ΚΟΙΝΩΝΙΑ
01/06/2017 14:15 EEST | Updated 01/06/2017 14:16 EEST

Ηράκλειο: Τι απαντούν οι καθηγητές του σχολείου όπου έπεσε ως θέμα το Survivor στις εξετάσεις της Β' Λυκείου

skai.gr

Τον γύρο των ελληνικών ΜΜΕ έκανε πρόσφατα η είδηση πως μαθητές της Β' Λυκείου σε σχολείο του Ηρακλείου διαγωνίστηκαν στην έκθεση με θέμα το φαινόμενο του δημοφιλούς reality παιχνιδιού Survivor. Η συγκεκριμένη επιλογή προκάλεσε αντιδράσεις από γονείς- ενώ αξίζει να σημειωθεί πως ο «συσχετισμός» του Survivor με τα δρώμενα στο σχολείο προκάλεσε αντιδράσεις και σε άλλη περίπτωση, με σχετική εκδήλωση στην Πάτρα που ματαιώθηκε λόγω κατακραυγής.

Σε κάθε περίπτωση, η φιλόλογος του 11ου ΓΕΛ Ηρακλείου, Ξένια Περακάκη, όπου τέθηκε το συγκεκριμένη θέμα στην έκθεση, απέστειλε απάντηση στο ekriti.gr, όπου εξηγεί το τι συνέβη και γιατί έγινε η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος.

Ακολουθεί η απάντηση, όπως απεστάλη και δημοσιεύτηκε στο ekriti.gr.

"Εκ μέρους των εισηγητών στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας Β΄ Λυκείου και της διεύθυνσης του 11ου ΓΕΛ Ηρακλείου, υποχρεώνομαι να απαντήσω στο δημοσίευμά σας με το οποίο κρίνετε το θέμα που τέθηκε στο σχολείο μας στις φετινές προαγωγικές εξετάσεις, χωρίς προφανώς να γνωρίζετε τη διατύπωσή του. Σας ενημερώνω καταρχάς ότι το διασκευασμένο κείμενο που τέθηκε προς διαπραγμάτευση είναι της Α. Νίνη με τίτλο: «Όσα μου έμαθε το Survivor για τη ζωή (και τον καπιταλισμό)». Ότι στην παραγωγή λόγου οι μαθητές κλήθηκαν να γράψουν, με αφορμή το Survivor, ένα άρθρο για τα αποτελέσματα των ψυχαγωγικών και ενημερωτικών προϊόντων των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης στην πνευματική ανάπτυξη των νέων και να διατυπώσουν τις προτάσεις τους για το πώς πρέπει οι νέοι να αντιμετωπίζουν τα προϊόντα αυτά.

Επομένως, τα θέματά μας είναι απολύτως συνεπή τόσο όσον αφορά στη στοχοθεσία του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας γενικά, αλλά και στην ύλη της Β΄ τάξης ειδικά, όπου υπάρχει αντίστοιχο θέμα για τα ριάλιτι στο σχολικό βιβλίο. Στο σχολείο μας προσπαθούμε κάθε χρόνο να είναι τα θέματά μας παρμένα από την επικαιρότητα. Όπως βάλαμε θέματα για τους πρόσφυγες τα προηγούμενα χρόνια, όταν τα παιδιά πνίγονταν στο Αιγαίο και δεν μπορούσαμε να τα αγνοήσουμε, με κείμενα της Γιάννας Κούρτοβικ και της NavyPillay, από την Ύπατη Αρμοστεία, έτσι και φέτος θελήσαμε να προβληματίσουμε τους μαθητές μας για την εκ νέου εξάπλωση του φαινομένου των ριάλιτι.

Σας ενημερώνω επίσης ότι κανένας μαθητής μας και κανένας γονιός δεν εξέφρασε παράπονο ή διαμαρτυρία για το εν λόγω θέμα ούτε στους εισηγητές ούτε στη διεύθυνση του σχολείου, ως θα όφειλε, αν πραγματικά διαφωνούσε με το περιεχόμενο ή τη διατύπωση των θεμάτων, αντί να αποταθεί στον τύπο. Εκτός εάν οι «γονείς που εξέφρασαν την έντονη αγανάκτησή τους» αποτελούν συνδικαλιστική ομάδα που δεν κατονομάζεται στο δημοσίευμά σας, και, αν την κατονομάζατε, θα απαντούσαμε αναλόγως. Σας πληροφορώ ακόμη πως για τις διδακτικές μας μεθόδους, για τις σχολικές μας εκδηλώσεις και για τα θέματα στις ενδοσχολικές εξετάσεις μας υπεύθυνοι είμαστε εμείς και υπόλογοι στους προϊσταμένους μας και όχι στα μέσα ενημέρωσης.

Τέλος αναφορικά με το ερώτημα που τίθεται στο τέλος της δημοσίευσης (με κάκιστη σύνταξη) για το πού πήγαν οι πνευματικοί άνθρωποι και το οποίο δεν είναι σαφές αν διατυπώνεται από τους γονείς ή από τον συντάκτη σας, την απάντηση την δίνετε μόνοι σας: Εσείς, τα ιδιωτικά ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, τους έχετε κρύψει. Και μάλιστα επιτίθεσθε με ανυπόστατες κατηγορίες στο δημόσιο σχολειό και στους λειτουργούς του, μόνο και μόνο για να εξασφαλίσετε λίγη  επισκεψιμότητα, για λίγα «κλικ». Όμως, οι μαθητές μας και οι οικογένειές τους μας γνωρίζουν.

Προσδοκώ να δημοσιευθεί η απάντησή μου δίπλα στο δημοσίευμά σας άμεσα και να αποστείλετε τον σχετικό σύνδεσμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολείου μας":

mail@11lyk-irakl.ira.sch.gr

Ξένια Περακάκη (Φιλόλογος, 11ο ΓΕΛ Ηρακλείου)