To μυστικό του να είσαι ιδιοφυΐα, σύμφωνα με τον Άλμπερτ Αϊνστάιν

To μυστικό του να είσαι ιδιοφυΐα, σύμφωνα με τον Άλμπερτ Αϊνστάιν
ROLLING HILLS ESTATES- June 24, 2014: A poster of Albert Einstein hangs on a lab door at Palos Verdes Peninsula High School biology teacher Julie Maemoto's summer biology class June 24, 2014 in Rolling Hills Estates. The summer program is run by The Peninsula Education Foundation, which hires the teachers and raises money to support the Palos Verdes Peninsula Unified School District and Peninsula High School. (Photo by Brian van der Brug/Los Angeles Times via Getty Images)
ROLLING HILLS ESTATES- June 24, 2014: A poster of Albert Einstein hangs on a lab door at Palos Verdes Peninsula High School biology teacher Julie Maemoto's summer biology class June 24, 2014 in Rolling Hills Estates. The summer program is run by The Peninsula Education Foundation, which hires the teachers and raises money to support the Palos Verdes Peninsula Unified School District and Peninsula High School. (Photo by Brian van der Brug/Los Angeles Times via Getty Images)
Brian van der Brug via Getty Images

Συνδυαστικό παιχνίδι.

«Τι είναι αυτό;», θα αναρωτιέστε.

Είναι η διαδικασία διασταύρωσης πηγών, πληροφοριών και έμπνευσης γύρω από διαφορετικούς τομείς, για τους οποίους μπορούν να δημιουργηθούν πρωτότυπες ιδέες.

Ο Αϊνστάιν επινόησε τον όρο, παίζοντας βιολί, μετά από σειρά επιτευγμάτων του.

Στο βιβλίο του «Ιδέες και Απόψεις» γίνεται αναφορά σε μερικές από τις καλύτερες στιγμές επινόησης του κορυφαίου φυσικού.

Σε ένα απόσπασμα του βιβλίου παρουσιάζεται μία επιστολή του Άλμπερτ Αϊνστάιν η οποία απαντά στον Γάλλο μαθηματικό

Ζακ Χάνταμαρντ για τις νοητικές διεργασίες διάσημων επιστημόνων.

Ο Αϊνστάιν έγραψε στην εν λόγω επιστολή:

Aγαπητέ μου συνάδελφε,

«Παρακάτω θα προσπαθήσω όσο πιο σύντομα μπορώ να απαντήσω στις ερωτήσεις σου. Δεν είμαι ικανοποιημένος με τις απαντήσεις (σ.σ που θα σου δώσω) και είμαι πρόθυμος να απαντήσω σε επιπλέον ερωτήσεις αν πιστεύεις ότι με αυτόν τον τρόπο θα συνέβαλα στο πολύ ενδιαφέρον και δύσκολο έργο που έχεις αναλάβει.

Α) Οι λέξεις ή η γλώσσα, με τον τρόπο που γράφονται ή ομιλούνται, δεν φαίνονται να παίζουν κάποιο βασικό ρόλο στο μηχανισμό της σκέψης μου. Οι φυσικές οντότητες που φαίνεται να χρησιμεύουν ως στοιχεία της σκέψης είναι σε ορισμένα σημεία λιγότερο ή περισσότερο σαφείς εικόνες που μπορούν μα αναπαραχθούν κατά βούληση και συνδυαστικά. Υπάρχει βέβαια μία ορισμένη σχέση μεταξύ αυτών των στοιχείων και των σχετικά λογικών εννοιών. Είναι επίσης σαφές ότι η επιθυμία να καταλήξουμε σε ένα λογικό συμπέρασμα που συνδέεται με αυτές τις λέξεις αποτελεί τη συναισθηματική βάση αυτού του μάλλον ασαφούς παιχνιδιού με αυτά τα προαναφερθέντα στοιχεία. Αλλά αν αυτό το λάβουμε υπόψιν από ψυχολογική άποψη αυτό το συνδυαστικό παιχνίδι φαίνεται να είναι το βασικό χαρακτηριστικό της παραγωγικής σκέψης - πριν από οποιαδήποτε άλλη σύνδεση με τη λογική κατασκευή με λόγια ή άλλα είδη σημείων που μπορούν να κοινοποιηθούν σε τρίτους.

Β) Τα προαναφερθέντα στοιχεία στην περίπτωσή μου προέρχονται τόσο από οπτικό όσο και από το μυϊκό μου σύστημα. Οι συμβατικές λέξεις ή άλλα σημεία πρέπει να αναζητηθούν με κόπο μόνο σε δεύτερο στάδιο, όταν το αναφερόμενο συνειρμικό παιχνίδι αποδεικνύεται επαρκές και μπορεί να αναπαραχθεί κατά βούληση.

Γ) Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν, το παιχνίδι με τα αναφερθέντα στοιχεία έχει ως στόχο να είναι ανάλογο με ορισμένες λογικές συνδέσεις τις οποίες αναζητά κάποιος.

Δ) Eρεθίσματα και κινητήριος δύναμη. Όταν το στάδιο των λέξεων παρέλθει, στην περίπτωσή μου όλα είναι θέμα ακοής.

Ε) Έχω την εντύπωση ότι αυτό που ονομάζουμε πλήρη συνείδηση είναι μία οριακή περίπτωση στην οποία δεν μπορεί ποτέ κανείς να περιμένει κάτι ολοκληρωμένο. Αυτό μου φαίνεται ότι συνδέεται με αυτό που αποκαλείται ως "στενότητα της συνείδησης (Enge des Bewusstseins)"».

Δημοφιλή