ΚΟΙΝΩΝΙΑ
19/08/2016 13:38 EEST | Updated 19/08/2016 13:38 EEST

Τι υποστηρίζει ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου στο απολογητικό του υπόμνημα στην ανακρίτρια

eurokinissi

Επί δυόμιση ώρες απολογείτο στην ανακρίτρια Πειραιά ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου που κατηγορείται για την πρόκληση του ναυτικού δυστυχήματος στην Αίγινα, το οποίο κόστισε τις ζωές τεσσάρων επιβαινόντων του τουριστικού σκάφους ενώ αρκετοί ακόμη τραυματίστηκαν. Στην συνέχεια ο συλληφθείς Θρασύβουλος Λυκουρέζος προσήχθη ενώπιον του Εισαγγελία και αναμένεται η απόφαση των δύο δικαστικών λειτουργών επί της προφυλάκισή του. Σημειώνεται πως πλέον τη υπεράσπισή του έχει αναλάβει ο δικηγόρος Γιάννης Ηρειώτης.

Σύμφωνα με απολογητικό υπόμνημα που παρουσίασε ο 77χρονος και δημοσιεύει το vima.gr φαίνεται πως αποδίδει το δυστύχημα στην πορεία του τουριστικού σκάφους και πιθανότατα σε λάθος εκτίμηση αφού αναφέρεται χαρακτηριστικά «Η πορεία πλεύσης μου ήταν από βορρά προς νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προ Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου. Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής» αναφέρει.

Το απολογητικό υπόμνημα του 77χρονου

Μεταξύ άλλων ο κατηγορούμενος επικαλείται παρόμοιο περιστατικό, το 2008, στον Πόρο όπου είχε αποδοθεί αμέλεια στον χειριστή ενός ταχύπλοου που είχε παρασύρει και σκοτώσει τον επιβάτη μίας βάρκας, αναμένεται να επικαλεστεί η πλευρά του 77χρονου καπετάνιου του σκάφους που θεωρείται υπαίτιος της τραγωδίας, πριν από πέντε ημέρες, στην Αίγινα.

Επίσης αρνήθηκε πως επιδιδόταν σε επικίνδυνους ελιγμούς ή πως ανέπτυξε απότομα μεγάλη ταχύτητα και υποστηρίζει ότι «η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος DUEND» κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος «πλάναρε», δηλ. ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα. Άλλωστε το συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό προωστηρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν (γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς λόγω της πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας (επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού, εφόδια, εξοπλισμός κλπ), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 28 ν.μ. Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το «DUENDE» πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εμένα ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας».

Επιπλέον στο απολογητικό του υπόμνημα λέει ότι «είναι ψευδές ότι και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσε επικίνδυνα με το σκάφος του αφού είχε να επιβιβασθεί σε αυτό 12 ημέρες, αφού αντιμετώπιζε και σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχε νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα».