Η έκθεση πολυτελών σκαφών του Μονακό σε αριθμούς

Το Μονακό αποτελεί τη μοναδική και τη πιο σημαντική εκδήλωση για την μεγάλη κατηγορία σκαφών των λεγόμενων Custom Yachts. Πρόκειται για σκάφη άνω των 30 μέτρων που σχεδιάζονται και χτίζονται κατά παραγγελία. Στους σχετικούς κύκλους είναι γνωστά με το όνομά τους ενώ από την ώρα της υπογραφής ανάληψης του έργου ο χρόνος που μεσολαβεί ενδέχεται να είναι 1-3 χρόνια.
skipperondeck.gr

Την επιτομή του ναυπηγικού στερεώματος και την αφρόκρεμα του Yachting φιλοξένησε το Monaco Yacht Show. Εφέτος ήταν το 25ο Show το οποίο είχε να επιδείξει ό,τι καλύτερο στο χώρο του Luxury Yachting και των υπηρεσιών.

Το Μονακό φέτος ήταν μοναδικό και επετειακό και είχε κάθε λόγο να γιορτάζει τα 25 χρόνια ισχυρής παρουσίας στο Luxury Yachting καθιστώντας το Μόντε Κάρλο ως πρωτεύουσα των Super Yachts. Πεδίο δράσης δεν ήταν άλλο από το Port Hercules από το οποίο παρέλασαν βραβευμένα σκάφη, σχεδιαστές ναυπηγοί και σύσσωμο το Διεθνές Jet Set. Με φόντο το εμβληματικό Yacht Club de Monaco από τις 23 έως τις 26 Σεπτεμβρίου τα φώτα της παγκόσμιας ναυπηγικής σκηνής χτυπούσαν με υψηλούς ρυθμούς στο Πριγκιπάτο.

Θέα από το Yacht club de Monaco

Συγκεκριμένα στην φετινή εκδήλωση συμμετείχαν 528 Εκθέτες εκ των οποίων 4 Ελληνικές εταιρείες, τα Ναυπηγεία Σπανόπουλος ΑΕ, η KORONAKIS ΑΕ, η Μαρίνα Φλοίσβου και η PRIVATSEA συμφερόντων Λάτση. Πρωταγωνιστές δεν ήταν άλλοι από τα 121 Superyachts, τα 104 Motoryachts και 15 Super Sailing Yachts ενα σύνολο όπως εκτιμάται με μέσο όρο μήκους τα 47 μέτρα (!) και συνολικής αξίας περί τα 3 δισεκατομύρια ευρώ. Υπολογίζεται οτι η μέση τιμή σκάφους ειναι στα 25 εκ. ευρώ. Στο χερσαίο τμήμα την έκθεση πλαισίωσαν 528 εκθέτες όπως σχεδιαστές, ναυπηγοί, VIP services, εταιρείες Brokerage & Chartering καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών που σχετίζονται με το Super Yachting.

Από τις παράλληλες εκδηλώσεις δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο Cocktail που διοργάνωσε η Greek Yachting Association στο Yacht Club του Monaco.

Μερικές σκέψεις

Το Μονακό αποτελεί τη μοναδική και τη πιο σημαντική εκδήλωση για την μεγάλη κατηγορία σκαφών των λεγόμενων Custom Yachts. Πρόκειται για σκάφη άνω των 30 μέτρων που σχεδιάζονται και χτίζονται κατά παραγγελία. Στους σχετικούς κύκλους είναι γνωστά με το όνομά τους ενώ από την ώρα της υπογραφής ανάληψης του έργου ο χρόνος που μεσολαβεί ενδέχεται να είναι 1-3 χρόνια. Ως εκ τούτου, όταν ξεπροβάλλει σε πραγματική διάσταση το νέο δημιούργημα που βλέπαμε σε φωτεαλιστικά σχέδια και μακέτες είναι τουλάχιστον συγκινητικό.

Ένα άλλο στοιχείο που καθιστά την επίσκεψη στο Μονακό ιδιαίτερη είναι το γεγονός οτι συναντάς τους ίδιους τους συντελεστές του έργου. Οι βασικοί πρωταγωνιστές της παγκόσμιας ναυπηγικής σκηνής δίνουν το παρών εντός και εκτός των σκαφών. Είναι πολύ πιθανό να ανταλλάξεις απόψεις με τον Peter Lurssen του ομώνυμου ναυπηγείου σε κάποιο εστιατόριο ή σε κάποια δεξίωση. Ειναι απολύτως φυσιολογικό να σε χαιρετήσει με τον δέοντα σεβασμό ο Luca Antivari Bassani, ιδρυτής της Wally Yachts. Με την κομψότητηα που τον διακρίνει πάντα στο εντυπωσιακό ESTER III των 66 μέτρων μάς υποδέχτηκε ο πολυβραβευμένος σχεδιαστής Espen Oeino ο οποίος μας ξενάγησε στα εσωτερικά του σκάφους. Το ίδιο συνέβη και στην παρουσίαση του νέου Ottantacinque όπου ο υιός Pininfarina, ο Paolo, με όλο το επιτελείο της Fincantieri. Ο Giorgio Vafiadis, Έλληνας σχεδιαστής με έδρα την Ρώμη με δεκάδες επιτυχημένα σκάφη στο ενεργητικό του μάς φιλοξένησε στο νέο Serenity παρουσιάζοντας τα νέα projects.

ESTER III από την LURSSEN YACHTS | Ολικό μήκος 66m

Οι σχεδιαστές Giorgio Vafiadis και ο Stefano Inglese Vafiadis από το ομώνυμο Design Office με έδρα τη Ρώμη

Βεβαίως η Ελληνική παρουσία είναι ισχυρή από την εποχή του Ωνάση, δεκάδες σκάφη Ελλήνων δένουν ή ελλιμενίζονται εντός του Port Hercules ενώ το Yacht Club de Monaco έχει ψηλά στις λίστες του σημαντικούς Έλληνες επιχειρηματίες και πρωταγωνιστές της ναυτιλίας. Αξίζει να αναφέρουμε ότι και εφέτος το σκάφος που τράβηξε την προσοχή και φιγουράρει ώς φιναλίστ σε πολλούς διαθνείς διαγωνισμούς design ανήκει σε Έλληνα. Τούτο δεν αποτελεί είδηση παρασκηνιακή αλλά μια σημαντική επιβεβαίωση οτι οι Έλληνες γνωρίζουν σε βάθος τη θάλασσα και ξέρουν να χτίζουν σκάφη. Αλλωστε σε πολλά ναυπηγεία το ελληνικό δαιμόνιο κυριαρχεί και πολλύ σημαντικοί παράγοντες επιβεβαιώνουν οτι είμαστε καλοί πελάτες και εξαιρετικοί ναυπηγοί.

Εν τάχει, το Μονακό και το μεγάλο Show αποτελεί τον πυρήνα της αγοράς και έναν παλμογράφο των νέων τάσεων της ναυπηγικής και των περιφερειακών υπηρεσιών. Σε παράλληλο χρόνο ειναι ενα πολυδιάσταστο show που εκτελεί χρέη μιας γόνιμης πλατφόρμας επικοινωνίας της βιομηχανίας που τροφοδοτεί μεγάλη σειρά επαγγελμάτων περιμετρικά των super yachts.

Το SUERTE από την TANKOA YACHTS | Ολικό μήκος 69,3

Το ΟΚΤΟ από την ISA Yachts

Ευφάνταστα πλωτά μέσα στο Port Hercules

Με τη γλώσσα των αριθμών

121 Yachts

104 Μηχανοκίνητα - 17 Ιστιοπλοϊκά

69 σκάφη προς Πώληση (Brokerage)

5700 m Συνολικό μήκος των σκαφών που συμμετείχαν

47 μέτρα Μέσος όρος των συμμετεχόντων σκαφών

64 ναυπηγεία από 16 χώρες

3 δις η εκτιμώμενη αξία των Σκαφών

25 εκατομύρια ο μέσος όρος αξίας σκάφους

85.10 μέτρα Μεγαλύτερο σκάφος Solandge από την γερμανική Lurssen 2014

81.80 μέτρα Μεγαλύτερο νέο σκάφος Romea από την γερμανική Abeking & Rasmussen 2015

57.49 μέτρα Μεγαλύτερο ιστιοπλοΐκό σκάφος από την Ολλανδική Royal Huisman 2010

43.31 μέτρα Μεγαλύτερο νέο ιστιοπλοΐκό σκάφος από την Ολλανδική Royal Huisman 2015

Χώρες προέλευσης σκαφών

Ιταλία 52 σκάφη

Ολλανδία: 27 σκάφη

Ηνωμένο Βασίλειο: 5 σκάφη

Ολλανδία: 27 σκάφη

Τουρκία: 7 σκάφη

Γερμανία: 5 σκάφη

Το ελληνικό περιοδικό ONDECK έδωσε δυναμικό παρών καθ' όλη διάρκεια του Show καταγράφοντας τις μοναδικές στιγμές εντός και εκτός των Super Yachts, ημέρα και νύχτα. Περισσότερα στο www.skipperondeck.gr

Δημοφιλή