«Από την έρευνα στη διδασκαλία» στην Δημοτική Βιβλιοθήκη Κερατσινίου-Δραπετσώνας

Τα σεμινάρια αυτά είναι πολύ σημαντική πρωτοβουλία που δίνει την ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς της Μέσης Εκπαίδευσης και των φροντιστηρίων, σε σχολικούς συμβούλους, αλλά και σε άνεργους εκπαιδευτικούς, να έρθουν σε επαφή με διακεκριμένους ερευνητές πανεπιστημιακών και επιστημονικών ιδρυμάτων της χώρας, που τους παρουσιάζουν τα πορίσματα της επιστημονικής τους έρευνας, σε θέματα που περιλαμβάνονται της διδακτέας ύλης και καλύπτουν τέσσερις κύκλους μαθημάτων: Αρχαία Ελληνικά, Νέα Ελληνικά, Ιστορία, Οικονομία.
sarah lee

Ο Μέγας Αλέξανδρος είχε κάποτε πει, «Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην.»

Μ 'αυτό το σκεπτικό, το ΚΙΚΠΕ και το Future Library, ύστερα απ' την επιτυχή ολοκλήρωση των σεμιναρίων, «Από την έρευνα στη διδασκαλία», στην Δημοτική Βιβλιοθήκη Ηλιούπολης συνεχίζουν με τον επόμενο σταθμό του στην Δημοτική Βιβλιοθήκη Κερατσινίου-Δραπετσώνας, την Παρασκευή 13 και το Σάββατο 14 Νοεμβρίου.

Τα σεμινάρια αυτά είναι πολύ σημαντική πρωτοβουλία που δίνει την ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς της Μέσης Εκπαίδευσης και των φροντιστηρίων, σε σχολικούς συμβούλους, αλλά και σε άνεργους εκπαιδευτικούς, να έρθουν σε επαφή με διακεκριμένους ερευνητές πανεπιστημιακών και επιστημονικών ιδρυμάτων της χώρας, που τους παρουσιάζουν τα πορίσματα της επιστημονικής τους έρευνας, σε θέματα που περιλαμβάνονται της διδακτέας ύλης και καλύπτουν τέσσερις κύκλους μαθημάτων: Αρχαία Ελληνικά, Νέα Ελληνικά, Ιστορία, Οικονομία.

Η εμπειρία που προσφέρεται κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού διημέρου είναι αξιόλογη, καθώς οι παριστάμενοι λαμβάνουν μέρος σε μια σεμιναριακή εκπαιδευτική διαδικασία, σε αλληλεπίδραση με όσους θέτουν τα νέα δεδομένα στην επιστημονική έρευνα. Τους δίνεται και η ευκαιρία να θέσουν απορίες, να ενημερωθούν για τις νέες μεθόδους διδασκαλίας που προκύπτουν, να συζητήσουν, να μεταφέρουν τους προβληματισμούς τους δικούς τους και των μαθητών τους.

Ρώτησα τον κλασικό φιλόλογο, ομότιμο Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Μιχάλη Ζ. Κοπιδάκη για τα σχετικά.

-Μπορείτε να μας μιλήσετε λίγο σχετικά με τον στόχο των σεμιναρίων; Τι επιχειρεί το ΚΙΚΠΕ και το Future Library να κατορθώσει μέσα από αυτά;

-Στόχος των Σεμιναρίων είναι να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί της Μέσης Παιδείας για τα πορίσματα της επιστημονικής έρευνας σχετικά με την διδακτέα ύλη. Οι ομιλητές είναι κατά κανόνα ερευνητές που εργάζονται σε Πανεπιστήμια και ερευνητικά Ιδρύματα.

-Τι προφέρει η εμπειρία του event στους παραβρισκόμενους εκπαιδευτικούς;

-

Οι παρευρισκόμενοι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται για την πορεία της έρευνας, για νέες μεθόδους διδασκαλίας και για πτυχές προβλημάτων που δεν είχαν στο παρελθόν αναδειχθεί.

-Γιατί επιλέξατε να εστιάσετε σε θέματα Αρχαίων και Νέων Ελληνικών, Ιστορίας και Οικονομικών;

-Και τα τέσσερα αυτά διδακτικά αντικείμενα παρουσιάζουν προβλήματα στη διδασκαλία. Τα Αρχαία Ελληνικά διδάσκονται ελάχιστες ώρες και τα σχετικά βιβλία είναι απαρχαιωμένα. Τα Νέα Ελληνικά, δηλαδή η νεοελληνική Λογοτεχνία, διδάσκονται επίσης ελάχιστες ώρες ενώ η έρευνα προχωρεί με αποτέλεσμα ο εκπαιδευτικός να αισθάνεται ότι όσα διδάχτηκε στο πανεπιστήμιο είναι ξεπερασμένα ή ανεπαρκή. Η ιστορική επιστήμη ιδίως της τελευταίες δεκαετίες έχει απομακρυνθεί από τη «γεγονοτολική εξιστόρηση» και την προσκόλληση στην (ανέφικτη) αντικειμενικότητα. Οι νεότεροι ερευνητές δίνουν μεγάλη σημασία στις μεγάλες «απρόσωπες δυνάμεις», στους θεσμούς στις «νοοτροπίες» και στην «μικροϊστορία». Η οικονομία είναι ένα μάθημα, που καθιερώθηκε προσφάτως, και η απειρία σε συνδυασμό με την πίεση που προέρχεται από τη συνεχιζόμενη κρίση καθιστούν αναγκαία τη συνεχή ενημέρωση των εκπαιδευτικών.

-Πόσο έχει αλλάξει η μέθοδος με τον οποίο καλούνται σήμερα να διδάξουν οι εκπαιδευτικοί;

-Οι μέθοδοι διδασκαλίας αλλάζουν συνεχώς. Ας αναλογιστούμε μόνο τις αλλαγές που έχουν επέλθει στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών και γενικά των γλωσσικών μαθημάτων.

-Ζούμε σήμερα σ 'έναν ψηφιακό κόσμο. Τι επιπτώσεις (θετικές και αρνητικές) πιστεύετε ότι έχει αυτό στην εκπαίδευση;

-Ζούμε πράγματι σε ένα ψηφιακό κόσμο. Όμως οι ειδικοί προειδοποιούν ότι η ψηφιακή τεχνολογία δεν μπορεί να υποκαταστήσει την προσωπική επαφή διδάσκοντος και μαθητή. Ο διδάσκων δεν αναμεταδίδει απλώς γνώσεις και πληροφορίες αλλά προσφέρει υποδείγματα ήθους και κανόνες βίου. Η τάξη επίσης είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας, όπου όλα τα μέλη καλούνται να συμμετάσχουν στην αναζήτηση της γνώσης.

Δημοτική Βιβλιοθήκη Κερατσινίου - Δραπετσώνας

Εμμ. Μπενάκη 70 (2ος όροφος), T.K. 187 57, Κερατσίνι, Tηλ.: 2104312182 & 2104003116

Για περισσότερες πληροφορίες: edu.futurelibrary.gr

Δημοφιλή