ΚΟΙΝΩΝΙΑ
25/04/2017 12:36 EEST | Updated 25/04/2017 12:36 EEST

ΟΜΥΛΕ για ΟΛΘ: Παράδοση ενός ισχυρού εργαλείου ανάπτυξης σε ιδιωτικό μονοπώλιο

SOOC

Για "κυριολεκτική παράδοση" ενός ισχυρού δημόσιου αναπτυξιακού εργαλείου στις προθέσεις ενός ιδιωτικού μονοπωλίου, κάνει λόγο η Ομοσπονδία Λιμενικών Υπαλλήλων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), σχολιάζοντας με σημερινή ανακοίνωσή της την ανάδειξη της κοινοπραξίας DIEP- Belterra Investments Ltd- Terminal Link SAS ως πλειοδότριας για την εξαγορά του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

«Πανηγυρίζουν για το "απίστευτο" ποσό των 232 εκατ. περίπου ευρώ της προσφοράς και επιχειρούν με τη διαστροφή της πραγματικότητας, ξεπερνώντας κάθε συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας, να προσδιορίσουν το συνολικό τίμημα στο 1 δισ. ευρώ περίπου.

Όσα κόλπα μαγικά και να κάνουν όμως, δεν μπορούν να κρύψουν το αποτέλεσμα: 232 εκατ. ευρώ για το 67% των μετοχών της ΟΛΘ που θα πάει στο απύθμενο πηγάδι του χρέους, για μια εταιρία, που εκτός της υψηλής κερδοφορίας που καταγράφει, έχει 80 εκατ. χρηματικά διαθέσιμα και 76 εκατ. αποθεματικά.

Το αναιμικό πρόγραμμα επενδύσεων, που περιγράφουν η σύμβαση παραχώρησης και τα ντοκουμέντα της πώλησης, συρικνώθηκε στα 180 εκατ. σε βάθος πενταετίας και με δύο χρονια αναμονή, η ρήτρα διακίνησης φορτίου παραμένει για 18 έτη στις σημερινές δυνατότητες εξυπηρέτησης φορτίου (δίχως επενδύσεις). Μάλιστα βρίσκεται στην διακριτική ευχέρεια του ιδιώτη η υλοποίηση του» υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ.

Η Ομοσπονδία επισημαίνει ακόμη ότι το ίδιο το μοντέλο που επιλέχθηκε για την ιδιωτικοποίηση (πώληση μετοχών) υποβάθμισε την αξία του ΟΛΘ, ιδιαίτερα σε περίοδο που το χρηματιστήριο καταγράφει απίστευτα χαμηλά λόγω κρίσης και αποανάπτυξης.

(Mε πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ)