Κάτι παράξενο συμβαίνει στις εταιρείες όταν οι υπάλληλοί τους υπερβαίνουν τους 150

Κάτι παράξενο συμβαίνει στις εταιρείες όταν οι υπάλληλοί τους υπερβαίνουν τους 150
High angle view of a businessman standing amidst businesspeople
High angle view of a businessman standing amidst businesspeople
moodboard via Getty Images

Η δυναμική των εταιρειών αλλάζει ριζικά όταν οι υπάλληλοί τους υπερβαίνουν τους 150, έναν αριθμό που οι νεοφυείς επιχειρήσεις «παλεύουν» για να φθάσουν.

«Είναι ένας μαγικός αριθμός από άποψη μεγέθους» λέει ο διευθύνων σύμβουλος προσωπικού του Facebook, Κρις Κοξ, που άρχισε να δουλεύει στην διαδικτυακή εταιρεία το 2005, όταν εκείνη είχε λιγότερους από 100 υπαλλήλους στο δυναμικό της. «Έχω μιλήσει με πολλούς διευθυντές start up επιχειρήσεων, που αναφέρουν ότι όταν οι υπάλληλοί τους υπερβαίνουν αυτό τον αριθμό διάφορα παράξενα πράγματα αρχίζουν να συμβαίνουν», είπε ο Κοξ στο φεστιβάλ Aspen Ideas που διεξήχθη αυτό το καλοκαίρι.

«Τα “παράξενα πράγματα” σηματοδοτούν ότι η εταιρεία χρειάζεται νέα δομή όσον αφορά την επικοινωνία και τη λήψη αποφάσεων».

«Αυτό είναι κάτι οικείο για εμάς στο Quartz τη νεοφυή επιχείρηση στον χώρο των μέσων ενημέρωσης που ίδρυσα εγώ πριν από τέσσερα χρόνια», εξηγεί ο Κέβιν Τζ. Ντενάλεϊ.

«Μέσα σε 12 μήνες οι υπάλληλοί μας έφτασαν τους 150. Με αυτή την ενίσχυση, η εταιρεία άλλαξε από πολλές απόψεις, κάτι το οποίο δεν είχαμε προβλέψει» προσθέτει.

Και συμπληρώνει: «Εκ των υστέρων, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί η «επίπεδη δομή» διαχείρισης και τα περιορισμένα επίπεδα ιεραρχίας καθώς και η συναινετική λήψη αποφάσεων έπαψαν να είναι τόσο αποτελεσματικά όπως ήταν κάποτε. Πολύ συχνά το προσωπικό μας καθυστερούσε γιατί δεν ήταν σαφές ποιος ήταν υπεύθυνος έτσι ώστε να ληφθεί μία υπεύθυνη απόφαση. Οι υπάλληλοι χρειάζονταν περισσότερο feedback και προοπτικές επαγγελματικής εξέλιξης από εκείνες που μπορούσαν να τους παρέχει η επίπεδη δομή διαχείρισης που επικρατούσε μέχρι πρότινος στην εταιρεία. Επιπλέον, οι πληροφορίες σχετικά με την ιδιοκτησία καθώς και με τη στρατηγική της εταιρείας, τους κανόνες και τις αξίες δεν διαδίδονταν εύκολα ανάμεσα στο προσωπικό μας και γι΄αυτό το λόγο η ενδοεπικοινωνία μας έφτασε στα όριά της.

Όλα αυτά δεν ήταν απλά συνέπειες μίας κακής διοικητικής διαχείρισης. Το προσωπικό του Quartz επισήμανε όλα αυτά τα προβλήματα με τον εάν ή με τον άλλον τρόπο σε ανώνυμες έρευνες αξιολόγησης. Παρ' όλο που είχαμε αντιληφθεί κάποια από τα προβλήματα αυτά έγιναν πιο συνειδητά όταν η εταιρεία έφτασε στους 150 υπαλλήλους.

Μία πιθανή εξήγηση γι' αυτό είναι ότι η δυναμική της εκάστοτε εταιρείας αλλάζει ριζικά όταν ο όμιλος μεγαλώνει».

Δημοφιλή