Μουσεία και Εκπαίδευση: Κοινοί Τόποι

Φανταστείτε ένα Διεθνές Σχολείο με μαθητές 42 διαφορετικών εθνiκοτήτων και δασκάλους όλων των σχολικών βαθμίδων που μαζί με τους μαθητές βρίσκουν κοινούς τόπους. Φανταστείτε και μια μικρότερη ομάδα δασκάλων, τυχερών, που προσπαθούν να διδάξουν στους ίδιους μαθητές Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμό. Τέχνη, Ιστορία, Μυθολογία και Λαογραφία.
archive

Ο Billy Cho είναι ένας από τους 12 μαθητές του Δημοτικού Σχολείου St Vincent's στο Λονδίνο, που υπό την καθοδήγηση των Μουσειολόγων στη Wallace Collection επιμελήθηκε το 2009-2010 την έκθεση «Shhh...it's a Secret»! O Billy και οι υπόλοιποι μαθητές, έχουν σήμερα αυτοπεποίθηση, επικοινωνιακή άνεση και αγάπη για την Τέχνη, χάρι σ' ένα Μουσείο που εμπιστεύτηκε μαθητές του Δημοτικού, κι ένα Σχολείο που δέχτηκε την πρόκληση.

Ο Howard Hwang είναι ένας δεκαπεντάχρονος μαθητής στο Los Angeles, που βαριέται τα Μουσεία. Έγραψε, λοιπόν, ένα αρθρο στο LA Youth με τίτλο, Γιατί τα Μουσεία είναι «άστα να πάνε» (Why museums suck), που προβλημάτησε την κοινότητα των Μουσειολόγων, αλλα και μένα, δασκάλα της Ιστορίας της Τέχνης που ξεναγώ αρκετούς κρυφούς Howards σε Μουσεία, Πινακοθήκες και Αρχαιολογικούς Χώρους της Ελλάδας.

Το 2014 η Cynthia Round του Metropolitan Museum της Νέας Υόρκης πρότεινε να γίνουμε χρήστες των Μουσείων και όχι απλοί επισκέπτες.

Τρία σενάρια διερεύνησης και προβληματισμού που θα συζητηθούν στην Εσπερίδα: Scholars Series II, Museums and Education - The Art of Sharing, Παρασκευή, 19 Μαΐου, Αίθουσα Μανόλης Ανδρόνικος, Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης. Οργανωτής της Εσπερίδας το Σχολείο που υπηρετώ για 21 συναπτά έτη, το Pinewood, the American International School of Thessaloniki.

Φανταστείτε ένα Διεθνές Σχολείο με μαθητές 42 διαφορετικών εθνiκοτήτων και δασκάλους όλων των σχολικών βαθμίδων που μαζί με τους μαθητές βρίσκουν κοινούς τόπους. Φανταστείτε και μια μικρότερη ομάδα δασκάλων, τυχερών, που προσπαθούν να διδάξουν στους ίδιους μαθητές Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμό. Τέχνη, Ιστορία, Μυθολογία και Λαογραφία.

Αυτό είναι το περιβάλον που καθημερινά μας εμπνέει τόσο, που τον Μάιο του 2016, με τη Διευθύντρια του Σχολείου Dr. Roxanne Giampapa, αποφασίσαμε να οργανώνουμε κάθε χρόνο μια Εσπερίδα με την ονομασία Scholars Series. Η πρώτη μας Εσπερίδα, Παρασκευή 27 Μαΐου 2016 , είχε τίτλο «Education, the Humanities and Cultural Heritage. Συνεργαστήκαμε με το Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, πήγαμε πολύ καλά, και πήραμε κουράγιο για καλύτερα.

Φέτος λοιπόν οργανώνουμε την δεύτερη Εσπερίδα μας με τίτλο, Scholars Series II, Museums and Education - The Art of Sharing, την Παρασκευή, 19 Μαΐου 2017, στην Αίθουσα Μανόλης Ανδρόνικος, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης.

Θα συμμετέχουν οι παρακάτω διακεκριμένοι Έλληνες επιστήμονες: Πολυξένη Αδάμ Βελένη, Διευθύντρια του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, Αγγελική Κοτταρίδη, Διευθύντρια της ΙΖ' ΕΠΚΑ, Ζήσης Σκαμπάλης, Διευθυντής του Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας-Θράκης, Ευρυδίκη Γεωργαντέλη, Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης και της Αρχιτεκτονικής, Harvard University.