Για πρώτη φορά δεξαμενόπλοιο πέρασε την Αρκτική χωρίς συνοδεία παγοθραυστικών

Για πρώτη φορά δεξαμενόπλοιο πέρασε την Αρκτική χωρίς συνοδεία παγοθραυστικών
MURMANSK, RUSSIA - AUGUST 23, 2017: The 50 Let Pobedy [50th Anniversary of Victory] nuclear-powered icebreaker operated by Atomflot in the port of Murmansk. On August 13, 2017, the icebreaker set sail for a North Pole expedition to follow the route of the 1977 North Pole voyage by the Arktika atomic icebreaker. The Arktika was the first surface ship to reach the North Pole. Lev Fedoseyev/TASS (Photo by Lev Fedoseyev\TASS via Getty Images)
MURMANSK, RUSSIA - AUGUST 23, 2017: The 50 Let Pobedy [50th Anniversary of Victory] nuclear-powered icebreaker operated by Atomflot in the port of Murmansk. On August 13, 2017, the icebreaker set sail for a North Pole expedition to follow the route of the 1977 North Pole voyage by the Arktika atomic icebreaker. The Arktika was the first surface ship to reach the North Pole. Lev Fedoseyev/TASS (Photo by Lev Fedoseyev\TASS via Getty Images)
Lev Fedoseyev via Getty Images

Η αλλαγή του κλίματος επέτρεψε στο ρωσικό δεξαμενόπλοιο «Κριστόφ ντε Μαρζερί», να ταξιδέψει στην Αρκτική χωρίς συνοδεία παγοθραυστικών για πρώτη φορά.

Με την επιλογή αυτής της διαδρομής το δεξαμενόπλοιο ολοκλήρωσε το ταξίδι από το Χάμαρσφεντ της Νορβηγίας στο Μποριεόνγκ της Νότιας Κορέας σε μόλις 19 ημέρες, ανέφερε δημοσίευμα της «Guardian».

Με αυτόν τον τρόπο το ταξίδι ήταν κατά 30% συντομότερο από ό,τι μέσω της συμβατικής νότιας διαδρομής από τη Διώρυγα του Σουέζ, που ήταν ο εναλλακτικός τρόπος.

Το δεξαμενόπλοιο, αξίας 234 εκατ. δολαρίων, έχει δικό του ενσωματωμένο παγοθραυστικό σύστημα, που το βοηθά να κάνει το ταξίδι το οποίο στο παρελθόν ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθεί χωρίς συνοδεία.

Η έκταση του πάγου της Αρκτικής έπεσε σε νέο χαμηλό επίπεδο τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών στις πολικές περιοχές.

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Δημοφιλή