Γάνδη και Μπριζ: Οι πόλεις του παραμυθιού

mylandingrunway

Let's go on a road trip!

...Μου είπε ανήμερα το 15αύγουστο εκείνος. Αφού πρώτα μου έδωσε το δώρο μου. Ένα cd του Parov Stelar με ένα εισιτήριο. Τον αγαπώ αυτόν τον καλλιτέχνη. Ε, αφού, λέει 'η συναυλία του στην Αθήνα ήταν sold out, πάμε στη συναυλία του στο Άμστερνταμ'! Νομίζω χτύπησα το κεφάλι μου στο ταβάνι, έτσι ψηλά όπως πήδησα. Κάτσαμε λοιπόν άμεσα, βάλαμε κάτω τις ημερομηνίες και τον χάρτη. Θα ξεκινούσαμε από το Βέλγιο και θα φτάναμε Ολλανδία. Αθήνα-Βρυξέλλες αεροπορικώς και μετά κατευθείαν αυτοκίνητο. Γάνδη, Μπριζ, Άμστερνταμ, Ουτρέχτη (εκεί τελικά μεταφέρθηκε η συναυλία), Λάιντεν, ψαροχώρια Βόλενταμ και Ένταμ, Χάγη, Βρυξέλλες και αεροπορικώς πίσω στην Αθήνα. Ανυπομονούσα, που λες, να επιστρέψω στη δουλειά από την καλοκαιρινή άδεια (ναι ναι κι όμως) για να επιβεβαιώσω ότι μπορούσα να λείψω τις ημέρες που ήθελα. Τσεκ. Δήλωσα τόσο νωρίς την άδεια (Σεπτέμβριος νομίζω ήταν) που ο προϊστάμενος μου αναφώνησε 'από τώρα παιδί μου για το Νοέμβριο';; Ναι, απάντησα «για να είμαι σίγουρη».

Οι επόμενες ημέρες, που λες, πέρασαν με καθημερινή ταξιδιωτική ενασχόληση. Ψάξιμο στις πόλεις, αλλαγές στα δρομολόγια, να βρούμε αυτοκίνητο, ξενοδοχεία κτλ. Το καλύτερό μου!! Οργάνωση και μάλιστα ταξιδιωτική, ο κόσμος μου! Επειδή, ακόμη, δεν με ξέρεις, σου λέω ότι για μένα ήταν υπέρβαση αυτό! Σκέψου ότι δεν οδηγώ ποτέ με το λαμπάκι της βενζίνης αναμμένο! Να μην έχω δωμάτιο κλεισμένο;; Κι αν δεν βρω;; Μα θα ψάχνουμε μέσα στη νύχτα;; Αυτά θα έλεγε η παλιά Μαρία. Η καινούρια έχει γίνει αρκετά πιο περιπετειώδης (σκέψου!) οπότε μου άρεσε πολύ αυτή η πρόκληση! Και τελικά, ήμουν εγώ η χαλαρή όταν δυσκολευόμασταν να βρούμε δωμάτιο!

Έτσι, λοιπόν, πέρασαν οι μέρες και φτάσαμε στο Νοέμβριο. Άφιξη πολύ πρωινή στο Ελ. Βενιζέλος, πρώτη στάση το Μόναχο, καφές στο αεροδρόμιο, ξαφνική εκδήλωση τρομερής επιθυμίας για σοκολάτα (καταλαβαίνεις τι έγινε στο Βέλγιο), συνέχεια της πτήσης με τελικό προορισμό τις Βρυξέλλες. Παραλαβή αυτοκινήτου από το αεροδρόμιο καιιιιι... το ταξίδι ξεκίνησε! Χάρτες, ταξιδιωτικοί οδηγοί, σημειώσεις από γνωστούς που έχουν επισκεφτεί τα μέρη, σημειώσεις από όσα άρεσαν σε εμάς ενώ ψάχναμε είχαν κατακλύσει το αμαξάκι μας. Ο πρώτος μας προορισμός ήταν η Γάνδη! Αφού περιπλανηθήκαμε στα στενά δρομάκια ψάχνοντας τη διεύθυνση του δωματίου μας και εν τέλει ρωτώντας τους περαστικούς (είναι και δύσκολη γλώσσα στην προφορά), το βρήκαμε, αφήσαμε το πράγματά μας και κατευθείαν βγήκαμε για βόλτες! Γραφικά πλακόστρωτα δρομάκια, κανάλια, κάστρα, μεσαιωνικές εκκλησίες και μυρωδιές φρεσκοψημένης βάφλας! Περάσαμε από το Castle of the Counts και κατευθυνθήκαμε προς την παλιά ψαραγορά. Χαζεύαμε συνεχώς τα υπέροχα χρωματιστά σπιτάκια και φυσικά βγάλαμε φωτογραφίες στη γέφυρα Saint Michael's. Φάγαμε θαλασσινά σε ένα πολύ όμορφο εστιατόριο που τυχαία ανακαλύψαμε και μετά συνεχίσαμε τη βόλτα μας στα κανάλια, τρώγοντας εκείνη τη βάφλα που μοσχομύριζε σε ένα μαρμάρινο παγκάκι, με θέα το μεσαιωνικό λιμάνι Graslei.

Castle of the Counts, Γάνδη

Κανάλι στη Γάνδη

Μα δεν είναι πανέμορφη;;

Η επόμενη ημέρα μας βρήκε στον πύργο Belfry. Στην κορυφή του, υπάρχει ένας δράκος, ο οποίος υποτίθεται ότι προστατεύει την πόλη! Σου λέω, η Γάνδη είναι ένα παραμύθι. Αποπνέει μυστήριο, μεσαίωνα και ρομαντισμό! Λες 'τώρα θα πεταχτεί από κάπου ένας ιππότης και μια πριγκίπισσα'! Θα σου πρότεινα να ανέβεις στην κορυφή του πύργου και να απολαύσεις την επιβλητική θέα! Αξίζει να πας και στον καθεδρικό ναό, τον St Bavo's cathedral! Να μην ξεχάσω να σου πω, να δεις οπωσδήποτε το σημείο 'Big Fish'! Αν έχεις δει την ταινία, θα καταλάβεις! Θα το βρεις εύκολα, είναι πολύ μικρή η πόλη! Θα χαρακτήριζα τη Γάνδη άνετα ένα 'μικρό Άμστερνταμ'! Και κάπως έτσι έφτασε η ώρα να συνεχίσουμε το ταξίδι μας με επόμενο προορισμό τη Μπριζ, την οποία είχα ήδη ερωτευτεί από φωτογραφίες. Ναι, είναι τόσο όμορφη όσο φαίνεται στις φωτογραφίες που έχεις δει. Αμάξι με πράγματα έτοιμο, χάρτες και τα σχετικά και φύγαμε για Μπριζ!

Γάνδη

Γάνδη, υπέροχη θέα!

Γέφυρα Saint Michael's!

Σημείο βγαλμένο από ταινία! Το 'Big Fish'!

Πριν φτάσω στην άλλη παραμυθένια πόλη του Βελγίου, πρέπει να σου πω δυο-τρία χρήσιμα πράγματα για το ταξίδι με το αυτοκίνητο. Αρχικά, να επιβεβαιώσεις ότι το δίπλωμα οδήγησής σου ισχύει για οδήγηση σε ευρωπαϊκές πόλεις. Δεύτερον, το αμάξι να είναι ασφαλές. Ακόμη κι αν χρειαστεί να δώσεις κάτι παραπάνω χρηματικά, να το προτιμήσεις, γιατί θα περάσεις πολλές ώρες μέσα σε αυτό σε εθνικές οδούς. Αν και οι δρόμοι είναι ασφαλέστατοι, προσέχουμε για να έχουμε. Επίσης, να τσεκάρεις οπωσδήποτε τι γίνεται με την οδική βοήθεια. Και φυσικά, να έχεις μαζί σου το απαραίτητο φαρμακείο. Έχε υπόψη σου ότι το αυτοκίνητο θα είναι το 'σπίτι' σου για αρκετές ημέρες. Φρόντισε, λοιπόν, να είσαι άνετος μέσα σε αυτό! Και αν σε ενοχλεί να είναι υπερφορτωμένο, απλά ξεκίνα το ταξίδι με λίγα και απαραίτητα πράγματα. Εννοείται ότι το road trip πρέπει να πραγματοποιηθεί με παρέα με την οποία ταιριάζεις σε πολύ βασικά πράγματα. Είναι σημαντικό να μην αρχίσουν γκρίνιες και μουρμούρες στην περίπτωση που δυσκολευτείς να βρεις δωμάτιο να μείνεις, που χάσεις μια έξοδο στην εθνική ή που το αρχικό πλάνο αλλάζει (που σίγουρα θα σου συμβεί).

Επιτέλους, μια έντονη ταξιδιωτική επιθυμία μου πραγματοποιήθηκε! Μπριζ here I am! Κανάλια, λίμνες με λευκούς κύκνους, μεσαιωνικά δρομάκια. Σου είπα, έζησα κι εγώ το παραμύθι μου! Αισθάνθηκα μια πριγκιποπούλα (με starakia γιατί τα γοβάκια στα πλακόστρωτα είναι άβολα)! Με αυξημένη την αίσθηση της όσφρησης (θα με καταλάβεις όταν πας) πορευόμουν προς οτιδήποτε σοκολατένιο. Δρομάκια με μαγαζάκια δεξιά και αριστερά γεμάτα σοκολάτες και μπισκότα. Νομίζω μπήκα σε όλα με χαρά μικρού παιδιού. Ήθελα να πάρω και κάτι από κάθε μαγαζί, αλλά ο πρίγκιπας ήταν εκνευριστικά λογικός και μου έλεγε 'πότε θα τα φάμε όλα αυτά' ή ΄πάμε για βόλτα και ξαναερχόμαστε. 'Ένα τελευταίο' του είπα και βρήκα τον παράδεισο μου. Μπισκότα σε άπειρες γεύσεις. Γεμιστά με σοκολάτα, με καραμέλα, απλά. Ο ευγενέστατος υπάλληλος μας έδωσε κ να δοκιμάσουμε ένα με γέμιση κανέλα και μήλο. Εντάξει, το υποψήφιο θύμα του, εγώ, έπεσα! Αγοράσαμε ένα ωραιότατο κουτί με πολλές γεύσεις! Αφού ο ψυχισμός μου ηρέμησε (σου λέω εξάρτηση όχι αστεία), ηρέμησε και ο ψυχισμός του πρίγκιπα και συνεχίσαμε την βόλτα μας.

Τα μπισκότα που σου έλεγα! Εννοείται με καφέ!

Ναι, είμαι, το παραδέχομαι!

Η υπέροχη Μπριζ!

Μα θα έλειπαν οι άμαξες από την παραμυθούπολη;!

Μπριζ, κεντρική πλατεία!

Η κεντρική πλατεία, το Burg είναι η καρδιά της πόλης! Μεσαιωνική αρχιτεκτονική και γλυπτική. Το σύμβολο της πόλης είναι το καμπαναριό Belfort. Αν αντέχεις, αξίζει να ανέβεις τα (πολλά ομολογουμένως) σκαλιά τα οποία οδηγούν σε μια πανοραμική θέα! Και πριν φτάσεις στην κορυφή, έχει ορόφους με καμπάνες και ρολόγια! Στην περιπλάνησή σου, θα δεις, ακόμη, μπαρόκ αγάλματα και πανύψηλους ναούς! Άμαξες και χρωματιστά σπιτάκια!

Η γνώμη μου είναι να ανέβεις τα (νομίζω κοντά 300-400 σκαλιά) έτσι ώστε μετά να έχεις δικαιολογία να επισκεφτείς το Choco Museum! Εντάξει, μη φανταστείς ότι θα δεις τρομερά εκθέματα! Θα μάθεις όμως την ιστορία της σοκολάτας, θα μάθεις τεχνικές παραγωγής και επεξεργασίας της, θα δεις live μια μίνι παρουσίαση παραγωγής σοκολάτας και το καλύτερο στο άφησα στο τέλος! Θα φας δωρεάν σοκολατάκια!!

Choco museum!

Σοκολατολεπτομέρειες!

Η μικρή αυτή βελγική πόλη κρατά αναλλοίωτα τα μεσαιωνικά της στοιχεία, τα κτίρια της είναι τέλεια διατηρημένα και τα μοντέρνα στοιχεία ελάχιστα. Πολλοί την αποκαλούν 'Βενετία του βορρά'! Είναι απίστευτα ρομαντική πόλη και ένα παραμυθένιο συναίσθημα θα σε κατακλύσει!

Αγαπημένο σημείο!

Πολύχρωμα σπιτάκια!

Λίμνες, κύκνοι και άλλα παραμυθένια!

Πήγαινε άμεσα στο videoclub να νοικιάσεις την «Αποστολή στη Μπριζ»! Έτσι, για να μπεις στο κλίμα!

Και το ταξίδι συνεχίζεται...!

Δες περισσότερα στη σελίδα του mylandingrunway.com