρνηση και κανένα από τα κόμματα που ως τώρα διαχειρίστηκαν την εξουσία, δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ να εκσυγχρονίσει τις επιχειρήσεις αυτές, να τις λειτουργήσει με όρους αγοράς και υγιούς ανταγωνισμού» τονίζει στην ανακοίνωση που εξέδωσε.

Σύμφωνα με τον ίδιο «οι κυβερνήσεις και οι διοικήσεις που οι ίδιες διόρισαν, έφεραν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να έχει συσσωρευμένες ζημίες 870εκ. € και αρνητικά ίδια κεφάλαια ύψους 657 εκ. €, με αποτέλεσμα το τίμημα των 45 εκ.να φαντάζει "ευκαιρία".

Πρέπει η περιουσία του δημοσίου- δηλαδή του ελληνικού λαού- να αποτιμηθεί και να αξιοποιηθεί για να αποδώσει με τον καλύτερο τρόπο με όρους όμως διαφάνειας και καθαρότητας».

«Πρέπει επιτέλους να κόψουμε τον γόρδιο δεσμό μεταξύ ιδιωτικοποίησης και κομματικής καταστροφής της περιουσίας του λαού: Δημόσια ιδιοκτησία και έλεγχος με ιδιωτική διαχείριση. Η ατολμία όλων - προηγούμενων και τωρινών - μπροστά σε αυτόν το δεσμό, μας οδηγεί στις καταστροφικές "επιτυχίες" των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ» καταλήγει ο κ. Θεοχάρης.

(Με επιπλέον πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Sponsoed Post