ΤΟ BLOG
16/07/2016 09:54 EEST | Updated 17/07/2017 08:12 EEST

Σώμα: Σκούντηξε τον εαυτό σου να γίνει πιο υγιής

Άδραξε τις στιγμές στις οποίες νιώθεις ενοχές. Όποτε νιώσεις άεργος, χοντρός ή άσχημος, ρώτα τον εαυτό σου: Τι μπορώ να κάνω αυτήν εδώ τη στιγμή για να πλησιάσω λίγο περισσότερο την ιδανική εκδοχή μου; Πήγαινε για περπάτημα, χόρεψε σε λίγη μουσική ή φτιάξε μια σαλάτα για τον εαυτό σου. Μην το αφήσεις για αύριο και μην απογοητεύεσαι με το σήμερα. Κάνε κάτι. Αυτή τη στιγμή. Τώρα που νιώθεις άσχημα.

bekisha via Getty Images

Το άρθρο αυτό το έγραψα αρχικά για την αμερικάνικη έκδοση της Huffington Post τον Ιούνιο και αποφάσισα να το μεταφράσω στα ελληνικά αφότου έλαβε θετικής ανταπόκρισης στο twitter και αφού διάβασα mails ανθρώπων που το δοκίμασαν τον περασμένο μήνα και μου είπαν ότι τους βοήθησε στα αλήθεια. Το δημοσιεύω λοιπόν και στη Huffpost Greece με την ελπίδα ότι θα βοηθήσει και εσένα, φίλε ή φίλη που για να διαβάζεις όσα γράφω- μάλλον σε αφορά το ζήτημα της σωματικής υγείας και του fitness γενικότερα. Για περισσότερο σχετικό υλικό, μπορείς να ακολουθήσεις τη σελίδα μου στο Facebook που λέγεται Today I Failed At πατώντας εδώ.

Αφότου δημιούργησα τη σελίδα μου στο Facebook που ονομάζεται Today I Failed At και έχει ως σκοπό να βοηθά ανθρώπους να αντιμετωπίσουν στρατηγικά τις αποτυχίες τους ώστε να πετύχουν τους προσωπικούς τους στόχους, έχω δεχτεί πολλά emails ανθρώπων που μου ζητούν συγκεκριμένες συμβουλές δίαιτας, fitness και ευεξίας.

2016-07-14-1468488260-6940084-ScreenShot20160714at12.22.41PM.png

Διαβάζοντας τις εμπειρίες των ανθρώπων αυτών οι οποίοι προσπαθούν να υιοθετήσουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, εντόπισα μια συνεπή προσέγγιση του αδυνατίσματος και της γυμναστικής στην οποία δεσπόζει το δίπολο «όλα ή τίποτα». Καθένα από τα άτομα που επικοινώνησαν μαζί μου, συνήθιζε να μετακινείται αμέσως από το να τρώει δέκα κομμάτια πίτσα ανά γεύμα στο να μην τρώει καθόλου υδατάνθρακες και από το να μην κινείται καθόλου στο να ασκείται δύο ώρες την ημέρα με σκοπό να γίνει πιο υγιές.

Μετά από μερικές ημέρες, εβδομάδες, ακόμη και μήνες σκληρής δουλειάς, τα άτομα αυτά μοιάζουν να εξαντλούν τα σωματικά και συναισθηματικά τους αποθέματα και να παραιτούνται της προσπάθειας.

Μια από τις μεγαλύτερες παρεξηγήσεις που προωθείται από τις σύγχρονες τεχνικές marketing που υπόσχονται γρήγορα και εύκολα αποτελέσματα σε όλα μας τα προβλήματα, είναι ότι οι άνθρωποι είναι πλέον αδιάσειστα πεπεισμένοι ότι οι συνθήκες και τα δεδομένα της ζωής τους μπορούν να αλλάξουν με μαγικό και άκοπο τρόπο. Και παρότι για μερικούς μπορεί να είναι δυνατόν να αφοσιωθούν σε μια μακροχρόνια αλλαγή του τρόπου ζωής τους μέσα σε 24 ώρες, οι περισσότεροι από εμάς χρειαζόμαστε περισσότερο χρόνο για να προσαρμοστούμε.

Παραθέτω λοιπόν τους 4 χρυσούς κανόνες μου για να «σκουντάμε», παρά να υποχρεώνουμε τους εαυτούς μας να κάνει σοφότερες επιλογές σε θέματα υγείας:

1) Το πιο συνεπές αποτέλεσμα μιας προσέγγισης της μορφής «όλα- ή- τίποτα» είναι τίποτα. Όταν κινείς τη ζωή σου με ταχύτητα είτε 0 είτε 100%, ο μέσος όρος της ταχύτητας με την οποία τελικά ζεις είναι 50%. Εάν όμως είσαι ευχαριστημένος με το 70%, αυτό είναι 20% περισσότερο από ό,τι είχες προηγουμένως. Εάν ξεκινάς τρώγοντας 10 κομμάτια πίτσα, μην τα αντικαταστήσεις με σαλάτα. Προσπάθησε να φας 9 κομμάτια για όσο καιρό μπορέσεις. Όταν νιώσεις άνετα με αυτή την ποσότητα, προσπάθησε να φας 8. Πάρε τον χρόνο σου και κάνε πολύ μικρές αλλαγές που σταδιακά συμψηφίζονται.

2) Προπόνησε την προσαρμοστικότητά σου πριν προπονήσεις το σώμα σου. Δώσε στον εαυτό σου χρόνο και χώρο να οδηγηθεί σταδιακά από μια κατάσταση σε μια άλλη. Μάθε πώς να προσαρμόζεσαι σε μικρές αλλαγές και στο τέλος, με το άθροισμα αυτών των αλλαγών, θα δεις ότι θα έχεις προσαρμοστεί σε κάτι πολύ μεγαλύτερο.

3) Άδραξε τις στιγμές στις οποίες νιώθεις ενοχές. Όποτε νιώσεις άεργος, χοντρός ή άσχημος, ρώτα τον εαυτό σου: Τι μπορώ να κάνω αυτήν εδώ τη στιγμή για να πλησιάσω λίγο περισσότερο την ιδανική εκδοχή μου; Πήγαινε για περπάτημα, χόρεψε σε λίγη μουσική ή φτιάξε μια σαλάτα για τον εαυτό σου. Μην το αφήσεις για αύριο και μην απογοητεύεσαι με το σήμερα. Κάνε κάτι. Αυτή τη στιγμή. Τώρα που νιώθεις άσχημα.

4) Στόχευσε σε βάθος χρόνου. Εάν έχεις φάει υγιεινά όλη την εβδομάδα και την Παρασκευή ενδώσεις σε fast food, θύμησε στον εαυτό σου ότι «ο αγώνας δεν έχει τελειώσει ακόμα». Πιάσε την προσπάθεια από εκεί που την άφησες. Δέξου την για αυτό που είναι. Μην το παρασκέφτεσαι. Πες στον εαυτό σου: «ο αγώνας δεν έχει τελειώσει και δεν πρόκειται να τελειώσει. Θα πιάνω την προσπάθεια πάντα από εκεί που την άφησα».

Το να ξεκαθαρίζεις τους στόχους σου από την αρχή, το να αποφασίζεις ακριβώς πώς θέλεις να μοιάζεις και πώς θέλεις να νιώθεις μπορεί να μοιάζει τονωτικό και κινητοποιητικό με την πρώτη ματιά, μπορεί όμως πολύ εύκολα να υποτροπιάσει σε ένα παιχνίδι ματαίωσης, αποθάρρυνσης και αγανάκτησης. Αυτό που θα πρότεινα είναι να επιλέξεις μια γενική κατεύθυνση προς την οποία θα ήθελες να κινηθείς - fitness, ευεξία, ομορφιά. Επίλεξε κάτι αφηρημένο, λιγότερο τρομακτικό εξ'ου και περισσότερο προσιτό από μια σαφώς προδιαγεγραμμένη εικόνα των αναλογιών στο οποίο επιθυμείς να χωρέσεις. Και αφού κάνεις αυτή την επιλογή, μην προσπαθείς να χωρέσεις τον εαυτό σου σε κάποιο περίγραμμα. Σκούντηξε τον εαυτό σου να περπατήσει προς αυτή την κατεύθυνση.


Για να ακολουθήσεις το Today I Failed At στο Facebook, πάτησε εδώ

Για να επικοινωνήσεις μαζί μου, email: spyropoulosdaphne@gmail.com