Αστυνομικοί σε... στρες: Ψυχομετρικά τεστ και τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης από την ΕΛ.ΑΣ

Αστυνομικοί σε... στρες: Ψυχομετρικά τεστ και τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης από την ΕΛ.ΑΣ
Eurokinissi

Το επάγγελμα του αστυνομικού είναι, σύμφωνα με τις επιστημονικές έρευνες, ένα από τα πιο στρεσογόνα επαγγέλματα.

Δεν είναι τυχαίο ότι κάθε χρόνο υπάρχουν περιστατικά ενστόλων που βάζουν τέλος στη ζωή τους, πιεζόμενοι από προσωπικά προβλήματα που μεγεθύνονται από το στρες του επαγγέλματος. Η ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ. αποφάσισε να λάβει μέτρα για την υποστήριξη των αστυνομικών που βρίσκονται σε ψυχολογική πίεση. Αρχικά δημιούργησε τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης και στη συνέχεια παρέλαβε ψυχομετρικά τεστ συνέντευξης για την αξιολόγηση της ψυχολογικής κατάστασης του προσωπικού.

Την Πέμπτη παραδόθηκαν στο αρχηγείο της Αστυνομίας 4.000 ψυχομετρικά τεστ από στελέχη του Κέντρου Μελετών Ασφαλείας, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα αγοραστούν ακόμα 6.000 τεστ. Όπως αναφέρουν αστυνομικές πηγές, θα χρησιμοποιηθούν σε περιπτώσεις αστυνομικών που μπορεί να καταγράφονται στην τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης (η οποία λειτουργεί πιλοτικά από τον περασμένο Οκτώβριο) ή από τον εκάστοτε διοικητή κάθε υπηρεσίας, τον συνάδελφο, τον συγγενή που εντοπίζει κάποιο πρόβλημα σε εν ενεργεία αστυνομικό.

Η ανάγκη δημιουργίας τηλεφωνικής γραμμής ψυχολογικής, συμβουλευτικής και κοινωνικής υποστήριξης, όπως και η αγορά ψυχομετρικών τεστ, προέκυψε όταν σε ημερίδα της Διεύθυνσης Υγειονομικού, παρουσιάστηκε μελέτη που απέδειξε ότι το επάγγελμα του αστυνομικού είναι το πλέον στρεσογόνο.

Τα ψυχομετρικά τεστ αναμένεται να βοηθήσουν σε επίπεδο εντοπισμού και πρόληψης ακραίων καταστάσεων, ενώ η τηλεφωνική γραμμή γίνεται μια «σανίδα σωτηρίας» στην περίπτωση ακραίων ψυχικών διαταραχών ή στιγμιαίας ψυχικής φόρτισης.

Επισημαίνεται ότι στη διεθνή βιβλιογραφία παρατηρείται ότι το 1/3 από εκείνους που χρειάζονται βοήθεια την ζητούν, και από αυτούς μόλις το 10% απευθύνεται σε ειδικούς για την επίλυση του προβλήματος.

Τονίζεται ότι πολλές φορές το άτομο που έχει άμεσο πρόβλημα προβαίνει σε πληθώρα «μουγκών» κλήσεων ή σε φάρσες έως ότου ο ειδικός κερδίσει την εμπιστοσύνη του προκειμένου να «ανοιχθεί» και να δεχθεί την βοήθεια.

Δημοφιλή