ΔΙΕΘΝΕΣ
22/08/2016 09:38 EEST | Updated 22/08/2016 09:38 EEST

Γιατί οι Κινέζοι αντιπαθούν το «ιπτάμενο λεωφορείο»; (και άλλες περιπτώσεις αποτυχημένων φουτουριστικών ΜΜΜ)

VCG via Getty Images
BEIJING, CHINA - MAY 20: (CHINA OUT) A scale model of a Transit Elevated Bus (TEB) runs on sand table during the ongoing 19th China Beijing International High-tech Expo (CHITEC) on May 20, 2016 in Beijing, China. The TEB is driven by electricity and runs on a set of fixed rails embedded on the road, with an operating speed reaching 40 kilometers an hour. It\'s designed to carry 1,200-1400 passengers at a time and other cars on the road can pass underneath it. The cost of construction of the TEB is less than one fifth of an equivalent subway, and can be finished within one year. The first tests of the TEB bus are scheduled to start in August in Qinhuangdao City, north China\'s Hebei Province.

Αρνητικά είναι στην πλειοψηφία τους τα πρώτα σχόλια των κινεζικών ΜΜΕ αναφορικά με τη δημιουργία του φουτουριστικού λεωφορείου TEB (Transit Explore Bus) που αναμένεται να κινείται πάνω από τα αυτοκίνητα στους αυτοκινητόδρομους της Σαγκάης, υπερνικώντας την κίνηση. Δεν είναι λίγοι εκείνοι μάλιστα που κάνουν λόγο για «σχήμα Πόντσι» που στόχο έχει να εξαπατήσει τους επενδυτές.

«Το κατασκεύασαν. Πράγματι το κατασκεύασαν», έγραφε το πρωτοσέλιδο του  Shanghaiist, αφότου έγινε γνωστό ότι ολοκληρώθηκε η πρώτη εβδομάδα δοκιμής του. «Δεν κάναμε κάτι λάθος. Οι τελευταίες δοκιμές δείχνουν ότι το σχέδιο του λεωφορείου είναι εντελώς εφικτό», υποστηρίζει ο εφευρέτης του, Song Youzhou, τη στιγμή που πολίτες και δημοσιογράφοι προειδοποιούν ότι το TEB δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει.

Το φουτουριστικό λεωφορείο θα είναι ανυψωμένο από το έδαφος, θα κινείται πάνω σε γραμμές και θα είναι ηλεκτροκίνητο. Στόχος του είναι να νικήσει το μποτιλιάρισμα, «πετώντας» πάνω από αυτό. Μόνο που απέχει μόλις 2,1 μέτρα από το έδαφος, με αποτέλεσμα να μπορεί να περάσει μόνο πάνω από μικρά αυτοκίνητα, ενώ το γεγονός ότι κινείται πάνω σε γραμμές τρένου δεν το κάνει ακριβώς... λεωφορείο.

Οι επικριτές του αναφέρουν ότι, προκειμένου να μπορέσει να βγει στους δρόμους, θα πρέπει ενδεχομένως να επανεξεταστεί και η τοποθέτηση φαναριών, πινακίδων και φωτεινών σηματοδοτών στους δρόμους, ώστε να μην παρασυρθούν από το «ιπτάμενο» λεωφορείο.

Η Guardian αναφέρει και άλλες ιδέες περίεργων μέσων μαζικής μεταφοράς που δεν κατάφεραν να επικρατήσουν στους δρόμους. Ένα από αυτά ήταν το Hyperloop, ένα είδος ιπτάμενων κάψουλων που θα μεταφέρουν επιβάτες ή το SkyTran της NASA που έχει παρόμοια μορφή.

Ας θυμηθούμε όμως όλοι και το «ιπτάμενο τρένο» από την ταινία «451 βαθμοί Fahrenheit» (στο 6:47):