Η απάντηση της Fraport στις δηλώσεις Σπίρτζη

Η απάντηση της Fraport στις δηλώσεις Σπίρτζη
Photo show the Heraklion International Airport, Nikos Kazantzakis (Greek writer) the second busiest airport in Greece in passenger traffic after Athens international Airport and the primary airport on the island of Crete, Greece. Heraklion airport is a state owned airport. A hub for SkyExpress, a local airline but also the Greek owned airlines such as Aegean Airlines, Olympic Air, Astra Airlines, Ellinair and Minoan Air in the past have Heraklion as a focus city as it is a popular summer destination. In 2017 Heraklion airport is expected to have about 7.000.000 people passenger traffic. Most of the flights in this airport are seasonal. (Photo by Nicolas Economou/NurPhoto via Getty Images)
Photo show the Heraklion International Airport, Nikos Kazantzakis (Greek writer) the second busiest airport in Greece in passenger traffic after Athens international Airport and the primary airport on the island of Crete, Greece. Heraklion airport is a state owned airport. A hub for SkyExpress, a local airline but also the Greek owned airlines such as Aegean Airlines, Olympic Air, Astra Airlines, Ellinair and Minoan Air in the past have Heraklion as a focus city as it is a popular summer destination. In 2017 Heraklion airport is expected to have about 7.000.000 people passenger traffic. Most of the flights in this airport are seasonal. (Photo by Nicolas Economou/NurPhoto via Getty Images)
NurPhoto via Getty Images

H Fraport Greece σε συνέχεια σημερινών δηλώσεων του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστου Σπίρτζη διευκρινίζει:

«H Fraport Greece, αναγνωρίζοντας την ευθύνη της απέναντι στις τοπικές κοινωνίες αλλά και τον ρόλο των αεροδρομίων στις τοπικές οικονομίες, αποφάσισε να προχωρήσει σε πλήθος παρεμβάσεων και εργασιών κατά την διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, οι οποίες όμως δεν θα επηρέαζαν την ομαλή λειτουργία των αεροδρομίων και δεν θα περιόριζαν την επιβατική κίνηση. Συγκεκριμένα στα 14 αεροδρόμια από τις 11 Απριλίου και μέχρι σήμερα πραγματοποιήθηκαν 5.433 εργασίες απολύτως αναγκαίες για τη λειτουργία των αεροδρομίων – που φέτος διαχειρίστηκαν με επιτυχία περίπου 2.5 εκατ. επιβάτες περισσότερους σε σχέση με το 2016.

Σημειώνεται, ωστόσο, ότι αν τα μεγάλα έργα ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού των υποδομών των αεροδρομίων ξεκινούσαν στο μέσο της καλοκαιρινής περιόδου, το πλήγμα για τον ελληνικό τουρισμό, για την εθνική και τοπική οικονομία, θα ήταν τεράστιο, καθώς η χωρητικότητα και η δυναμικότητα των αεροδρομίων θα μειωνόταν σημαντικά. Τόσο η κυβέρνηση, όσο και οι αρμόδιοι φορείς ήταν πλήρως ενημερωμένοι για το χρονοδιάγραμμά της υλοποίησης του επενδυτικού μας προγράμματος, του οποίου το ύψος θα αγγίξει τα 400 εκατομμύρια ευρώ - πέραν του 1,234 δις ευρώ που έχει ήδη καταβληθεί. Τα έργα αυτά αναμένεται να ξεκινήσουν βάσει του αρχικού προγραμματισμού το φθινόπωρο. Η συμβατική υποχρέωση της Fraport Greece προβλέπει ότι τα έργα αυτά θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί εντός τεσσάρων ετών αλλά αυτό αναμένεται να συμβεί νωρίτερα. Δεν υπάρχει επομένως καμία καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων η στον προγραμματισμό της Fraport Greece. Τα έργα όμως μπορούν μόνο να ξεκινήσουν αφού πρώτα εγκριθούν από το Υπουργείο και τα 14 Master Plans που έχει ήδη καταθέσει η Fraport Greece.

Σχετικά με τις προγραμματισμένες από το 2006 εργασίες αναβάθμισης στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» (διασταύρωση του Διαδρόμου 16/34 με τον Διάδρομο 10/28), η Fraport Greece κρίνοντας βάσιμη την ανησυχία των τοπικών φορέων και των αεροπορικών εταιρειών σχετικά με τις επιπτώσεις της υλοποίησης των συγκεκριμένων έργων κατά τη θερινή περίοδο, είχε στηρίξει, πριν από σχεδόν έναν χρόνο, το αίτημα τους για παράταση της έναρξής τους.

Η διεξαγωγή εργασιών στο συγκεκριμένο σημείο συνεπάγεται ότι ο διάδρομος προσγείωσης – απογείωσης του Αεροδρομίου «Μακεδονία» 16/34 θα πρέπει να τεθεί εκτός λειτουργίας. Σημειώνεται επίσης ότι ο Διάδρομος 16/34 είναι ο μοναδικός διάδρομος εν λειτουργία στο αεροδρόμιο, αφού ο δεύτερος διάδρομος προσγείωσης – απογείωσης (10/28) παραμένει για πάνω από μια δεκαετία κλειστός λόγω εκτέλεσης έργων επέκτασης.

Η Fraport Greece δεν είχε καμία αρμοδιότητα και κανένα δικαίωμα να πραγματοποιήσει αυτούς τους ελέγχους πριν από την ανάληψη της διαχείρισης και της λειτουργίας των 14 αεροδρομίων, ούτε είχε κάποιο λόγο να αμφισβητήσει την αναγκαιότητα και την ωφελιμότητα ενός έργου, του οποίου μάλιστα την ευθύνη έχει το κράτος. Μόλις ανέλαβε τη διαχείριση και τη λειτουργία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (11 Απριλίου 2017) προχώρησε άμεσα σε εκτεταμένους ελέγχους, οι οποίοι μεταξύ άλλων αφορούσαν και στην αντοχή του οδοστρώματος του τμήματος της διασταύρωσης των Διαδρόμων 16/34 - 10/28 στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία». Οι σχετικοί έλεγχοι, διεξήχθησαν σύμφωνα με τα αυστηρότερα διεθνή πρότυπα και ολοκληρώθηκαν τον Ιούνιο του 2017. Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της έκθεσης των ελέγχων κοινοποιήθηκαν άμεσα στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες (Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ΥΠΑ). Σύμφωνα με αυτά:

  • η ακεραιότητα της σχετικής υποδομής είναι ικανή να εξυπηρετήσει την κίνηση του αεροδρομίου για πάνω από 20 χρόνια.
  • η κατάσταση του οδοστρώματος χαρακτηρίζεται συμπαγής και κρίνεται ότι δεν δημιουργεί κανένα κίνδυνο για την ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου.
  • οι προγραμματισμένες εργασίες στη διασταύρωση δεν θα βελτιώσουν ουσιαστικά την απόδοση του οδοστρώματος
  • ανακύπτουν σοβαρά θέματα ασφάλειας εξαιτίας της μεγάλης διάρκειας που θα παραμείνει κλειστός ο μοναδικός εν λειτουργία διάδρομος του αεροδρομίου, θέμα για το οποίο πολλές αεροπορικές εταιρίες έχουν ήδη εκφράσει τον προβληματισμό τους και θα οδηγηθούν στην ματαίωση πτήσεων από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Το κλείσιμο του Διαδρόμου 16/34 και η ακόλουθη μείωση της χωρητικότητας και της δυναμικότητας του αεροδρομίου κατά 75%, για διάστημα τουλάχιστον τεσσάρων μηνών, θα επιφέρει τεράστιο πλήγμα στην τοπική οικονομία, προκαλώντας την απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο, ενώ αναμένεται να προκαλέσει σοβαρά θέματα ασφάλειας στη λειτουργία του αεροδρομίου. Επιπλέον τυχόν καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων μετά τον Απρίλιου 2018 θα επιφέρει καταστροφικές συνέπειες καθώς η απώλεια επιβατών κατά τη θερινή περίοδο θα ανέρχεται σε πολλά εκατομμύρια.

Η Fraport Greece δεν θέλησε ούτε θέλει να «υποδείξει» στην κυβέρνηση τις αποφάσεις που πρέπει να λάβει, ωστόσο, επιδιώκει και οφείλει να βρίσκεται σε διαρκή, ανοικτή επικοινωνία και να ενημερώνει τα αρμόδια υπουργεία και τους κρατικούς φορείς και την τοπική κοινωνία σχετικά με τα θέματα που αφορούν στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια και να δίνει λύσεις όπου αυτές απαιτούνται».

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Σπίρτζης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ/ΜΠΕ «Πρακτορείο», είχε κατηγορήσει τη Fraport λέγοντας ότι «δεν έχει λειτουργήσει καλύτερα τα αεροδρόμια από ό,τι τα λειτουργούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας».

«Η Fraport δεν έχει προχωρήσει στις επενδύσεις που όφειλε να προχωρήσει, ενώ έχουμε προβλήματα ακόμη και με την καθαριότητα στις τουαλέτες, που είναι σε πολλά αεροδρόμια χειρότερη, από αυτά που βλέπαμε και υπήρχαν στο παρελθόν», είπε ο κ.Σπίρτζης, καλώντας τη γερμανική εταιρεία «να καταλάβει ότι είναι μια εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων, δεν είναι μια εταιρεία που θα πει στη χώρα τι έργα να κάνει και ποια δεν θα κάνει» και «να αφήσει τις διάφορες παρατηρήσεις για το πώς και τα ποια έργα θα γίνουν, καθώς τα έργα αυτά είναι στη σύμβαση και είναι υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου, είναι συγχρημαδοτούμενα έργα και έχουν εγκριθεί και οι μελέτες και τα χρονοδιαγράμματα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους φορείς, που τα επιβλέπουν».

Δημοφιλή