E-LA-WON: Τι σχέση έχει η Γραμμική Γραφή Β', οι Μυκήνες και το ελληνικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο;

E-LA-WON: Τι σχέση έχει η Γραμμική Γραφή Β', οι Μυκήνες και το ελληνικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο;

O Ιωάννης Καμπούρης μπορεί να είναι φιλόλογος αλλά οι μνήμες της παιδικής του ηλικίας δίπλα στα λιοτρίβια, δημιούργησαν έναν παντοτινό δεσμό, αγάπη και περιέργεια για την καλλιέργεια της ελιάς και την παραγωγή ελαιολάδου. Κάπως έτσι, γεννήθηκε το όνειρο της εταιρείας E-LA-WON, το οποίο έγινε πραγματικότητα και σήμερα έχει αποσπάσει 35 διεθνή βραβεία, εξάγει το ελληνικό ελαιόλαδο στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ταϊλάνδη, Ρωσία και Αμερική και έχει δημιουργήσει ελαιόλαδο με χρυσό. Όσο για την προέλευση του ονόματος του brand, αυτό δεν θα μπορούσε παρά να έχει αρχαιολογικές ρίζες.

Πώς προέκυψε το E-LA-WON;

Ο κάθε άνθρωπος πέραν του βασικού επαγγέλματος που ασκεί κρύβει κι άλλα ταλέντα, έχει κι άλλες αναζητήσεις. Καθ’ ότι φιλόλογος πάντα με μάγευε ο πολιτισμός των Αρχαίων Μυκήνων. Όταν προμηθεύτηκα τα φυτώριά μου από την περιοχή για να αναπτύξω τα δικά μου ελαιοπερίβολα επισκέφθηκα τον Αρχαιολογικό χώρο στις Μυκήνες, εκείνο που μου έκανε εντύπωση ήταν «η συνοικία του Λαδέμπορου». Η περιέργεια να μάθω πως ήταν διατυπωμένο το ελαιόλαδο στην αρχαιότητα μ’ οδήγησε στην ανακάλυψη του Άγγλου αρχιτέκτονα Μισέλ Βέντρις ο οποίος κατάφερε το 1952 να αποκρυπτογραφήσει τις πινακίδες της Γραμμικής Γραφής Β’ όπου το E-LA-WON σήμαινε ΕΛΑΙΟΝ.

Πώς συνδυάζεται η φιλολογία με την παραγωγή ελαιολάδου και μελιού;

Άσβεστες οι μνήμες από τη γενέτειρά μου Ίμβρου όπου μεγάλωσα δίπλα σε λιοτρίβια και σε δικά μας λιοτόπια. Παιδικά βιώματα και θύμησες ήταν η αιτία της ενασχόλησης μου με τον ευλογημένο καρπό της ελιάς. Όμως κι εκείνες οι εικόνες από τα «βαράδια» (= κυψέλες) του παππού καταλυτικές ώστε να εντάξουμε στα προϊόντα μας και το me-Li E-LA-WON, ακολουθώντας τη ρήση του Δημόκριτου, όταν τον ρώτησαν πώς διατηρείται νέος και υγιής «Ει τα μεν έξωθεν του σώματος ελαίου, τα μεν έσωθεν μελίτι χρήσοιντο». Έτσι λοιπόν σκέφθηκα ότι θα μπορούσα να συνδυάσω τις δύο αγάπες μου «τη φιλολογία» και «την ενασχόλησή μου με αγνά προϊόντα».

Από που προέρχεται το ελαιόλαδό σας;

Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο E-LA-WON προέρχεται από δικούς μας ελαιώνες στη γη της Πελοποννήσου,, όπου με ήπιες και ορθές καλλιεργητικές πρακτικές έχουμε ένα θαυμαστό αποτέλεσμα γιατί μαζεύουμε πράσινη την ελιά όπου τα αρώματα που διαχέονται είναι ένα «σωστό πανηγύρι» και αναδεικνύουμε τις υψηλές φαινολικές ουσίες για τις οποίες διακρίνεται το προϊόν μας.

Η Ελλάδα έχει εξαιρετικής ποιότητας ελαιόλαδο, αλλά δεν είναι η πρώτη δύναμη σε εξαγωγές. Τι πιστεύετε ότι κάνουμε λάθος στη χώρα μας;

Το 80% του Ελληνικού παραγόμενου ελαιολάδου είναι έξτρα παρθένο, παρότι η Ελλάδα είναι τρίτη δύναμη στην παραγωγή, όμως διαθέτει την πρώτη θέση στο εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο. Βεβαίως και δε μπορούμε να ανταγωνιστούμε τους Ισπανούς για την ποσότητα ούτε τους Ιταλούς με το αποτελεσματικό μάρκετινγκ, όμως με την ποιότητα μας, την έγκαιρη συγκομιδή και την τυποποίηση προσπαθούμε να δώσουμε μια προστιθέμενη αξία.

Το τι δεν κάνουμε καλά μπορούμε να το συνοψίσουμε ως εξής:

• Σύμφωνα με στοιχεία της επιτροπής Διεθνούς Εμπορίου των Η.Π.Α., η Ελλάδα χαρακτηρίζεται από έλλειψη μάρκετινγκ, διαφοροποίησης του προϊόντος και ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με την ποιότητα του ελληνικού ελαιολάδου.

• Εξάγεται λίγο ως Ελληνικό ελαιόλαδο κι αυτό χύμα και φτηνά με λάθος εικόνα.

• Όπως το παράδειγμα της Γαλλίας που από το 1960 διαθέτει κρατική εταιρεία μάρκετινγκ για τον τρόπο εδραίωσης των γαλλικών κρασιών και τυριών. Έτσι και στην Ελλάδα πρέπει να μιμηθούμε το παράδειγμα.

• Η εξαγωγική δραστηριότητα χρειάζεται αφοσίωση, επιμονή, υπομονή, χρόνο, μεγάλη προσπάθεια και σκληρή δουλειά.

Πείτε μας λίγα λόγια για το ελαιόλαδο με τον χρυσό.

Από τις «Χρυσές Μυκήνες» του Ομήρου και τη «Χρυσή προσωπίδα του Αγαμέμνονα» ορμώμενος καινοτομήσαμε προσθέτοντας βρώσιμο χρυσό στο Luxury E-LA-WON Gold και το ταξιδέψαμε σε Ανατολικούς κυρίως προορισμούς, όπως Ντουμπάι, Άμπου Ντάμπι, Μπαχρέιν, Μπαγκόγκ μέχρι τη Ρωσία και το επικοινωνήσαμε σε βασιλικές οικογένειες, οικονομικά ευκατάστατους και celebrities στον αθλητικό χώρο. Τέλος αποστέλλεται κι ως επιχειρηματικό δώρο σε ειδικό αγοραστικό κοινό.

Έχετε λάβει πολλές διακρίσεις στο εξωτερικό. Πώς αντιμετωπίζουν οι ξένοι το ελληνικό ελαιόλαδο;

Τα προϊόντα E-LA-WON έχουν αποσπάσει 35 Διεθνή – Παγκόσμια κι εγχώρια βραβεία κυρίως για τα οργανοληπτικά τους χαρακτηριστικά αλλά ακόμη και για το ντιζάιν. Ακόμη για τη συσκευασία έγιναν αντικείμενα μεταπτυχιακού στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Οι ξένοι αρχίζουν να εκτιμούν το Ελληνικό ελαιόλαδο, όσοι επιλέγουν ποιότητα και είναι εκπαιδευμένοι στο πικρό και πικάντικο λόγω πολυφαινολών είναι φανατικοί καταναλωτές.

Είναι εύκολο να εξάγει κανείς το ελληνικό ελαιόλαδο; Ποια είναι η εξαγωγική δύναμη του E-LA-WON;

Για να εξάγει κανείς ελληνικά προϊόντα πρέπει να συμμετέχει σε Διεθνείς Εκθέσεις τουλάχιστον επί Ευρωπαϊκού εδάφους στις οποίες ο κόσμος που παράγει συναντάει τον κόσμο που αγοράζει. Επιπλέον οι Έλληνες εξαγωγείς έχουν να αντιμετωπίσουν και τη δυσπιστία των υποψήφιων αγοραστών, αφού δεν εμπιστεύονται τους Έλληνες εξαιτίας του οικονομικού κλίματος με τις αναπτυσσόμενες χώρες να τους εμπιστεύονται πιο δύσκολα. Παρ’ όλα αυτά η εξαγωγική δύναμη E-LA-WON είναι ικανοποιητική αφού στέλνει τα προϊόντα του στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ταϊλάνδη, Ρωσία και Αμερική.

Από την εμπειρία σας, ο κόσμος στην Ελλάδα, μπορεί να ξεχωρίσει ένα ελαιόλαδο εξαιρετικής ποιότητας;

Για να ξεχωρίσει ο κόσμος ένα καλό ελληνικό ελαιόλαδο πρέπει να «εκπαιδευτεί». Να είναι πρόθυμος να ακούσει τους ειδικούς γιατί «ο καθένας έχει το καλύτερο λάδι ή μέλι». Αν δε συμμετάσχει σε ημερίδες ή σεμινάρια γευσιγνωσίας πολύ δύσκολα αντιλαμβάνεται την ποιότητα ενός εξαιρετικού προϊόντος. Κατ’ αρχάς πρέπει, για παράδειγμα, να μάθει τα ελαττώματα του ελαιολάδου για να προχωρήσει και να ανακαλύψει τα προτερήματα. Εμείς ως E-LA-WON παρακολουθήσαμε τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό «ειδικούς» στον κάθε τομέα και αποκτήσαμε εμπεριστατωμένη άποψη. Εξού και η παρουσία μας σε διάφορα events γευσιγνωσίας.

Υπάρχει η εντύπωση ότι τα προϊόντα από μικρούς Έλληνες παραγωγούς είναι πιο ακριβά. Ισχύει κάτι τέτοιο; Κι αν ναι, γιατί να τα προτιμήσει κανείς σε σχέση με άλλα πιο φτηνά;

Η μαζική παραγωγή δημιουργεί οικονομίες κλίμακας, λογικό λοιπόν είναι ως προς τις συσκευασίες να έχουν υψηλότερες τιμές, όμως ως προς τα προϊόντα υπάρχει προσωπική επιμέλεια τόσο κατά την παραγωγή όσο και κατά την τυποποίηση του τελικού προϊόντος. Άρα η προτίμηση σε κάποιο μη βιομηχανοποιημένο είναι θεμιτή.

Τι άλλα προϊόντα έχει η εταιρεία Ε - LA - WON;

Φιλοσοφία μας είναι οι συνεργασίες, οι επενδύσεις και η ανάπτυξη. Αξιοποιώντας τα αρχικά μας προϊόντα δημιουργήσαμε τη σειρά flavor fine pesto λιαστής ντομάτας που περιέχει μαστίχα, βασιλικό και μέλι καθώς και pesto μαϊντανού, που περιέχει τρυφερά φύλλα μαϊντανού, κάπαρη ξύσμα σκόρδου και ελαιόλαδο. Είναι κατάλληλα για συνοδευτικά ποτών ως «τάπας» ή σε μπρουσκέτες όπως και για ριζότο ή κριθαρότο.

Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;

Στο πλαίσιο της καινοτομίας και της προσθήκης νέων προϊόντων ήδη καλλιεργούμε στη Θεσσαλία «superfoods» με την αρώνια σε πρώτο ρόλο να προσθέτει ως υπερτροφή στο παζλ της εταιρείας E - LA - WON τη δική της πινελιά.