Ψήφισε το αγαπημένο σου project: Το Become Famous For A Reason στην τελική ευθεία

Ψήφισε το αγαπημένο σου project: Το Become Famous For A Reason στην τελική ευθεία
A group of friends putting their hand one over another.
filadendron via Getty Images
A group of friends putting their hand one over another.

Νέοι άνθρωποι με πάθος για αυτό που κάνουν, φρέσκιες ιδέες και πίστη στο όραμά τους. Διάλεξε το project που σου αρέσει περισσότερο και στήριξε το με την ψήφο σου, ώστε να επικρατήσει.

Δημιουργία, έμπνευση, καινοτομία. Αλλά και παράδοση, μεράκι, αφοσίωση: Τα projects που διακρίθηκαν στο διαγωνισμό του Become Famous for a Reason τροχοδρομούν προς την επιτυχία και περιμένουν την ψήφο σας για να απογειωθούν. Για ακόμη 10 μέρες, έως και τις 13 Φεβρουαρίου, μπείτε στο famousforareason.gr και στηρίξτε με την ψήφο σας έως και 3 project από τα οχτώ που έχουν ήδη ξεχωρίσει.

City Lights

O Πέτρος Β. Hatillari βλέπει τον κόσμο γύρω του με τη ματιά ενός βιομηχανικού σχεδιαστή, κυρίως όμως τον αντιμετωπίζει ως ενεργός παρατηρητής. Έχοντας αυτή την οπτική, δεν δυσκολεύτηκε να εντοπίσει μια προφανή δυσλειτουργία του αστικού τοπίου που αφορά ανθρώπους με προβλήματα όρασης: δεν θα κινούνταν με μεγαλύτερη ασφάλεια στην πόλη αν ήξεραν πού βρίσκονται οι φωτεινοί σηματοδότες; Αυτό ακριβώς το κενό καλύπτει η εφαρμογή City Lights που ανέπτυξε ο Πέτρος, συλλέγοντας στοιχεία για τη θέση των φαναριών από δεκάδες πόλεις στην Ελλάδα και τον κόσμο.

Αν ψηφιστεί στο famousforareason.gr θα προσθέσει στην εφαρμογή του μια λειτουργία που θα ενημερώνει το χρήστη για το χρώμα του σηματοδότη, επιτρέποντάς του να περνάει τη διάβαση χωρίς να κινδυνεύει.

Follow The Sun Lines

Πόσο μπορεί να εκσυγχρονιστεί ένα απλό παγκάκι; Αν η ερώτηση απευθύνεται στην Αναστασία και την Άννα Σαπουνάκη, η απάντηση είναι το Follow The Sun Lines: ένα σχέδιο για τη δημιουργία δικτύου από σημεία στάσης στην πόλη, τα οποία αποτελούν τα παγκάκια του μέλλοντος.

Είναι φουτουριστικές κατασκευές που φυσικά προσφέρουν στο διερχόμενο την ευκαιρία να σταθεί (για να ξεκουραστεί, να σκεφτεί, να μιλήσει, να ερωτευθεί κλπ), του δίνουν όμως επιπλέον τη δυνατότητα να φορτίσει το κινητό του, να συνδεθεί με WiFi, να ακούσει μουσική ή να κάνει κλήση σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Το πολυ-λειτουργικό αυτό παγκάκι ηλεκτροδοτείται από μικρό ηλιακό πάνελ και θα το δούμε ως πρωτότυπο σε δημόσιο χώρο αν η Άννα και η Αναστασία πάρουν την ψήφο του κοινού και τη χρηματοδότηση του famousforareason.gr.

Mezoura

Ο παππούς του Νίκου Πουλόπουλου έπαιρνε μέτρα στους πελάτες του κι έφτιαχνε φίνα ρούχα, κομμένα και ραμμένα στο σωματότυπό τους. Το ίδιο κάνει και ο εγγονός του, μόνο που αξιοποιεί την τεχνολογία για να κάνει πράξη το sur mesure εξ αποστάσεως. Ο Νίκος, μαζί με το Γιάννη Στεφανίδη, έφτιαξαν το Mezoura, το πρώτο e-shop που δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη να «ράψει» πουκάμισο από το σπίτι του.

Δεν έχει παρά να ακολουθήσει τα ηλεκτρονικά βήματα που υποδεικνύει ο ιστότοπος του Mezoura, από την επιλογή υφάσματος έως το σχεδιασμό σε μοντέλο 3D, κι εντός 10 ημερών θα παραλάβει το καινούργιο του πουκάμισο σε άψογη συσκευασία. Ο Νίκος και ο Γιάννης στοχεύουν να πάρουν κι ένα 3d scanner για να αυτοματοποιήσουν τη διαδικασία και θα το κάνουν σίγουρα αν επιλεγούν από το κοινό στο famousforareason.gr.

Cocoon Modules

Η κιβωτός ως σύγχρονη στεγαστική πρόταση: Η Ναστάζια Σπυροπούλου που είχε την ιδέα δεν εμπνεύστηκε από το Νώε, αλλά από τα εμπορευματοκιβώτια που χρησιμοποιούνται στις μεταφορές και την αρχιτεκτονική τύπου Lego. Μαζί με άλλους αρχιτέκτονες και μηχανικούς, σχεδιάζουν χώρους στέγασης -από κανονικά σπίτια και εξοχικά έως ξενοδοχεία και προσωρινές κατοικίες- οι οποίοι αποτελούνται από ένα ή περισσότερα κοντέινερ. Ναι, πρόκειται για λύση με πολλά πλεονεκτήματα, από την ανθεκτικότητα και την καλή αντισεισμική συμπεριφορά έως το βιοκλιματικό σχεδιασμό, εφόσον μετασκευαστεί κατάλληλα.

Η Cocoon Modules έχει ήδη δημιουργήσει το πρωτότυπό της, μια εξοχική κατοικία, κι ετοιμάζεται να το παρουσιάσει στον κόσμο σε διάφορες ελληνικές πόλεις. Σε αυτό θα την ενισχύσει το famousforareason.gr , εφόσον συγκατανεύσει και το «εκλογικό σώμα» δίνοντας την ψήφο του στην ομάδα.

Eye Q

Γνωρίζετε ότι κάθε δημητριακό έχει διαφορετικές ανάγκες λίπανσης κατά τη φάση της ανάπτυξής του; Οι παραγωγοί φυσικά το ξέρουν, μόνο που ως τώρα τους έλειπε ένας πρακτικός τρόπος για να κάνουν διαφοροποιημένη λίπανση. Αυτή την ανάγκη τους έρχεται να καλύψει το Eye Q των ηλεκτρολόγων-μηχανικών Γιώργου Βαρβαρέλη και Δημήτρη Ευαγγελόπουλου.

Καλλιεργώντας ο ίδιος τα κτήματα της οικογένειάς του, ο Δημήτρης αντιλήφθηκε την αξία που θα είχε ένα ρομποτικό σύστημα προσαρμοσμένο στο τρακτέρ που θα μπορούσε να αυξομειώνει εύκολα την ποσότητα λιπάσματος ανάλογα με τις απαιτήσεις διαφορετικών τμημάτων της καλλιέργειας. Σε συνεργασία με το Γιώργο αναπτύσσουν ένα τέτοιο «ρομπότ», το Eye Q, μέσω του οποίου ο παραγωγός μπορεί να κάνει οικονομία, αλλά και να προστατευθεί το περιβάλλον. Η εταιρεία τους προσβλέπει στη στήριξη του κοινού και του famousforareason.gr για να δημιουργήσει θέσεις εργασίας που θα στηρίξουν το project και να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στη διεθνή αγορά.

Greece revisited

Μπορούν τα αναμνηστικά που απευθύνονται σε τουρίστες να μην είναι -μόνο- γραφικά; Μια ματιά στη σειρά αναμνηστικών Greece revisited, που λανσάρισαν η Θεανώ Πετρίδου και ο Σέργιος Φωτιάδης πείθει ότι υπάρχει πολύς χώρος για δημιουργία στο συγκεκριμένο τομέα. Τα αντικείμενά τους αντλούν έμπνευση από την ελληνική παράδοση, την προσεγγίζουν όμως μέσα από το σύγχρονο design, συχνά με χιούμορ, συνδυάζοντας την αισθητική με τη χρηστικότητα.

Οι δημιουργοί του Greek revisited πιστεύουν στην εξωστρέφεια του ελληνικού design και ζητούν την ψήφο σας στο famousforareason.gr για να μπορέσουν να πάρουν μέρος σε περισσότερες διεθνείς εκθέσεις και να συστήσουν την Ελλάδα σε πιο πλατύ κοινό.

Self’It

Πόσες από τις φωτογραφίες που ανεβάζουν οι φίλοι σας στο Facebook ή στο Instagram σας αφορούν πραγματικά; Ξεκινώντας από την ιδέα ότι άνθρωποι που βρίσκονται στον ίδιο τόπο ή και χώρο έχουν περισσότερες πιθανότητες να μοιράζονται μια κοινή εμπειρία και να ενδιαφέρονται για το ίδιο πράγμα, ο Σωτήρης Κανηράς και ο Θέμης Δρακωνάκης έφτιαξαν το Self’It.

Όπως ίσως αντιλαμβάνεται κανείς και από το όνομά του, πρόκειται για ένα mobile κοινωνικό δίκτυο που βασίζεται στις εικόνες: Απαθανατίζεις τη στιγμή και τη μοιράζεσαι με γνωστούς ή και αγνώστους που βρίσκονται στο ίδιο μέρος με σένα, την ίδια στιγμή. Η στήριξη του κοινού και του famousforareason.gr θα επιτρέψει στους δύο φοιτητές πληροφορικής να κυκλοφορήσουν την εφαρμογή τους και σε Android (προς το παρόν διατίθεται μόνο σε iOS) και να επιδιώξουν την αύξηση των χρηστών της, κάτι πολύ ζωτικό για την επιτυχία της.

Clio Muse

Μνημεία και χώροι τέχνης και πολιτισμού έχουν πολλά να «αφηγηθούν» και η τεχνολογία μπορεί να κάνει τις ιστορίες τους ιδιαίτερα συναρπαστικές. Η υπηρεσία Clio Muse που δημιούργησαν οι Δάφνη Τσεβρένη, Ανδρέας Φατούρος και Γιάννης Νικολόπουλος εμπλουτίζει ψηφιακά την ξενάγηση σε πολιτιστικές διαδρομές, αποτελώντας χρήσιμο εργαλείο για επισκέπτες αλλά και επαγγελματίες όπως οι ξεναγοί, οι ιστορικοί ή οι tour operators.

Η πλατφόρμα τους αποτελείται από site για την εισαγωγή διαδρομών και app για την πλοήγηση κι εστιάζει στη διαχείριση και τη μεταπώληση θεματικών ψηφιακών διαδρομών. Στόχος τους είναι να δημιουργήσουν τέτοιες διαδρομές σε όλο τον κόσμο, με επόμενο σταθμό, εφόσον διακριθούν στην ψηφοφορία του famousforareason.gr και χρηματοδοτηθούν, την τουριστική αγορά της Ισπανίας.

.