H εταιρεία που βοηθά εργοδότες να αναλύουν τα προφίλ των υποψηφίων εργαζομένων τους στο Facebook

H εταιρεία που βοηθά εργοδότες να αναλύουν τα προφίλ των υποψηφίων εργαζομένων τους στο Facebook
Computer screens display the Facebook sign-in screen in this photo illustration taken in Golden, Colorado, United States July 28, 2015. REUTERS/Rick Wilking/File Photo
Computer screens display the Facebook sign-in screen in this photo illustration taken in Golden, Colorado, United States July 28, 2015. REUTERS/Rick Wilking/File Photo
Rick Wilking / Reuters

Δυστυχώς ή ευτυχώς, τα κοινωνικά δίκτυα έχουν διεισδύσει σχεδόν σε κάθε πτυχή της καθημερινής ζωής, και η επαγγελματική ζωή δεν αποτελεί εξαίρεση: Το τι δημοσιεύει κανείς στον λογαριασμό του στο Facebook συχνά εξετάζεται από πιθανούς ή νυν εργοδότες, και αυτό μπορεί να επηρεάσει το αν κάποιος θα προσληφθεί ή όχι, ή να προκαλέσει προβλήματα στον χώρο εργασίας για κάποιον.

Είναι τέτοια η έκταση του φαινομένου αυτού (το οποίο είναι απίστευτα γενικευμένο- ακόμα και σε επίπεδο απλών γνωριμιών, οι περισσότεροι από εμάς θα ρίξουμε μια ματιά στο προφίλ του Facebook ενός ατόμου που μόλις γνωρίσαμε) που κάποιες εταιρείες δραστηριοποιούνται στο αντικείμενο: Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η The Social Index, που έχει δημιουργήσει ένα εργαλείο το οποίο επιδιώξει τη διευκόλυνση αυτής της διαδικασίας για τους εργοδότες.

Όπως είπε στο Mashable η ιδρύτρια, Φιόνα ΜακΛίν, η συγκεκριμένη πλατφόρμα αναπτύσσεται από τις αρχές του 2015, σε συνεργασία με κάποιες «έμπιστες» επιχειρήσεις. Η όλη διαδικασία έχει ως εξής: Επιλεγμένοι υποψήφιοι λαμβάνουν email με ένα μοναδικό διακριτικό ταυτοποίησης. Μετά από μια διαδικασία ταυτοποίησης δύο σταδίων, ο υποψήφιος εγγράφεται στους λογαριασμούς του στο Facebook, το LinkedIn και το Twitter και ο αλγόριθμος του προγράμματος αναλύει το «αποτύπωμά» του στα social media μέσα σε περίπου 30 δευτερόλεπτα. Η τελική αναφορά φτάνει τόσο στον εργοδότη όσο και στον υποψήφιο μέσα σε 24 ώρες, και σε αυτήν περιλαμβάνονται διάφορα στοιχεία, όπως το πόση «επιρροή» ασκεί online, το πόσο διασυνδεδεμένος και δραστήριος στα social media είναι, σε πόσες θέσεις εργασίας έχει βρεθεί, πόσο έχει παραμείνει κλπ.

Στόχος είναι η διαμόρφωση εικόνας για το πώς χρησιμοποιεί κάποιος τα social media. Η ΜακΛιν παραδέχεται ότι είναι σοβαρό το ζήτημα των προβληματισμών που προκύπτουν σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα κάποιου, οπότε και διευκρινίζει ότι εξετάζονται μόνο τα δημόσια/ δημοσιοποιημένα δεδομένα και δεν κοινοποιούνται σε εταιρείες μεμονωμένα posts. «Αν δεν είναι online, ο πελάτης δεν μπορεί να το δει στην αναφορά». Σε κάθε περίπτωση, τονίζει ότι είναι κοινή λανθασμένη αντίληψη να θεωρεί κανείς πως τα δεδομένα στα social media είναι «προσωπικά», ενώ για την όλη διαδικασία πρέπει να ζητηθεί η άδεια του υποψηφίου.

Δημοφιλή