Τσίπρας - Μπορίσοφ: Έργο στρατηγικής σημασίας η σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας - Βουλγαρίας

Τσίπρας - Μπορίσοφ: Έργο στρατηγικής σημασίας η σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας - Βουλγαρίας
EUROKINISSI

Έργο στρατηγικής σημασίας χαρακτήρισε τη σιδηροδρομική διασύνδεση Ελλάδας και Βουλγαρίας ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατά τη διάρκεια της συνάντησής του με τον Βούλγαρο ομόλογό του Μπόικο Μπορίσοφ στην Καβάλα, και σημείωσε ότι θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή.

Στην πραγματικότητα ανοίγουμε νέους ευρωπαϊκούς δρόμους και συνδέουμε το Δούναβη με τη Μαύρη Θάλασσα, είπε μεταξύ άλλων ο κ. Τσίπρας.

«Στο μνημόνιο συνεργασίας που υπογράφουμε σήμερα προβλέπεται και η δημιουργία κοινού φορέα υλοποίησης» είπε ο Έλληνας πρωθυπουργός κάνοντας αναφορά στη στήριξη από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο ίδιος υπογράμμισε πως η σιδηροδρομική διασύνδεση έπρεπε να είχε γίνει εδώ και δεκαετίες, για να μπορέσει να υποστηριχτεί και το λιμάνι της Καβάλας. Προσέθεσε δε πως το έργο θα αναβαθμίσει εμπορικά και τουριστικά την περιοχή.

«Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε με γοργούς ρυθμούς και να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες της χώρας και της περιοχής, και να προχωρήσουμε με εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό» είπε επίσης ο Έλληνας πρωθυπουργός.

«Με τον Βούλγαρο πρωθυπουργό είμαστε σε κοινή γραμμή για να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες των δυο χωρών [...] και θα αξιοποιήσουμε αυτή τη συνεργασία για τη σταθερότητα της περιοχής και την ευμάρεια των λαών μας» είπε μεταξύ άλλων ο Αλέξης Τσίπρας.

«Θα συνεργαστούμε στενά για την επιτυχία της βουλγαρικής προεδρίας καθώς τη νιώθουμε δίκη μας, είναι μια βαλκανική προεδρία» κατέληξε ο πρωθυπουργός ευχαριστώντας τον Βούλγαρο ομόλογό του για την παρουσία του στην Καβάλα.

Στον τομέα της ενέργειας «ανοίγουμε νέους ορίζοντες για τον ενεργειακό χάρτη της Ευρώπης, όπως φαίνεται και από τις επαφές των υπουργών ενέργειας των δυο χωρών, καθώς προχωράμε πολύ γρήγορα τον άξονα IGB», υπογράμμισε επιπλέον ο Αλέξης Τσίπρας.

Στον τομέα των μεταφορών «εργαζόμαστε από κοινού, αναδεικνύονται νέες ευκαιρίες και προοπτική για τις εμπορικές σχέσεις και την οικονομική άνθηση των δύο χωρών», συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.

Ουσιαστική και η συνεργασία μας στο ζητήματα ασφαλείας, υπογράμμισε ο πρωθυπουργός με αιχμή την προσφυγική κρίση και τόνισε πως οι δυο χώρες κατάφεραν να ανοίξουν το διάλογο για την αντιμετώπιση του προβλήματος. «Δεν θα ήταν υπερβολή να πω πως μετά τη Σύνοδο (σ.σ. την τριμερή των δύο χωρών με την Σερβία) τον περασμένο Ιούλιο, αποκτάται και μια περιφερειακή δυναμική, γύρω από τον άξονα Ελλάδας- Βουλγαρίας», δήλωσε ο Αλέξης Τσιπρας.

Τετραμερής Ελλάδας, Βουλγαρίας, Σερβίας, Ρουμανίας

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου από τη Βουλγαρία, ο πρωθυπουργός Μπόικο Μπορίσοφ τόνισε ότι «είχαμε τη δυνατότητα να μιλήσουμε με τον ομόλογο μου και χθες στο δείπνο για το πρόβλημα των Βαλκανίων. Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι ότι εάν κινηθούμε στο επίπεδο, ποια χώρα είναι η μεγαλύτερη (...) τότε το αποτέλεσμα είναι πολύ επικίνδυνο (...) Για αυτό με τη σεμνότητα που μας διακρίνει (σ.σ. μιλώντας για τον Έλληνα πρωθυπουργό και τον εαυτό του) ξεκινάμε με πιο μικρά πράγματα», είπε ο κ. Μπορισοφ κάνοντας αναφορά στα έργα υποδομής σε επίπεδο αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρομικής σύνδεσης που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Εαν υπάρξουν τα έργα υποδομής ο Βούλγαρος πρωθυπουργός επεσήμανε ότι τότε το Αιγαίο θα μπορεί να συνδεθεί με το λιμάνι του Ρουσε (μέσω του λιμανιού της Καβάλας). «Εάν υλοποιηθεί αυτό το σχέδιο, η Καβάλα θα μπορέσει να αναπτύξει εμπορικές σχέσεις με το Ρούσε και με μια μεγάλη οικονομία της ενδοχώρας», πρόσθεσε.

Καταλήγοντας στην απάντησή του τόνισε ότι στην τριμερή της Θεσσαλονίκης (Ελλάδα-Βουλγαρία-Σερβία), «συζητήσαμε τη δυνατότητα να ενταχθεί και η Σερβία και να επεκταθεί το έργο της σιδηροδρομικής διασύνδεσης», ανακοίνωσε ο κ. Μπορισοφ και πρόσθεσε πως όταν ολοκληρωθεί το έργο θα μπορούσε να ενταχθεί και η Ρουμανία.

«Για αυτό το λόγο πήραμε την απόφαση στις 3 Οκτωβρίου να συναντηθούμε στη Βαρνα και να πραγματοποιηθεί τετραμερής, με τη συμμετοχή Ελλάδας-Βουλγαρίας-Σερβίας-Ρουμανίας και να ολοκληρωθεί το εγχείρημα», κατέληξε.

Το έργο

Με το μνημόνιο που υπογράφεται σήμερα ουσιαστικά αρχίζει το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα, την Αλεξανδρούπολη , το Μπουργκάς και τη Βάρνα και τα λιμάνια τους και τέλος με το λιμάνι του Ρούσε στον ποταμό Δούναβη.

Για την Ελλάδα ειδικά είναι ένα ακόμη βήμα για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου (που ήταν σε ορισμένες περιοχές από την εποχή του Τρικούπη!). Υπενθυμίζεται ότι σε λίγες εβδομάδες η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα διεξάγεται σε 4 ώρες και 30 λεπτά και σε ένα χρόνο σε 3 ώρες και 30 λεπτά.

Από την σιδηροδρομική διασύνδεση Καβάλας – Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς – Βάρνα ικανοποιούνται διαπιστωμένες ανάγκες δεκαετιών που και η Ε.Ε. έχει αναγνωρίσει. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Επίτροπος Βιολέτα Μπουλτς έχει δώσει το «πράσινο φως» για την σύναψη του μνημονίου συνεργασίας ανάμεσα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών της Ελλάδος και το υπουργείο Μεταφορών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών της Βουλγαρίας.

Τα οφέλη

Πρόκειται για ένα έργο και μία σύνδεση που δίνει αναπτυξιακή πνοή στις περιοχές διέλευσης (για την Ελλάδα (Κεντρική και Ανατολική Μακεδονία και Θράκη), αναπτύσσει τις εμπορευματικές μεταφορές και συμπεριλαμβάνει τα logisticscenter των λιμανιών διέλευσης. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για «ισχυρό μοχλό ανάπτυξης και διευκόλυνσης ροών» στην ευρύτερη περιοχή, ενώ θα αποτελέσει και σημαντικό τμήμα των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφοράς. Ειδικά δε για τις βαλκανικές χώρες θα δείξει και στην Ε.Ε. ότι υπάρχουν δυνατότητες συλλογικής δραστηριοποίησης των βαλκανικών χωρών και των χωρών μελών της ΕΕ.

(Με επιπλέον πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Δημοφιλή