Πώς τα εστιατόρια εκμεταλλεύονται την αγάπη που έχουμε για το «φαγητό της γιαγιάς»

Πώς τα εστιατόρια εκμεταλλεύονται την αγάπη που έχουμε για το «φαγητό της γιαγιάς»
Grandmother helping granddaughter roll out pastry
Denis Boissavy via Getty Images
Grandmother helping granddaughter roll out pastry

Αν και όποτε αποφασίζουμε να βγούμε έξω για φαγητό είναι μία ευκαιρία για να ξεσκάσουμε, να βγούμε από το σπίτι και να δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό, το σπιτικό φαγητό έχει πάντοτε κάτι το οικείο.

Τα εστιατόρια το γνωρίζουν πολύ καλά αυτό και χρησιμοποιούν αυτή την γνώση για να μας κάνουν να ξοδέψουμε περισσότερα χρήματα. Φυσικά, τα εστιατόρια χρησιμοποιούν διάφορα τρικ για να δελεάσουν τους πελάτες τους, όπως ο τρόπος που είναι σχεδιασμένο το μενού, αν έχει φωτογραφίες, ο τρόπος που αναγράφονται οι τιμές κλπ, αλλά ένας από τους πιο ύπουλους τρόπους είναι ότι προσπαθούν να μας προκαλέσουν νοσταλγία.

Ονόματα πιάτων όπως «οι πατάτες της γιαγιάς» ή «το παστίτσιο της μαμάς» δημιουργούν ένα αίσθημα νοσταλγίας στους καταναλωτές και τους προτρέπουν να τα παραγγείλουν. Κάτι τέτοιο επιβεβαιώνει και η επιστήμη. Σύμφωνα με έρευνα που έγινε από το πανεπιστήμιο Cornell είναι πιο πιθανό για κάποιον να παραγγείλει τα «μπισκότα από κολοκύθι της γιαγιάς» σε σχέση με τα «μπισκότα από κολοκύθι», χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι συνταγές στο μενού είναι πράγματι οικογενειακές και παραδοσιακές.