Oscars 2017: Ποιοι θα νικήσουν και ποιοι θα έπρεπε να νικήσουν, αν ζούσαμε σε ένα δίκαιο κόσμο

Oscars 2017: Ποιοι θα νικήσουν και ποιοι θα έπρεπε να νικήσουν, αν ζούσαμε σε ένα δίκαιο κόσμο

Την Τρίτη που μας πέρασε (21/2) έληξε και επίσημα η διαδικασία ψηφοφορίας των μελών της Ακαδημίας σχετικά με τα φετινά βραβεία Όσκαρ, βάζοντας τέλος στην εξαντλητική προώθηση των μεγάλων studio για να κερδίσουν ψήφους εμπιστοσύνης για τις ταινίες και τους πρωταγωνιστές τους.

Και τώρα είναι που ξεκινά το δικό μας κομμάτι: αυτό του σινεφίλ κοινού και των απανταχού φαν των Όσκαρ, όλων εμάς δηλαδή που αγαπάμε τον κινηματογράφο και περιμένουμε πώς και πώς κάθε χρόνο την τελετή απονομής των χρυσών αγαλματιδίων, όχι επειδή πιστεύουμε πως έχουν κάποια ιδιαίτερη σημασία πέρα από το περιστασιακό πρεστίζ που χαρίζουν στους νικητές, αλλά επειδή διασκεδάζουμε απίστευτα με το να προβλέπουμε τις νίκες και τις ήττες της μεγάλης βραδιάς, να χαζεύουμε το κόκκινο χαλί, να εκπλησσόμαστε ευχάριστα (ή δυσάρεστα) με τις ατάκες του εκάστοτε οικοδεσπότη, να συγκινούμαστε με τους ευχαριστήριους λόγους, να εκνευριζόμαστε όταν δεν κερδίζουν οι υποψήφιοι της καρδιάς μας και, γενικά, να κάνουμε ένα μεγαλοπρεπέστατο ξενύχτι με φίλους, ποτά, φαγητά και ατελείωτο σχολιασμό, μέχρι να ανατείλει ο ήλιος.

Σε αυτό το κείμενο, θα επικεντρωθούμε στο πρώτο κομμάτι αυτής της σταθερά διασκεδαστικής βραδιάς, δηλαδή στην πρόβλεψη των μεγάλων νικητών. Για την ακρίβεια, θα δούμε τις μεγάλες κατηγορίες μέσα από τρία κομμάτια: τους υποψήφιους, αυτούς που κατά 99% θα νικήσουν και αυτούς που θα έπρεπε να νικήσουν, αν ζούσαμε σε έναν δίκαιο κόσμο.

Πάμε να δούμε λοιπόν.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ

Υποψήφιοι:

  • Arrival
  • Fences
  • Hacksaw Ridge
  • Hell or High Water
  • Hidden Figures
  • La La Land
  • Lion
  • Manchester by the Sea
  • Moonlight

Ποιος θα νικήσει:

Εκεί που όλοι πίστευαν πως η κούρσα θα γινόταν ανάμεσα στο La La Land και το Moonlight, το Hidden Figures ήρθε και σάρωσε τόσο το box-office όσο και τα SAG Awards και έγινε ένας ισχυρός αντίπαλος. Αν η Ακαδημία το γυρίσει στην ομφαλοσκόπηση, θα βραβεύσει το La La Land, το οποίο λειτούργησε ως μια άκρως ανακουφιστική διέξοδος από την τρομακτική πραγματικότητα που ζούμε. Το Moonlight και το Hidden Figures, όμως, προσφέρουν μια κοινωνική συνείδηση και, για να το θέσουμε ωμά, είναι πολύ πιο σημαντικές ταινίες από το La La Land, σε μια εποχή που έργα σαν αυτά είναι πιο αναγκαία από ποτέ. Το Hollywood όμως ενδιαφέρεται περισσότερο για τον εαυτό του και την αποθέωση της εικόνας του παρά για τα τρέχοντα κοινωνικά ζητήματα, οπότε με 14 (!) υποψηφιότητες είναι κάπως δύσκολο να χάσει το La La Land.

Ποιος πρέπει να νικήσει:

Το Moonlight, τόσο από καλλιτεχνικής όσο και από κοινωνικής άποψης. Αν διαλέγαμε αυτό που πραγματικά μας συντάραξε, τότε το Arrival ασυζητητί. Αν θέλαμε να γίνουμε ακόμα πιο ρομαντικοί θα επιλέγαμε το αριστουργηματικό μέσα στην απλότητά του Hell or High Water, αλλά αυτό είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας ακόμη και για εμάς.

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ

Υποψήφιοι:

  • Damien Chazelle, “La La Land”
  • Mel Gibson, “Hacksaw Ridge”
  • Barry Jenkins, “Moonlight”
  • Kenneth Lonergan, “Manchester by the Sea”
  • Denis Villeneuve, “Arrival”

Ποιος θα νικήσει:

Αν το La La Land κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, ίσως η Ακαδημία δώσει το Όσκαρ Σκηνοθέτη στον Barry Jenkins του Moonlight, προκειμένου να ισορροπήσει το θέαμα με το κοινωνικό μήνυμα και να δείξει πως δεν είναι στην κοσμάρα της. Αν κρίνουμε όμως από τους τελευταίους νικητές της εν λόγω κατηγορία (ο Alejandro Gonzalez Inarritu για το Birdman και το The Revenant, ο Alfonso Cuaron για το Gravity και ο Ang Lee για το Life of Pi) είναι ξεκάθαρο πως η Ακαδημία δείχνει προτίμηση στους πιο τεχνικά φιλόδοξους σκηνοθέτες. Επίσης, ο Damien Chazelle κέρδισε το αντίστοιχο βραβείο στα Actors Guild Awards, τα οποία είναι πάντα έγκυροι προφήτες των Όσκαρ. Οπότε, άνευ συγκλονιστικού απροόπτου, αυτό θα είναι το δεύτερο μεγάλο Όσκαρ για το La La Land.

Ποιος πρέπει να νικήσει:

Το να συνδυάσεις το σπασμένο τρίπτυχο του Moonlight σε μια συνεκτική μελέτη χαρακτήρα, απαιτεί τρομερή πειθαρχία. Το να το μετατρέψεις σε μια αρθρωτή κοινωνιολογική σπουδή με αψεγάδιαστη εικαστική παρουσίαση και όλα αυτά με ένα μηδαμινό budget είναι απλά κατόρθωμα, ειδικά αν αυτή είναι η δεύτερη μόλις ταινία σου. Ο μόνος που μπορεί να σταθεί στο σκηνοθετικό ύψος του Barry Jenkins, δεν είναι άλλος από τον Denis Villeneuve, ο οποίος με το Arrival δημιούργησε ένα εξωγήινο δράμα που σου διαλύει την ψυχολογία τόσο μέσω της αφήγησής του όσο και της συγκλονιστικής της απεικόνισης.

Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ

Υποψήφιες:

  • Isabelle Huppert, “Elle”
  • Ruth Negga, “Loving”
  • Natalie Portman, “Jackie”
  • Emma Stone, “La La Land”
  • Meryl Streep, “Florence Foster Jenkins”

Ποια θα νικήσει:

Παρότι η Isabelle Huppert αποδείχθηκε αντάξια αντίπαλος της Natalie Portman, την οποία μέχρι πρότινος συναγωνιζόταν μόνο η Emma Stone, και παρότι αυτή είναι η πρώτη οσκαρική υποψηφιότητα της σπουδαίας Γαλλίδας ηθοποιού, κάτι που σημαίνει πως συμφέρει αρκετά την Ακαδημία να τη βραβεύσει για να ξεμπερδεύει μια και καλή με τις υποχρεώσεις της απέναντι σε «τέρατα» του κινηματογράφου που έχει αγνοήσει συστηματικά, όλα δείχνουν πως η Stone θα είναι αυτή που θα σηκώσει το αγαλματίδιο. Αφενός είναι η ηθοποιός που όλοι λατρεύουν αυτή τη στιγμή, αφετέρου ο ρόλος της στο La La Land είναι πολύ λιγότερο περίπλοκος από ηθικής άποψης σε σχέση με αυτόν της Huppert στο Elle. Τουλάχιστον η Stone είναι

Ποια πρέπει να νικήσει:

Η Huppert παραδίδει μαθήματα υποκριτικής στο Elle, αλλά αν πρέπει να μιλήσουμε για πραγματική μεταμόρφωση επί οθόνης, τότε το μόνο όνομα που αξίζει να αναφερθεί εδώ είναι αυτό της Natalie Portman. Ως νέο-χηρευάμενη Jackie Kennedy, η Portman κατάφερε να παραδώσει μια πολυπρόσωπη και έντονα προσωπική απεικόνιση μιας ιστορικής φιγούρας που έχει αναλυθεί όσο λίγες, δίνοντας μια ερμηνεία που κάθε ηθοποιός ονειρεύεται στην καριέρα του.

Α' ΑΝΤΡΙΚΟ

Υποψήφιοι:

  • Casey Affleck, “Manchester by the Sea”
  • Andrew Garfield, “Hacksaw Ridge”
  • Ryan Gosling, “La La Land”
  • Viggo Mortensen, “Captain Fantastic”
  • Denzel Washington, “Fences

Ποιος θα νικήσει:

Ο Casey Affleck έχει σαρώσει τα πάντα στο διάβα του σε κάθε τελετή βραβείων μέχρι σήμερα, παρά τις καταγγελίες εναντίον του για σεξουαλική παρενόχληση που ήρθαν ξανά στο προσκήνιο. Η μόνη του ήττα ήρθε στα SAG Awards, τα οποία προβλέπουν με επιτυχία τους νικητές αυτής της κατηγορίας εδώ και 10 χρόνια, όπου τον νίκησε ο Denzel Washington. Τώρα σχετικά με τα Όσκαρ, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα οι ψηφοφόροι να μη θελήσουν να τιμήσουν έναν υποτιθέμενο δράστη σεξουαλικής κακοποίησης, οπότε ο Washington παίζει δυνατά στα στοιχήματα -εκτός της εξαιρετικής ερμηνείας του, είναι και μια σταθερά ισχυρή δύναμη στο Hollywood.

Ποιος πρέπει να νικήσει:

Ό,τι κι αν έκανε στο παρελθόν ο Casey Affleck παιδιά, το οποίο είναι μεγάλη κουβέντα, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το ότι η συνταρακτική ερμηνεία του στο Manchester by the Sea βάζει άνετα κάτω όλες τις υπόλοιπες της κατηγορίας. Αν, ωστόσο, πρέπει να του στερηθεί η τιμή εξαιτίας των κατηγοριών, ο νικητής δεν θα πρέπει να είναι άλλος από τον Viggo Mortensen.

Β' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ

Υποψήφιες:

  • Viola Davis, “Fences”
  • Naomie Harris, “Moonlight”
  • Nicole Kidman, “Lion”
  • Octavia Spencer, “Hidden Figures”
  • Michelle Williams, “Manchester by the Sea”

Ποια θα νικήσει:

Μια σοφή κίνηση θα είναι να ποντάρετε τα χρήματά σας στη Viola Davis. Η Davis κέρδισε το Tony Α' Γυναικείου(το Όσκαρ του θεάτρου) για τον ίδιο ρόλο το 2010 και μέχρι στιγμής έχει κερδίσει τα περισσότερα μεγάλα βραβεία για την ίδια ερμηνεία στη μεγάλη οθόνη. Βοηθάει, επίσης, το γεγονός πως η Ακαδημία την έχει αγνοήσει δύο συνεχόμενες φορές, οπότε ίσως φέτος είναι τελικά η ώρα της δικαίωσης για την τεράστια αυτή ηθοποιό. Να σημειώσουμε, βέβαια, πως η Davis θα έπρεπε να είναι προτεινόμενη για το Α' Γυναικείο, καθώς τόσο ο χαρακτήρας που υποδύεται όσο και η ερμηνεία της ξεπερνούν κατά πολύ τον όρο «supporting role».

Ποια πρέπει να νικήσει:

Για να είμαστε ειλικρινείς, όποια από τις φετινές υποψήφιες κι αν το πάρει, θα είναι περισσότερο μια κίνηση αναγνώρισης της μέχρι τώρα καριέρας της παρά των φετινών ερμηνειών τους -όχι πως δεν είναι όλες εξαιρετικές, απλά έχουν κάνει πολύ πιο αξιοσημείωτα πράγματα στο παρελθόν. Αν πρέπει να διαλέξουμε, θα επιλέγαμε την Naomie Harris.

Β' ΑΝΤΡΙΚΟ

Υποψήφιοι:

  • Mahershala Ali, “Moonlight”
  • Jeff Bridges, “Hell or High Water”
  • Lucas Hedges, “Manchester by the Sea”
  • Dev Patel, “Lion”
  • Michael Shannon, “Nocturnal Animals”

Ποιος θα νικήσει:

Όλα δείχνουν στον Mahershala Ali, ο οποίος μπορεί να έχει έναν μικρό ρόλο στο Moonlight, στις λίγες σκηνές του όμως καταφέρνει να παραδώσει μια στιβαρή ερμηνεία μέσα από την οποία εξανθρωπίζει με τον πιο τρυφερό και ταυτόχρονα ρεαλιστικά τρόπο τη στερεοτυπική εικόνα του εμπόρου ναρκωτικών. Μπορεί πάντα, βέβαια, να κάνει την έκπληξη ο Dev Patel, ο οποίος κέρδισε το αντίστοιχο BAFTA πριν λίγο καιρό. Δύσκολα τα βάζεις με τον Ali, πάντως.

Ποιος πρέπει να νικήσει:

Κοιτάξτε, ο Bridges είναι φανταστικός στο Hell or High Water αλλά όχι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί από αυτόν, ο Shannon είναι σταθερά υπέροχος σε ό,τι κι αν κάνει αλλά η Ακαδημία δεν είναι έτοιμη ακόμη για αυτόν, ο πρωτοεμφανιζόμενος Hedges δίνει ένα υπέροχο δείγμα γραφής στο Manchester by the Sea αλλά όταν είσαι στην ίδια κατηγορία με τον Mahershala Ali, καλό είναι να έχεις ετοιμάσει ήδη το ύφος «δέχομαι την ήττα μου με αξιοπρέπεια και δείχνω ενθουσιασμό για τον συνάδελφο που με κέρδισε επάξια». Ναι, κι εμείς Ali ψηφίζουμε.

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Υποψήφιοι:

  • Damien Chazelle, “La La Land”
  • Yorgos Lanthimos and Efthimis Filippou, “The Lobster”
  • Kenneth Lonergan, “Manchester by the Sea”
  • Mike Mills, “20th Century Women”
  • Taylor Sherdian, “Hell or High Water”

Ποιος θα νικήσει:

Αν κάποιος ΔΕΝ πρέπει να κερδίσει, αυτός είναι το La La Land και είμαστε κάθετοι σε αυτό. Καθαρά αντικειμενικά μιλώντας, έχουμε να κάνουμε με μια χιλιοειπωμένη ιστορία που δεν παρουσιάζει κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον και σίγουρα δεν είναι από τις πιο αξιοπρόσεκτες δουλειές του Chazelle. Αν, λοιπόν, η Ακαδημία δεν αποφασίσει να τα δώσει όλα στο La La Land φέτος, επόμενος στη σειρά είναι σίγουρα ο Lonergan, ο οποίος θεωρείται ήδη ως ένας από τους καλύτερους συγγραφείς της Αμερικής, τόσο για το θέατρο όσο και για την μεγάλη οθόνη.

Ποιος πρέπει να νικήσει:

Όχι επειδή είναι πατρίδα, όχι επειδή το αξίζει περισσότερο από κάθε άλλη ταινία φέτος, αλλά μια νίκη για τον Αστακό του Λάνθιμου και του Φιλίππου θα είναι μια νίκη για όλες τις μικρές, αλλόκοτες ταινίες που το mainstream κοινό δεν εκτιμά όσο πρέπει. Εναλλακτικά, οι βαθιά ανθρώπινοι διάλογοι του Manchester by the Sea είναι ένας καθρέφτης της πραγματικότητας που αξίζει να τιμηθεί με ένα χρυσό αγαλματίδιο.

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Υποψήφιοι:

  • Luke Davies, “Lion”
  • Eric Heisserer, “Arrival”
  • Barry Jenkins and Tarell Alvin McCraney, “Moonlight”
  • Allison Schroeder and Theodore Melfi, “Hidden Figures”
  • August Wilson, “Fences”

Ποιος θα νικήσει:

Το Fences του Wilson έχει κερδίσει ολόκληρο Pulitzer, οπότε ένα Όσκαρ είναι το επόμενο λογικό βήμα. Με το Moonlight και το Arrival όμως στη μέση, η λογική είναι μια σχετική έννοια σε αυτή την κατηγορία. Στο τέλος της ημέρας ωστόσο, η δουλειά των Jenkins και McCraney για το Moonlight είναι αυτή που αξίζει όλα τα βραβεία.

Ποιος πρέπει να νικήσει:

Ε, μη τα ξαναλέμε.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΤΑΙΝΙΑ

Υποψήφιοι:

  • “A Man Called Ove”
  • “Land of Mine”
  • “The Salesman”
  • “Tanna”
  • “Toni Erdmann”

Ποιος θα νικήσει:

Το βρετανικό Toni Erdmann ήταν πρώτο στην κούρσα μέχρι που το αντιμεταναστευτικό διάταγμα του Trump απαγόρευσε στον Ashgar Fahardi, σκηνοθέτη του The Salesman και έναν από τους πιο διακεκριμένους σκηνοθέτες του Ιράν, την είσοδο στις ΗΠΑ, άρα και την παρουσία του στην τελετή. Αν οι ψηφοφόροι θέλουν να πάρουν θέση ενάντια στην κυβέρνηση Trump, η ψήφος στο The Salesman είναι μονόδρομος.

Ποιος πρέπει να νικήσει:

Ακόμη και χωρίς την παρέμβαση του Trump, το The Salesman αξίζει την τιμή χάρη στο εξαιρετικό πορτρέτο ενός γάμου υπό διάλυση που συνθέτει.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ

Υποψήφιοι:

  • “Kubo and the Two Strings”
  • “Moana”
  • “My Life as a Zucchini”
  • “The Red Turtle”
  • “Zootopia”

Ποιος θα νικήσει:

Το Zootopia, εκτός του ότι έκοψε $1δις στο παγκόσμιο box-office, είναι ίσως η πιο πολιτικοποιημένη ταινία της χρονιάς.

Ποιος πρέπει να νικήσει:

Όσο σωστή επιλογή κι αν είναι το Zootopia, το πανέμορφο Kubo and the Two Strings, ανεβάζει τον πήχη για τις σύγχρονες ταινίες κινουμένων σχεδίων σε νέα ύψη.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ

Υποψήφιοι:

  • Mica Levi, “Jackie”
  • Justin Hurwitz, “La La Land”
  • Dustin O’Halloran and Hauschka, “Lion”
  • Nicholas Britell, “Moonlight”
  • Thomas Newman, “Passengers”

Ποιος θα νικήσει:

Συνήθως τα μιούζικαλ σαρώνουν σε όλες τις κατηγορίες μουσικής. Σκεφτείτε ποια από τις παραπάνω ταινίες είναι μιούζικαλ, και έχετε την απάντησή σας.

Ποιος πρέπει να νικήσει:

Η δουλειά της Mica Levi για το Jackie μετατρέπει μια όχι και τόσο τυπική βιογραφική ταινία σε κανονικά ψυχόδραμα που αγγίζει τα όρια του θρίλερ, κάνει την παρουσία της αισθητή εκεί που πρέπει και στοιχειώνει τον θεατή με κάθε της νότα.

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

Υποψήφιοι:

  • “Audition (The Fools Who Dream),” από το “La La Land”
  • “Can’t Stop the Feeling,” από το “Trolls”
  • “City of Stars,” από το “La La Land”
  • “The Empty Chair,” από το “Jim: The James Foley Story”
  • “How Far I’ll Go,” από το “Moana”

Ποιος θα νικήσει:

Με μια μικρή επιφύλαξη για τον Lin-Manuel Miranda και την πολύ καλή δουλειά που έχει κάνει για το Moana, το La La Land θα τα πάρει όλα και θα φύγει σε αυτή την κατηγορία -και δικαιολογημένα. Το “City of Stars” είναι ο ογκόλιθος της ταινίας, αυτό που ντύνει μουσικά όλη την καμπάνια του La La Land από την αρχή και αυτό που πλέον παίζεται παντού. Το “Audition (The Fools Who Dream)” όμως, είναι ένα πολύ πιο δυνατό και συναισθηματικό κομμάτι, με ρίζες στη φιλοσοφία του Broadway, που περικλείει μέσα του όλη την ουσία της ταινίας. Γι' αυτό και θα κερδίσει το “City of Stars”.

Ποιος πρέπει να νικήσει:

*Η 89η τελετή απονομής των βραβείων OSCAR θα προβληθεί σε ζωντανή μετάδοση την Κυριακή 26 Φεβρουαρίου, αποκλειστικά στην COSMOTE TV.

**Η κάλυψη της απονομής ξεκινά στις 00.00 με τις αφίξεις στο κόκκινο χαλί του Dolby Theatre, τις αποκλειστικές δηλώσεις και τις εμφανίσεις των σταρ. Θα ακολουθήσει το pre-show στις 02.00 και στις 03.30 θα ξεκινήσει η 89η Τελετή Απονομής των Βραβείων OSCAR με παρουσιαστή τον Τζίμι Κίμελ. Η ζωντανή μετάδοση της λαμπερής τελετής θα πραγματοποιηθεί σε ταυτόχρονη μετάδοση από το COSMOTE CINEMA 1HD με ελληνικό σχολιασμό από τον Γιώργο Σατσίδη και την Χριστίνα Μπίθα, αλλά και από το COSMOTE CINEMA 2HD στην πρωτότυπη μετάδοση. Η απονομή θα προβληθεί και με υπότιτλους, την Κ. Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου στο COSMOTE CINEMA 2HD, από τις 21.00 με την άφιξη των πρωταγωνιστών, και τις 22.00 με την λαμπρή τελετή.

Δημοφιλή