ΚΟΙΝΩΝΙΑ
05/11/2017 13:26 EET | Updated 05/11/2017 13:27 EET

Αυτό είναι το «λευκό-βέλος» που θα κάνει το ταξίδι «Αθήνα-Θεσσαλονίκη» 3,5 ώρες

Antonio Ciufo via Getty Images
[UNVERIFIED CONTENT] Trains Trenitalia 'Frecciarossa' (R) and 'Frecciabianca' (L) in Milano Centrale train station. 2013 for Trenitalia closes with over 42 million passengers while only in the period of the Christmas holidays were sold two million tickets on high-speed and long-haul trains 'Frecciarossa', 'Frecciabianca' and 'Frecciargento', an increase of 13% compared to the festivities than a year ago. It consolidates increasingly choosing to travel by train in preference to other carriers, such as aircraft and cars. Milan, December 24, 2013. © Antonio Ciufo.

Μέχρι το τέλος του 2019 θα ταξιδεύουμε στη Θεσσαλονίκη μέσα σε 3,5 ώρες. Η μείωση της χρονικής διάρκειας του σιδηροδρομικού ταξιδιού Αθήνα-Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), Κωνσταντίνο Πετράκη που μίλησε στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους αναμένεται να έχει καταστεί λειτουργικό το νέο τμήμα Τιθορέας-Δομοκού της σιδηροδρομικής γραμμής, που αποτελεί σημαντικό βήμα για την επίτευξη του στόχου των 3,5 ωρών.

«Μέχρι το τέλος του χρόνου ελπίζουμε ότι θα είναι λειτουργικό το νέο κομμάτι από την Τιθορέα στο Δομοκό. Το ορεινό κομμάτι που γίνονται οι μεγάλες καθυστερήσεις, θα φύγει από τον βασικό άξονα και θα μπει μια καινούργια διπλή γραμμή, δύο μεγάλες σήραγγες, οι οποίες τρυπούν το βουνό, μειώνοντας την απόσταση και αυτό είναι το πρώτο βήμα για τον στόχο των 3,5 ωρών, ο οποίος θα είναι εφικτός στο τέλος του 2019, όταν θα ολοκληρωθούν και τα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.

Οι Ιταλοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχεδιάζουν να φέρουν από την Ιταλία αμαξοστοιχίες τύπου Frecciabianca (ή «λευκό βέλος» στα Ελληνικά) που πιάνουν μέγιστη ταχύτητα 250 χιλιομέτρων την ώρα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι αυτή τη στιγμή το επίκεντρο όλων των μεγάλων εργολαβιών που έχει αναλάβει η ελληνική πολιτεία με τον κατασκευαστικό βραχίονα του ΟΣΕ, την εταιρεία ΕΡΓΟΣΕ.

Ο άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι το μεγάλο στοίχημα για τον ΟΣΕ και αυτή την περίοδο είναι ένα μεγάλο εργοτάξιο, επισήμανε ο κ. Πετράκης, υπενθυμίζοντας ότι πέρα από τις επιβατικές μεταφορές, που αποτελούν την κοινωνική διάσταση του έργου του, ο ΟΣΕ έχει ήδη ολοκληρώσει δύο σημαντικές παρεμβάσεις για την αναβάθμιση και ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών, που θα τις κάνουν πιο επικερδείς ανά τρένο.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ υποστήριξε ότι «το πρόγραμμα εξελίσσεται ομαλά κι είναι ένα στοίχημα το οποίο η σιδηροδρομική οικογένεια και η πολιτεία το έχει κερδίσει, προκειμένου να κλείσουν αυτά τα έργα, τα οποία εδώ 18-19 χρόνια υλοποιούνται και δεν τελειώνουν».