Τι είναι ο Κώδικας Δεοντολογίας των Ελληνικών Ψηφιακών Μέσων Ενημέρωσης και πώς επηρεάζει τα online media

Τι είναι ο Κώδικας Δεοντολογίας των Ελληνικών Ψηφιακών Μέσων Ενημέρωσης και πώς επηρεάζει τα online media
Big Panel of TV screen internet business
Big Panel of TV screen internet business
Antonio Balaguer soler via Getty Images

Αυτορρύθμιση των Online Media — Τα ελληνικά ενημερωτικά sites στα πρότυπα των διεθνών.

Η Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝ.Ε.Δ) έχοντας ως στόχο την εύρυθμη λειτουργία των ψηφιακών μέσων ενημέρωσης στη χώρα μας αλλά και την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας των δημιουργών, ανέλαβε την πρωτοβουλία της θέσπισης του «Κώδικα Δεοντολογίας των Ελληνικών Ψηφιακών Μέσων Ενημέρωσης».

Το σημαντικό αυτό έργο υλοποιήθηκε και παραδόθηκε στην ΕΝ.Ε.Δ, από Συνέργεια Φορέων υπό την επιστημονική επίβλεψη του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Επικοινωνίας (ECI - European Communication Institute) του Ερευνητικού Κέντρου «Αθηνά» (Γενική Γραμματεία Έρευνας Τεχνολογίας του Υπουργείου Παιδείας), και του Κέντρου Διεθνούς Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου «Donau University Krems» της Αυστρίας.

Ο «Κώδικας Δεοντολογίας των Ελληνικών Ψηφιακών Μέσων Ενημέρωσης» παρουσιάστηκε σήμερα, 29 Νοεμβρίου 2016 στις 12:00, στo Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης με κύριους ομιλητές τους: Tom Law, Director of Campaigns and Communications, Ethical Journalism Network και Βασίλη Βασιλόπουλο, Media Standards Advisor / Web Content Manager, ERT New Media

Την ημερίδα συντονίζει ο Γιάννης Θωμάτος, Επιστημονικός Συνεργάτης, Τμήμα Επικοινωνίας & ΜΜΕ, ΕΚΠΑ.

Όπως είπε κατά την ομιλία του ο Δημήτρης Μάρης, πρόεδρος της 24MEDIA και της ΕΝΕΔ, η Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου σήμερα παρουσιάζει ένα Καταστατικό Σύνταξης με κοινούς κανόνες για τα μέλη της. «Πρόκειται για ένα σχέδιο αυτορρύθμισης που περιλαμβάνει εκδοτικές και δημοσιογραφικές βέλτιστες πρακτικές για τα Ελληνικά ψηφιακά μέσα ενημέρωσης. Ένα έργο που απαίτησε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα για την σύλληψή και σύνταξή του, σε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο για τα Ελληνικά μέσα ενημέρωσης, μια περίοδο αλλαγών και προσαρμογών σε μια νέα πραγματικότητα».

Όπως πρόσθεσε, ο Κώδικας Δεοντολογίας αποτελεί ένα πλαίσιο αυτοδέσμευσης για την ποιότητα της ενημέρωσης των ψηφιακών μέσων των μελών της ΕΝΕΔ, που «ολοκληρώνει την πρώτη φάση ενός στρατηγικού σχεδιασμού για την δημιουργία ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας των μέσων μας. Ένα ISO της ΕΝΕΔ, μιλώντας μεταφορικά».

«Η ένωσή μας πρωτοπορεί και στοχεύει σε ένα Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας αναδεικνύοντας την ποιότητα ως καθοριστική έννοια για την υλοποίηση της αποστολής των μέσων ενημέρωσης.Το πλαίσιο έχει συνταχθεί με τρόπο που να διευκολύνει τον κάθε ενδιαφερόμενο μελετητή να εντοπίζει τις οδηγίες και να συγκρίνει την ποιότητα της δημοσιογραφίας του κάθε μέσου. Πρόκειται για ένα ζωντανό πλαίσιο, το οποίο θα ανανεώνεται διαρκώς, ενσωματώνοντας έγκαιρα τις διεθνείς τάσεις και ορθές πρακτικές.Σκοπός είναι να γνωρίζει ο χρήστης – αναγνώστης τις κοινές μας δεσμεύσεις και το πως υπηρετούμε το Δημόσιο Συμφέρον, θέτοντας αυτοδεσμευτικούς άξονες που ενισχύουν τον ανταγωνισμό μεταξύ των μέσων, διακηρύσσουν την σημασία της δεοντολογίας και αξιώνουν την εμπιστοσύνη που χάθηκε στη διαδρομή της μετάβασης από τα λεγόμενα παραδοσιακά στα ψηφιακά μέσα».

Όπως τόνισε ο κ. Μάρης, η πρωτοβουλία αυτή ξεκίνησε με την συνεργασία του Ερευνητικού Κέντρου Αθηνά και του Ινστιτούτου Ευρωπαϊκής Επικοινωνίας και ελπίζεται ότι σύντομα με την συνεργασία της TUV Nord θα ολοκληρωθεί με την προτυποποίηση του Συστήματος Διασφάλισης ποιότητας με άξονες:

1. Δήλωση Αποστολής του κάθε μέσου

2. Πλαίσιο αυτοδέσμευσης επί των Κωδίκων Δεοντολογίας

3. Πολιτική Διορθώσεων – Διάδραση με το κοινό

4. Κανόνες Διαφήμισης

5. Dashboards εσωτερικής αξιολόγησης

6. Κοινές μετρήσεις

7. Τμήματα Ελέγχου Ποιότητας

8. Τήρηση των Κανόνων και Επαλήθευση (monitoring)

«Είναι καθήκον της πολιτείας να φροντίσει για την πολύ γωνία κ την ελευθερία της έκφρασης. Ελπίζουμε να τη βρούμε συμπαράστατη σ αυτό» είπε ο κ. Μάρης.

Από πλευράς του, ο ΓΓ. Ενημέρωσης, Λ. Κρέτσος, σημείωσε πως «ήρθε η ώρα η νέα γενιά δημοσιογράφων να πάρει την τύχη στα χέρια της, να ζητήσει κανόνες που θα εφαρμοστούν».

Δείτε περισσσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της ΕΝΕΔ.

Δημοφιλή