ΤΟ BLOG
26/05/2017 09:12 EEST | Updated 26/05/2017 09:12 EEST

Οι μαθητές του 2ου ΓΕΛ Κηφισιάς παράγουν προϊόντα χωρίς γλουτένη

Είμαστε μια εταιρεία που έχει τη μορφή κοινωνικής συνεταιριστικής επιχείρησης συλλογικού και παραγωγικού σκοπού X-GLUsive Company. Η επιχείρησή μας έχει ως στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κοινού για το νόσημα που ονομάζεται κοιλιοκάκη και σχετίζεται με τη δυσανεξία στη γλουτένη και την υποστήριξη των ατόμων που πάσχουν από κοιλιοκάκη.

archive

Η Εταιρεία μας αποτελείται από μια ομάδα 18 μαθητών (της Β' και Γ' τάξης) του 2ου ΓΕΛ Κηφισιάς η οποία συμμετέχει στo πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece, (ΣΕΝ/JA Greece) που λειτουργεί με τη συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων. Πιο συγκεκριμένα, είμαστε μια εταιρεία που έχει τη μορφή κοινωνικής συνεταιριστικής επιχείρησης συλλογικού και παραγωγικού σκοπού X-GLUsive Company. Η επιχείρησή μας έχει ως στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κοινού για το νόσημα που ονομάζεται κοιλιοκάκη και σχετίζεται με τη δυσανεξία στη γλουτένη και την υποστήριξη των ατόμων που πάσχουν από κοιλιοκάκη. Γι' αυτό το λόγο η επιχείρησή μας δραστηριοποιείται οικονομικά με γνώμονα το συμφέρον αυτής της συγκεκριμένης ομάδας ατόμων που πάσχουν από την κοιλιοκάκη.

Το όνομα της επιχείρησης μας "X-GLUsive" έχει προέλθει από το σήμα "Χ" το οποίο δηλώνει την μη προσθήκη γλουτένης στα προϊόντα μας, το "GLU" που βγαίνει από τη λέξη γλουτένη και το "sive", το τελευταίο συνθετικό της αγγλικής λέξης exclusive που σημαίνει αποκλειστικό, με σκοπό να δώσει έμφαση στην ποικιλία και την ποιότητα των προϊόντων μας.

Τα μέλη της ομάδας είναι:

1. Γραφανάκη Ευτυχία

2. Κατωπόδη Μαρία

3. Κοσμάτος Βασίλειος

4. Λούσκα Μιχαέλα

5. Μαυρόματου Σοφία-Βασιλική

6. Μιλάνι Χρυσόστομος

7. Μιλάνι Σαμεντίν

8. Νικολάου Γεώργιος

9. Παγώνα Χρυσάνθη-Αγγελική

10. Πατσίλη Μαρία-Ελένη

11. Σακελλάρης Γεώργιος

12. Σαράφης Παναγιώτης

13. Στεφανίδη Αθανασία

14. Τσακαλώτου Μαρία

15. Τσατάλι Χρήστος

16. Τσάτσα Αουρόρα

17. Τσιλιμπής Παναγιώτης

18. Τσικνή Παρασκευή

19. Φρατζεσκάκης Γεώργιος

Υπεύθυνη καθηγήτρια : κ. Βασιλική Πιτούλη

Στις 21/12/2016 πραγματοποιήθηκε συνέλευση για τη συγκρότηση της εταιρείας σε σώματα. Αναλυτικότερα έγινε επίσημη καταγραφή των διευθυντών κάθε τμήματος και ορίστηκε ο ρόλος των υπολοίπων μελών.

Στόχος της εταιρίας είναι η ενημέρωση και η κοινωνική προσφορά. Ο στόχος αυτός θα υλοποιηθεί μέσω:

-Δημιουργίας ιστότοπου με υλικό για την σωστή και έγκυρη ενημέρωση και προώθηση πιστοποιημένων προϊόντων κατάλληλων για τους πάσχοντες.

-Δημιουργίας σήματος που θα πιστοποιεί την απουσία της γλουτένης, πανελλήνια αναγνωρίσιμο.

-Παραγωγής δικών μας προϊόντων αποκλειστικά ελληνικής προέλευσης.

-Έρευνας και σύνταξης ερωτηματολογίων πάνω στο θέμα της δυσανεξίας στη γλουτένη.

-Της όσο το δυνατόν ευρύτερης διάδοσης της ιδέας μας μέσω του Τύπου και των Social Media.

-Της συμμετοχής μας στην εμπορική έκθεση στο The Mall Athens την Παρασκευή 10/2/2017.

Περιγραφή προϊόντων

Η επιχείρηση παράγει μια γκάμα προϊόντων η όποια απευθύνεται στα άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη. Συγκεκριμένα τα προϊόντα δεν περιέχουν γλουτένη με αποτέλεσμα να μην είναι επικίνδυνα και επιβλαβή για τα άτομα τα οποία πάσχουν από την ασθένεια αυτή. Κάποια από τα προϊόντα που θα υπάρχουν στην αγορά είναι:

• Γλειφιτζούρια

• Κρέμες σώματος

• Κριτσίνια

• Μακαρόνια

Επιπλέον, τα προϊόντα μας διατίθενται σε συσκευασίες φιλικές προς το περιβάλλον.

Γέννηση της ιδέας

Όλο το εγχείρημα ξεκίνησε όταν συγγενικό πρόσωπο μίας πρώην δασκάλας μας παρουσίασε κοιλιοκάκη. Μας έλεγε συχνά τα προβλήματα που αντιμετώπιζε στην καθημερινότητα της. Έτσι, εμείς οι μαθητές ευαισθητοποιηθήκαμε και αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια επιχείρηση, ώστε να πληροφορήσουμε τον κόσμο για το συγκεκριμένο νόσημα καθώς και τα ειδικά προϊόντα που πρέπει να χρησιμοποιούνται.

Η εμπειρία μας

Είναι η πρώτη φορά που παίρνουμε μέρος σε πρόγραμμα επιχειρηματικότητας. Ήταν μία πολυδιάστατη διαδικασία το να βρούμε το όνομα της εταιρείας, να κάνουμε συσκέψεις, να ορίσουμε ρόλους στον καθένα από εμάς. Μας βοήθησε να καταλάβουμε και σε ρεαλιστικό επίπεδο το πόσο σύνθετο είναι να συντονίσουμε μία εταιρεία. Για παράδειγμα, όσοι ήμασταν στο νομικό τμήμα ασχοληθήκαμε με τη δημιουργία του καταστατικού της εταιρείας. Όσοι ήμασταν στο τμήμα οικονομικών ασχοληθήκαμε με την κατάρτιση ενός business plan, με το κόστος καθώς και με τον καθορισμό της τιμής των προϊόντων. Το τμήμα μάρκετινγκ ασχολήθηκε με την έρευνα αγοράς και με την σύνταξη των ερωτηματολογίων. Το τμήμα παραγωγής με τις προμήθειες, το τμήμα δημοσίων σχέσεων με τους χορηγούς και όλα τα επιμέρους τμήματα συνεργάστηκαν αρμονικά μεταξύ τους.

Είναι λανθασμένη η εντύπωση που επικρατεί ότι ο επιχειρηματίας είναι ένας άνθρωπος που κερδίζει χρήματα, χωρίς να κοπιάζει. Βιώνοντας τη δημιουργία της εικονικής επιχείρησης, κατανοήσαμε πολλά πράγματα. Στην πορεία ενεργοποιήσαμε τη δημιουργικότητα και τη φαντασία μας ακολουθώντας το ρητό «Ανακάλυψε σε τι είσαι καλός». Εφαρμόσαμε το brain storming και μετά από κάποιες περιπέτειες και παλινωδίες καταλήξαμε στο τι ακριβώς θέλαμε να παράξουμε και τι μορφή θα έχει αυτό. Μάθαμε να αμβλύνουμε τις διαφωνίες, να εξομαλύνουμε τις προστριβές που δημιουργούνται και να συνεργαζόμαστε υπηρετώντας το κοινό μας όραμα. Δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στην τόνωση της ελληνικής επιχειρηματικότητας και στο ελληνικό επιχειρείν με σύνθημα «Μένουμε και επιχειρούμε στην Ελλάδα». Όλα τα παραπάνω μας ανέπτυξαν πνευματικά και κοινωνικά, καθώς γνωρίσαμε και συνεργαστήκαμε με διαφορετικά άτομα και αγωνιστήκαμε για χορηγίες, αλλά μας έκαναν και καλύτερους ανθρώπους γιατί αγωνιστήκαμε για καλό σκοπό. Τελικά διαπιστώσαμε ότι το πιο σημαντικό κέρδος από όλη αυτή την διαδικασία ήταν τα όσα μάθαμε που θα μας συνοδεύουν στην κατοπινή μας ζωή.