Σπουδάζοντας να λες ψέματα επαγγελματικά

Υπάρχει η μία πλευρά που υποστηρίζει πως οι άνθρωποι της διαφήμισης είναι προορισμένοι για να εξασκούν τις δεξιότητες αυτές. Έχουν αυτή την πηγαία δύναμη πειθούς που μπορούν να επιτύχουν ό, τι εκείνοι επιθυμούν. Ο προφορικός τους λόγος φαίνεται να είναι τόσο ισχυρός που κανείς δε θέλει να λογομαχήσει μαζί τους, αλλά απλώς να δει πώς τελειώνει ο συλλογισμός τους. Διαθέτουν καταπληκτικό λέγειν, αλλά και αυτό το βλέμμα της σιγουριάς που εξ αρχής οποιαδήποτε σύγκρουση μαζί τους θα αποβεί ατυχής και άστοχη. Εν ολίγοις, είναι οι θεοί διαχείρισης κάθε ζητήματος.
Erik Dreyer via Getty Images

Συνειδητοποιώντας ότι επρόκειτο να σπουδάσεις Μάρκετινγκ και εσύ ο ίδιος αναρωτιέσαι τι ακριβώς σημαίνει αυτό. Έτσι, αντιλαμβάνεσαι με το πέρασμα του χρόνου πως στην ουσία αυτό που μαθαίνεις είναι πώς να πουλάς τελειωμένες μπαταρίες για χρυσό. Είναι μία δεξιότητα την οποία μπορείς να εφαρμόσεις παντού. Κρατάς το μαγικό ραβδάκι που αν χρησιμοποιήσεις σωστά θα μπορείς να πείσεις το ακροατήριο σου για οτιδήποτε εσύ θέλεις και ξαφνικά γίνεσαι ο καλύτερος παίκτης πόκερ και σε κάθε αντιπαράθεση. Ακόμα και αν έχεις άδικο, το δίκιο είναι η πλευρά η οποία θα κυνηγήσεις και μάλιστα θα επιτύχεις.

Είναι όμως έμφυτο ή από τις συνεχείς πρωινές παρακολουθήσεις γίνεσαι ολοένα και καλύτερος;

Υπάρχει η μία πλευρά που υποστηρίζει πως οι άνθρωποι της διαφήμισης είναι προορισμένοι για να εξασκούν τις δεξιότητες αυτές. Έχουν αυτή την πηγαία δύναμη πειθούς που μπορούν να επιτύχουν ό, τι εκείνοι επιθυμούν. Ο προφορικός τους λόγος φαίνεται να είναι τόσο ισχυρός που κανείς δε θέλει να λογομαχήσει μαζί τους, αλλά απλώς να δει πώς τελειώνει ο συλλογισμός τους. Διαθέτουν καταπληκτικό λέγειν, αλλά και αυτό το βλέμμα της σιγουριάς που εξ αρχής οποιαδήποτε σύγκρουση μαζί τους θα αποβεί ατυχής και άστοχη. Εν ολίγοις, είναι οι θεοί διαχείρισης κάθε ζητήματος.

Η άλλη πλευρά υποστηρίζει πως τα πάντα είναι θέμα γνώσεων. Αυτή η μικρή μερίδα ανθρώπων που κανείς δεν είναι για τίποτα και όλοι είναι για όλα. Είναι οι προσγειωμένοι που θεωρούν πως η τύχη και οι ευνοϊκές συνθήκες οδήγησαν στην επιτυχία κάποιου συνανθρώπου τους. Δεν πιστεύουν σε δεξιότητες ή σε κλίσεις που ίσως να έχει κάποιος σε έναν τομέα, αλλά σε ώρες διαβάσματος, στην αποφασιστικότητα και την προσήλωσή που έχει στους στόχους του. Με λίγα λόγια, διαφημιστής γίνεσαι δε γεννιέσαι.

Σπουδάζοντας μάρκετινγκ αντιλαμβάνεσαι με το πέρασμα του χρόνου πως στην ουσία αυτό που μαθαίνεις είναι πώς να πουλάς τελειωμένες μπαταρίες για χρυσό.

Αν ρωτήσεις τους ίδιους θα σου πουν πως το να είσαι σπουδαστής σε κάποιο τμήμα Μάρκετινγκ δεν το βρίσκουν και τόσο σπουδαίο. Θα συμφωνήσουν πως σκοπός τους είναι να πουλήσουν το πιο άχρηστο αντικείμενο σε κάποιον που δεν το έχει ανάγκη. Αντιλαμβάνονται και κάνουν κατάχρηση της ιδιότητάς τους να στρέφουν κοινό και συνομιλητές με το μέρος τους, αλλά και να πείθουν ακόμα και τον πιο δύσκολο να ενστερνιστεί την άποψή τους. Για τους ανθρώπους αυτούς δεν είναι μέρος της δουλειάς ή ανάγκη να εφαρμόσουν αυτά που έμαθαν μέσα στο μάθημα, αλλά προσωπικό στοίχημα αν μπορούν να προσηλυτίσουν και άλλο κόσμο στη δική τους κοσμοθεωρία. Σκοπός τους πλέον δεν είναι η πώληση, αλλά η προσωπική νίκη, καταφέρνοντας ακόμα έναν πελάτη να πραγματοποιήσει την αγορά.

Εν τέλει, το να σπουδάζεις Μάρκετινγκ είναι μία ευχάριστη εμπειρία που θα περάσει πολύ σύντομα αφήνοντας πίσω της μία ανάλαφρη αίσθηση, κάνοντας σε να πιστεύεις ότι μπορείς να κατορθώσεις τα πάντα. Και αυτό γιατί έχεις επιβιώσει, όσα χρόνια σου χρειάστηκε για να το πάρεις απόφαση και να αποφοιτήσεις, σε ένα περιβάλλον με άτομα όπου όλα είναι ισχυρογνώμονα και το καθένα ξεχωριστά επιζητά να ξεχωρίσει και να επιβάλει τη γνώμη του.