LIFE
10/03/2017 06:26 EET

Από το Λιοντάρι στο Φεγγάρι: Η ιστορία πίσω από 7 θρυλικά κινηματογραφικά λογότυπα

huffpost greece

Είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουμε μόλις ξεκινά μια ταινία, σχεδόν από τις πρώτες μέρες του κινηματογράφου. Πόσα ξέρουμε όμως, πραγματικά, για τα διάσημα λογότυπα των μεγάλων κινηματογραφικών στούντιο και την ιστορία πίσω από τη δημιουργία τους;

Από τη λαμπαδηφόρο γυναίκα της Columbia μέχρι το μικρό αγόρι που ψαρεύει από το φεγγάρι στη DreamWorks και το θρυλικό λιοντάρι της MGM, αυτές είναι οι ιστορίες μερικών από τα πλέον ιστορικά logo των κινηματογραφικών στούντιο.

Columbia Pictures

Σε διαφορετικές στιγμές στην ιστορία της Columbia, η νεαρή γυναίκα που πρωταγωνιστεί στο logo της ήταν: ντυμένη ως Ρωμαία στρατιώτης (1924), χτενισμένη μεγαλοπρεπώς (1928-1936) και τυλιγμένη με την αμερικανική σημαία (1936-1976). Για τη σημερινή μορφή της ευθύνεται ο εικονογράφος Michael Deas, ο οποίος ανασχεδίασε ριζικά το logo της Columbia το 1922 χρησιμοποιώντας ως μοντέλο του μια νοικοκυρά από τη Λουιζιάνα, δίνοντάς του τη μορφή της Γυναίκας με τη Δάδα που βλέπουμε σήμερα.

Metro Goldwyn Mayer

To 1916, o Howard Dietz, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της Goldwyn Pictures, δημιούργησε τη βασική εκδοχή του λογότυπου που γνωρίζουμε σήμερα. Ένα περήφανο λιοντάρι, περιτριγυρισμένο από ένα χρυσό δαχτυλίδι και φιλμ κάμερας, με την επιγραφή «Ars Gratia Artis» (δηλαδή «Τέχνη για χάρη της Τέχνης»). Επτά διαφορετικά λιοντάρια έχουν κινηματογραφηθεί για λογαριασμό του logo, με τελευταίο τον Leo, το 1957.

20th Century Fox

Η πρωτότυπη εκδοχή του λογότυπου, με την Αρτ Ντεκό πρόσοψη και τους φωτεινούς προβολείς, δημιουργήθηκε από τον Emil Kosa Jr., έναν καλλιτέχνη του οποίου βασική δουλειά ήταν να ζωγραφίζει ρεαλιστικά τοπία για ταινίες -και ο οποίος αργότερα ζωγράφισε το Άγαλμα της Ελευθερίας που βλέπουμε στην τελευταία σκηνή του «Πλανήτη των Πιθήκων» του 1968. Το 1994 και έπειτα το 2008, το λογότυπο πέρασε από ψηφιακή επεξεργασία για να εκσυγχρονιστεί. Η μουσική που συχνά το συνοδεύει (το γνωστό και ως «Fox Fanfare»), συντέθηκε από τον Alfred Newman το 1933, αλλά ακουγόταν σπάνια μέχρι και το 1977. Εκείνη τη χρονιά, ο George Lucas χρησιμοποίησε μια εκδοχή της, ενορχηστρωμένη από τον John Williams, για να τη βάλει στους τίτλους αρχής του «Star Wars».

DreamWorks

Ο Spielberg ήθελε πάντα να χρησιμοποιήσει την εικόνα ενός άντρα που ψαρεύει από το φεγγάρι, και αποφάσισε πως ο καλύτερος τρόπος για να το κάνει ήταν να τη δημιουργήσει με χρήση CGI. Ένας φίλος του, ο θρύλος των οπτικών εφέ Dennis Muren, το πρότεινε να χρησιμοποιήσει έναν πίνακα και ανέθεσε τη δουλειά στον ζωγράφο Robert Hunt. Μία από τις εκδοχές του έργου που τους παρουσίασε ο Hunt, απεικόνιζε ένα νεαρό αγόρι να ψαρεύει (χρησιμοποίησε τον γιο του ως μοντέλο). Ο Spielberg τη λάτρεψε και δημιούργησε μια κινούμενη εκδοχή της στην Industrial Light & Magic του George Lucas. Η μουσική που συνοδεύει το λογότυπο γράφτηκε από τον John Williams, συνθέσεις του οποίου έχουν ντύσει το Star Wars, το Jaws, το Superman και τις πρώτες τρεις ταινίες του Harry Potter, μεταξύ άλλων.

Warner Bros.

Το πρώτο λογότυπο δημιουργήθηκε το 1923 και απεικόνιζε τα γράμματα WB στο κάτω μέρος μιας ασπίδας. Το 1973 όμως, το κοινό είδε για πρώτη φορά την εκδοχή τους λογότυπου που ξέρουμε σήμερα: το WB γεμίζει την ασπίδα, η οποία με τη σειρά της αιωρείται μπροστά από ένα συννεφιασμένο ουρανό. Από το 1999 και έπειτα, σε ορισμένες ταινίες το λογότυπο συνοδεύεται από τη μουσική του «As Time Goes By», από την ταινία Casablanca.

Paramount

Σύμφωνα με τον αστικό μύθο της βιομηχανίας, το κλασικό σύμβολο της Paramount, το «Majestic Mountain», ήταν η εξέλιξη ενός σκίτσου που είχε φτιάξει πρόχειρα σε ένα κομμάτι χαρτί ο W.W. Hodkinson, ο «Άνθρωπος που Εφηύρε το Hollywood». Υποτίθεται πως έμπνευση για το εν λόγω βουνό υπήρξε το Ben Lomond Mountain στη Γιούτα, αν και οι πιο πρόσφατες απεικονίσεις του υποτίθεται πως έχουν χρησιμοποιήσει ως μοντέλο μια κορυφή των Περουβιανών Άνδεων. Επίσης, με το πέρασμα του χρόνου άλλαξε και ο αριθμός των αστεριών που περικυκλώνουν την κορυφή. Το πρωτότυπο λογότυπο είχε 24 αστέρια (ένα για κάθε έναν από τους 24 ηθοποιούς που είχαν συμβόλαιο με την εταιρεία το 1916), ενώ η τελευταία εκδοχή του έχει 22.

Universal

Το πρώτο λογότυπο του στούντιο κυκλοφόρησε το 1927 και απεικόνιζε ένα αεροπλάνο σε κυκλική τροχιά γύρω από την περιστρεφόμενη Γη. Οι μετέπειτα εκδοχές του -όπως αυτή που βλέπουμε στο επετειακό λογότυπο των 100 χρόνων της Universal- είναι πανέμορφες δημιουργίες CGI τεχνολογίας, που δείχνουν τρομερά ρεαλιστικές απεικονίσεις του πλανήτη μας.

Sponsored Post