Ο διαδικτυακός ραδιοφωνικός σταθμός με την επωνυμία «United States of Balkans Radio» και το διακριτικό τίτλο U.S.B Radio "The Art of Being a Balkanian" είναι προσανατολισμένος προς τις τέχνες, και δημιουργήθηκε για να εξυπηρετεί τις καλλιτεχνικές και πολιτιστικές ανάγκες των κατοίκων της περιοχής των Βαλκανίων, κι όχι μόνο. Διαμέσου της ιστοσελίδας και της εφαρμογής του (android app), βασική αποστολή του είναι να επικοινωνεί, να ψυχαγωγεί, να εκπαιδεύει και να ενημερώνει τους ακροατές του για το έργο, τις δραστηριότητες και τις συνεργασίες καλλιτεχνών από τα Βαλκάνια.
archive

Επτά επίδοξοι μαθητές του Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα και δυνητικοί δημιουργικοί επιχειρηματίες (Creative Entrepreneurs) στις βιομηχανίες της μουσικής, του θεάτρου/κινηματογράφου, των εικαστικών και του χορού, καινοτομούν, αναλαμβάνουν πρωτοβουλία και δημιουργούν τη δική τους εικονική επιχείρηση.

Επηρεασμένοι από το κλίμα εργασιακής αβεβαιότητας και την ανάγκη της ελληνικής κοινωνίας για οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη και ανάκαμψη, αποφάσισαν να συμμετάσχουν στον εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση», που διοργανώνει το «Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece», με σκοπό να κατανοήσουν πως λειτουργεί ο κόσμος των Δημιουργικών Βιομηχανιών, και να αναπτύξουν τις δικές τους επιχειρηματικές δραστηριότητες, δημιουργώντας το δικό τους εικονικό διαπολιτισμικό διαδικτυακό ραδιοφωνικό σταθμό, ακολουθώντας τα πρότυπα ενός πραγματικού.

Ο διαδικτυακός ραδιοφωνικός σταθμός με την επωνυμία «United States of Balkans Radio» και το διακριτικό τίτλο U.S.B Radio "The Art of Being a Balkanian" είναι προσανατολισμένος προς τις τέχνες, και δημιουργήθηκε για να εξυπηρετεί τις καλλιτεχνικές και πολιτιστικές ανάγκες των κατοίκων της περιοχής των Βαλκανίων, κι όχι μόνο. Διαμέσου της ιστοσελίδας και της εφαρμογής του (android app), βασική αποστολή του είναι να επικοινωνεί, να ψυχαγωγεί, να εκπαιδεύει και να ενημερώνει τους ακροατές του για το έργο, τις δραστηριότητες και τις συνεργασίες καλλιτεχνών από τα Βαλκάνια. Nα αναλαμβάνει δημιουργικές επιχειρηματικές δραστηριότητες επιδιώκοντας την ανάδειξη νέων καλλιτεχνών - διευρύνοντας τη συνομιλία τους με το κοινό, άρα ενισχύοντας την αγοραστική τους δύναμη και να ενθαρρύνει τη συνεργασία ετερόκλιτων καλλιτεχνών από τις χώρες των Βαλκανίων είτε ανήκουν στον ίδιο κλάδο (π.χ. συνεργασία καλλιτεχνών της jazz και folklore μουσικής), είτε σε διαφορετικούς (π.χ. συνεργασία μουσικού συνθέτη και κινηματογραφικού παραγωγού για τη μουσική επένδυση κιν/κού έργου), για τη δημιουργία και ανάπτυξη νέων μορφών τέχνης.

Κυρίως όμως επιδιώκει να πληροφορεί για διάφορα καλλιτεχνικά - πολιτιστικά φεστιβάλ (arts festivals), που συμβαίνουν στα Βαλκάνια, προωθώντας και ενισχύοντας το διαβαλκανικό «εορταστικό τουρισμό» (festival tourism), πάντα με γνώμονα τη διαφήμιση και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των καταναλωτών του, που είναι και οι βασικοί παράγοντες για τη ζήτησή του, την αύξηση της ακροαματικότητάς του και, επομένως, την αύξηση των εσόδων του.

Προκειμένου ο εικονικός διαδικτυακός ραδιοφωνικός σταθμός U.S.B. Radio να φαίνεται πιο ρεαλιστικός, οι μαθητές του Καλλιτεχνικού Σχολείου επιχείρησαν συνεργασία με μια ομάδα μαθητών από τη Σερβία, που παρακολουθούν το αντίστοιχο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Η εικονική επιχείρηση των Σέρβων με την επωνυμία Zubilnik (εφαρμογή υπενθύμισης βουρτσίσματος των δοντιών για τη βελτίωση της στοματικής υγιεινής) θα αποτελέσει τη βασική διαφήμιση της πρωινής εκπομπής του U.S.B. Radio, «"Good Morning" the Musical», ενώ το λογότυπό της και το link της εφαρμογής θα βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ραδιοφωνικού σταθμού.

Με λίγη ραδιοφωνική εμπειρία και πολύ μεράκι οι μαθητές έστησαν το ραδιοφωνικό σταθμό

Για την υλοποίηση της επιχειρηματικής ιδέας, αρχικά, οι μαθητές επισκέφτηκαν το ραδιοφωνικό σταθμό «στο Κόκκινο fm». Η συνομιλία με τα στελέχη του σταθμού προσέδωσε χρήσιμες πληροφορίες για την έναρξη του ραδιοφωνικού σταθμού και τη συγκέντρωση πόρων. Στη συνέχεια, οι μαθητές προχώρησαν στην κατανομή των ρόλων και το συντονισμό των δραστηριοτήτων τους. Οι ρόλοι που ανέλαβαν φρόντισαν να συνάδουν με τα επαγγέλματα ενός ραδιοφωνικού σταθμού, εκτελώντας τους κατά τρόπο ρεαλιστικό και για να είναι περισσότερο αποτελεσματικοί κατανεμήθηκαν σύμφωνα με τις δεξιότητες, τις ικανότητες, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά προσωπικότητας των μαθητών, αλλά και τις προηγούμενες γνώσεις τους. Σχετικά με το τελευταίο, ο μαθητής Γιάννης Λουπάκης (Γενικός Διευθυντής) αναφέρει πως η προηγούμενη μικρή εμπειρία του, ως βοηθός ραδιοφωνικού παραγωγού σε πραγματικό ραδιόφωνο, επέδρασε καθοριστικά στη διαδικασία καθοδήγησης και παρακίνησης της ομάδας για την υλοποίηση της επιχειρηματικής ιδέας.

Κατά τη διαδικασία της επιχειρηματικής δράσης οι μαθητές βίωσαν έντονα συναισθήματα ενθουσιασμού, χαράς, άγχους, απογοήτευσης. «Συχνά διαφωνούσαμε μεταξύ μας. Είμαστε, άλλωστε, διαφορετικές προσωπικότητες, με διαφορετικές αντιλήψεις, συμπεριφορές, και τρόπους σκέψης, ωστόσο θεωρώ ότι η ανομοιογένεια της ομάδας συνέβαλε στη διατύπωση περισσότερων ιδεών και εναλλακτικών λύσεων κατά τη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων, και ενίσχυσε τη λήψη αποφάσεων», σχολιάζει η μαθήτρια Νατάσσα Αντωνιάδη (Διευθύντρια Δημοσίων Σχέσεων). Και η Βιργινία Αδαμοπούλου (Διευθύντρια Προγράμματος) συμπληρώνει:

«Παρά τις διαφωνίες και τις συγκρούσεις μας η έντονη επιθυμία μας για την επίτευξη του στόχου, η αφοσίωση και η επιμονή μας σε αυτόν, η συνεργατική διάθεση, η εμπιστοσύνη που είχαμε ο ένας στον άλλο, συνέβαλαν καθοριστικά στην ολοκλήρωση της προσπάθειας».

Βασικοί εμψυχωτές και καθοδηγητές στο εγχείρημα των μαθητών είναι οι εκπαιδευτικοί Μαρία Χατζή και Ευάγγελος Τσιτσάνης, οι οποίοι επιδιώκουν να προκαλέσουν τη σκέψη τους, απαιτώντας από εκείνους να χρησιμοποιούν την υπάρχουσα γνώση τους και τις δεξιότητές τους για την επίλυση προβλημάτων, που προκύπτουν κάθε φορά. Σημαντική είναι και η συμβολή των εθελοντών-συμβούλων

Ελευθέριου Μερκουρίου και Ιωάννη Πολυχρονίου, στελεχών της ασφαλιστικής εταιρίας MetLife, οι οποίοι με τις γνώσεις τους βοηθούν τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν το οικονομικό περιβάλλον, στο οποίο μελλοντικά πρόκειται να δραστηριοποιηθούν.

Ουσιαστική είναι η συμβολή της δ/ντριας του σχολείου Δρ. Πολυτίμης Γκέκα, η οποία με ενθουσιασμό συναίνεσε και διευκόλυνε τις διαδικασίες υλοποίησης των επιχειρηματικών δράσεων των μαθητών και των υπεύθυνων εκπαιδευτικών. Πολύτιμη πηγή υποστήριξης και συνεισφοράς είναι οι γονείς των μαθητών και ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων. Εξίσου σημαντική είναι η συνεισφορά του κ. Δημήτρη Ανέστη Manager Μουσικών Εκδηλώσεων και Μουσικού Επιμελητή του Star Chanel, ο οποίος δεσμεύτηκε εθελοντικά να βοηθήσει, ώστε ο διαδικτυακός ραδιοφωνικός σταθμός να εκπέμψει ζωντανά την ημέρα της εμπορικής έκθεσης στο The Mall Athens την 1η Απριλίου. Special Guests για συνέντευξη και Unplugged Session στο U.S.B. Radio την ημέρα εκείνη θα είναι οι The Delay, ένα αγγλόφωνο Alternative pop-rock συγκρότημα με σημαντικές διακρίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό και ο Μιχάλης Πεδιώτης Radio Producer & Founder του μουσικού site BullMp.com που φιλοξενεί και προβάλλει μουσικά συγκροτήματα και νέους καλλιτέχνες, που το πάθος τους για τη μουσική και τη δημιουργικότητα έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη ζωή τους!

Συμμετέχοντες Μαθητές

Διευθυντής Ραδιοφωνικού Σταθμού: Ιωάννης Λουπάκης

Διευθύντρια Προγράμματος: Βιργινία Αδαμοπούλου

Διευθύντρια Μάρκετινγκ: Λήδα Ανέστη

Διευθύντρια Διαχείρισης Ανθρωπίνων πόρων: Λουκία-Αλεξία Μπαλτζή

Διευθύντρια Δημοσίων Σχέσεων και Τύπου: Αναστασία Αντωνιάδη

Διευθυντής Οικονομικών: Σέργιος Κεφαλίδης

Διευθυντής Πληροφοριακών Συστημάτων και Ηχοληψίας: Κωνσταντίνος

Κουφόπουλος

Υπεύθυνοι Καθηγητές

Μαρία Χατζή

Ευάγγελος Τσιτσάνης

Εθελοντές

Ελευθέριος Μερκουρίου και

Ιωάννης Πολυχρονίου της ασφαλιστικής εταιρίας Met Life