Με την «εθνική ομάδα» στο «παγκόσμιο κύπελλο» τεχνολογίας

Το Mobile World Congress είναι για τον χώρο της τεχνολογίας μία διοργάνωση αντίστοιχης σημασίας με το Παγκόσμιο Κύπελλο (Μουντιάλ) για το ποδόσφαιρο. Κάθε χρόνο, συγκεντρώνονται στην Βαρκελώνη οι κορυφαίες εταιρείες προκειμένου να εκθέσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, ενώ πολλές φορές τα τελευταία χρόνια μερικοί από τους παγκόσμιους «κολοσσούς» - κυρίως αυτοί που προέρχονται από την Ευρώπη και την Ασία - επιλέγουν το MWC προκειμένου να ανακοινώσουν και να παρουσιάσουν για πρώτη φορά στο κοινό τα προϊόντα που θα φέρουν στην αγορά τους επόμενους μήνες.
dimitris pogkas

Το Mobile World Congress είναι για τον χώρο της τεχνολογίας μία διοργάνωση αντίστοιχης σημασίας με το Παγκόσμιο Κύπελλο (Μουντιάλ) για το ποδόσφαιρο. Κάθε χρόνο, συγκεντρώνονται στην Βαρκελώνη οι κορυφαίες εταιρείες προκειμένου να εκθέσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, ενώ πολλές φορές τα τελευταία χρόνια μερικοί από τους παγκόσμιους «κολοσσούς» - κυρίως αυτοί που προέρχονται από την Ευρώπη και την Ασία - επιλέγουν το MWC προκειμένου να ανακοινώσουν και να παρουσιάσουν για πρώτη φορά στο κοινό τα προϊόντα που θα φέρουν στην αγορά τους επόμενους μήνες.

Σε αυτό το περιβάλλον συμμετέχουν όχι μόνο μεγάλες και καθιερωμένες εταιρείες, αλλά και μικρότερες, με χαρακτηριστικά έντονης τεχνολογικής καινοτομίας, οι οποίες αναζητούν να προσεγγίσουν ένα ευρύτερο κοινό και να δικτυωθούν με πιθανούς συνεργάτες ή πελάτες. Με την ανάπτυξη του ενδιαφέροντος τα τελευταία χρόνια περί των startups, μάλιστα, το MWC ανέπτυξε και ένα εντελώς ξεχωριστό πρόγραμμα που απευθύνεται σε αυτές τις μικρότερες εταιρείες, το 4 Years From Now.

Η συμμετοχή ελληνικών εταιρειών στο MWC, όπως θυμούνται οι παλαιότεροι δημοσιογράφοι, έχει ξεκινήσει τουλάχιστον πριν από 14 χρόνια, ενώ στις ημέρες μας εταιρείες όπως η Intracom ή η Upstream (με ελληνικές «ρίζες» αν και συμμετέχουν στην έκθεση μέσω των διεθνών θυγατρικών τους) ή τα προηγούμενα χρόνια οι πάλαι ποτέ «κραταιές» Velti και Globo συμμετέχουν με δικά τους περίπτερα, το μέγεθος των οποίων είναι αξιοσημείωτο.

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, ακόμη περισσότερες ελληνικές τεχνολογικές εταιρείες «κατεβαίνουν» στο «παγκόσμιο κύπελλο» του Mobile World Congress, μέσω της «εθνικής ομάδας τεχνολογίας», όπως έχει ονομαστεί η αποστολή στην Βαρκελώνη του Συνδέσμου Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος.

Στόχος της εθνικής αποστολής, την οποία υποστηρίζει o δημόσιος φορέας Enterprise Greece, είναι να ενώσει τις δυνάμεις των εταιρειών του κλάδου της τεχνολογίας και του mobile, προκειμένου να παρουσιάσει την τεχνογνωσία που έχουν οι ελληνικές εταιρείες και τα ελληνικά «μυαλά» και επιπλέον να δώσει τη δυνατότητα σε μικρότερες εταιρείες και startups να βρεθούν σε μία μεγάλη έκθεση αξιοποιώντας τις διασυνδέσεις και τις επαφές που μπορούν να δημιουργήσουν στη διάρκειά της.

Στη φετινή αποστολή παραβρίσκονται συνολικά εκπρόσωποι από 25 εταιρείες, διαφορετικού μεγέθους η κάθε μία, από νεότερες startups μέχρι περισσότερο παραδοσιακές εταιρείες:

- Avocarrot, ένα ανταλλακτήριο native διαφημίσεων για το mobile.

- CRYPTO, κατασκευάστρια smartphones και tablets χαμηλού κόστους με κατηγορίες μοντέλων που περιλαμβάνει από premium συσκευές μέχρι εισαγωγικά μοντέλα.

- Cytech, πάροχος τεχνολογίας τα τελευταία 15 χρόνια, στο MWC 2016 παρουσιάζει την σουίτα mCore που αποτελείται από 6 προϊόντα για mobile messaging, marketing και πληρωμές.

- Entersoft, πάροχος επιχειρηματικού λογισμικού και υπηρεσιών όπως μάρκετινγκ πεδίου και αυτοματοποίηση των μονάδων πωλήσεων.

- Going Up, πάροχος υπηρεσιών διαδραστικού direct και ψηφιακού μάρκετινγκ.

- Justphonebook, μία επιχειρηματική εφαρμογή στο cloud που επιτρέπει στους χρήστες της να μοιράζονται ενοποιημένα βιβλία διευθύνσεων με τους συναδέλφους τους.

- M-STAT, πάροχος υπηρεσιών μαζικής αποστολής μηνυμάτων κειμένου προς κινητές συσκευές, πύλες πενταψήφιων αριθμών, SIM hosting και push notifications.

- Motivian, η οποία αναπτύσσει μία πλατφόρμα αύξησης πιστότητας πελατών, προώθησης νέων προϊόντων και προσέλκυσης της προσοχής του πελάτη.

- MPASS, η οποία αναπτύσσει την πλατφόρμα ExplorIT που αξιοποιεί τεχνολογίες όπως το Διαδίκτυο των Πραγμάτων, η ανάλυση συναισθήματος, η επεξεργασία φυσικής γλώσσας και η επιρροή στα κοινωνικά δίκτυα, προκείμενου να αυξήσει την ορατότητα ενός brand και να δώσει κίνητρα αγορών στους καταναλωτές.

- Noveltech, η οποία παρουσιάζει τους MitosTravelGuides, μία λύση προώθησης μέσω mobile και web για επιχειρήσεις τουρισμού και πολιτισμού.

- Protonyx, η οποία θεωρείται μία από τις πρωτοπόρους στον τομέα του bandwidth bonding & optimization, δηλαδή τη σύνθεση του bandwidth- τόσο στο download όσο και στο upload- περισσότερων από μιας συνδέσεων χαμηλού κόστους σε μια εικονική μισθωμένη γραμμή, υψηλής ταχύτητας και μέγιστης αξιοπιστίας για την υποστήριξη σύγχρονων διαδικτυακών εφαρμογών, χωρίς αλλαγές στον δικτυακό εξοπλισμό, με στόχο τη μείωση του επιχειρηματικού κόστους για τις υποδομές Διαδικτύου.

- Regate, η οποία παρουσιάζει μία stand-alone πλατφόρμα που επιτρέπει σε τηλεπικοινωνιακούς παρόχους να παράσχουν κοινές υπηρεσίες cloud, όπως διαχείριση στόλου, αυτοματοποίηση μονάδων πωλήσεων κλπ.

- SingularLogic, με «οδηγό» το σύστημα που έχει αναπτύξει για την άμεση και ασφαλή συλλογή των εκλογικών αποτελεσμάτων μέσω κινητών συσκευών που επιτρέπει την ασφαλή εκτίμηση του τελικού αποτελέσματος μέσα σε λίγες ώρες.

- Softweb, η οποία παρουσιάζει το Pocketwarp, μία τεχνολογία που ενώνει τα back-end συστήματα μία εταιρείας με native mobile εφαρμογές, επιτρέποντας στο χρήστη να δει μεγάλο όγκο δεδομένων σε συγκεντρωτικούς πίνακες στο smartphone ή το tablet του.

- Telenavis, η οποία παρουσιάζει τον WorkForce Manager, μία λύση διαχείρισης πόρων, που δίνει εργαλεία ενίσχυσης παραγωγικότητας και εξυπηρέτησης πελατών.

- Upcom, μία εταιρείας ανάπτυξης λογισμικού, η οποία δημιουργεί το Super@app, μία πλατφόρμα για εμπόρους λιανικής που τους επιτρέπει να διαδρούν με τους πελάτες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τις αγορές.

- Upstream, η οποία αν και κατεβαίνει με δικό της, ξεχωριστό, περίπτερο και φέτος, υποστηρίζει την ελληνική αποστολή. Έχει στραφεί στην ανάπτυξη λογισμικού και υποδομών για την αποστολή και την πληρωμή ψηφιακών συνδρομητικών υπηρεσιών, με 65 εκατ. συνδρομητές σε 43 χώρες.

- Vidavo, η οποία αναπτύσσει την πλατφόρμα VidaMe, που επιτρέπει στον χρήστη να συγκεντρώνει και να έχει πρόσβαση στα προσωπικά του δεδομένα υγείας και ευεξίας μέσα από ένα app.

- Viva, η οποία παρουσιάζει το Viva Wallet, ένα ψηφιακό πορτοφόλι για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών πληρωμών και την αποστολή μικρών χρηματικών ποσών μεταξύ ιδιωτών.

- VoiceWeb, πάροχος υπηρεσιών mobile marketing, όπως προγράμματα loyalty, ή καμπάνιες απόκτησης νέων πελατών.

- Yuboto, πάροχος υπηρεσιών ολοκληρωμένου mobile marketing για καμπάνιες απευθείας σε κινητά τηλέφωνα.

Αν και όχι στο πλαίσιο της εθνικής αποστολής στο MWC, η Ελλάδα έχει παρουσία και στο 4 Years From Now μέσω της startup CityCrop, η οποία διαγωνίζεται για την ανάδειξη της καλύτερης Internet of Things εταιρείας.

Σε αυτό που διαφοροποιείται η ελληνική αποστολή φέτος είναι η κατασκευή του ίδιου του περιπτέρου της, το οποίο εξακολουθεί να βρίσκεται στον κεντρικό διάδρομο του Hall 8.0, στην βόρεια είσοδο της έκθεσης, εκεί όπου παραβρίσκονται μία ποικιλία εκθετών, από μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες όπως η AVG μέχρι άλλα εθνικά περίπτερα χωρών, όπως το γαλλικό.

Ο φετινός σχεδιασμός του ελληνικού περιπτέρου (από το αρχιτεκτονικό γραφείο Low Fat) επιχειρεί με θέμα «24 ώρες ελληνική τεχνολογία» να αναδείξει προϊόντα και υπηρεσίες που δημιουργήθηκαν στην Ελλάδα και καλύπτουν ολόκληρο το φάσμα θεματικών κατηγοριών που μπορεί να χρησιμοποιεί ένας χρήστης στη διάρκεια της ημέρας του.

Προκειμένου να παρουσιαστούν όσο περισσότερες ελληνικές υπηρεσίες γίνεται το ελληνικό περίπτερο φέτος για πρώτη φορά δεν διαθέτει ξεχωριστά stands για τις συμμετέχουσες εταιρείες, αλλά, σε μία μορφή έκθεσης, καταγράφονται οι εταιρείες και η δραστηριότητά τους και ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να βρει περισσότερες πληροφορίες για την κάθε μία και δυνατότητες επικοινωνίας μαζί τους, «σαρώνοντας» τα QR και NFC codes που υπάρχουν για αυτές.

Μάλιστα, και πάλι προς τη λογική παρουσίασης πολλών ελληνικών εταιρειών, στην έκθεση έχουν συμπεριληφθεί και εταιρείες οι οποίες δεν έχουν κάνει το ταξίδι στην Βαρκελώνη, αυξάνοντας έτσι τις εταιρείες οι οποίες αναφέρονται από το ελληνικό περίπτερο στις περίπου 60.

Ακολουθώντας την ελληνική αποστολή στην Βαρκελώνη και συνομιλώντας με τους ανθρώπους του Συνδέσμου Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος, αυτό που τονίζεται είναι πως στόχος των ελληνικών εταιρειών είναι να πραγματοποιήσουν συναντήσεις με άλλες επιχειρήσεις, προμηθευτές και πελάτες, προκειμένου να διερευνήσουν νέες συνεργασίες ή να ενδυναμώσουν τις υφιστάμενες σχέσεις τους, όπως επίσης και επαφές με «παίκτες» από περιοχές επιχειρηματικού ενδιαφέροντος που δεν έχουν γνωρίσει μέχρι τώρα.

Τα προηγούμενα χρόνια, για παράδειγμα, αναπτύχθηκε μία έντονη συνεργασία με την Αφρική που κορυφώθηκε με επίσκεψη αντιπροσωπείας του ΣΕΚΕΕ στην έκθεση Africacom στο Καίηπ Τάουν της Νοτίου Αφρικής. Από την πλευρά του «οικοσυστήματος», δηλαδή των συνεργαζόμενων με τον ΣΕΚΕΕ φορέων και της Πολιτείας, στόχος είναι να προωθηθούν σχέσεις και επαφές με άλλους οργανισμούς (πχ. τη διοργανώτρια του Mobile World Congress, GSMA) για τη μεταφορά τεχνογνωσίας και την εκκίνηση συνεργασιών.

Η δημιουργία εθνικών αποστολών δεν είναι κάτι καινοφανές, καθώς και η ελληνική αποστολή δημιουργήθηκε ακολουθώντας τα βήματα χωρών όπως το Ισραήλ (το οποίο πέρυσι ξεπέρασε τις 100 εταιρείες) και η Γαλλία (εσχάτως σημαντική παρουσία έχει και η Ιρλανδία, ενώ πάντοτε αρκετό χώρο καταλαμβάνει το περίπτερο της Ισπανίας, ως φιλοξενούσα χώρα), ωστόσο στόχος είναι να δοθούν λύσεις σε τρία προβλήματα που εντοπίζει αυτή η «Εθνική Ελλάδος» τεχνολογίας:

Να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις οι Έλληνες τεχνολόγοι να βρίσκουν δουλειές στην Ελλάδα και να παραμένουν στη χώρα με τις ελληνικές επιχειρήσεις να καλύπτουν τις φιλοδοξίες τους, να αυξηθεί η πρόσβαση σε επιχειρηματικά κεφάλαια, δείχνοντας στο διεθνές στερέωμα το οικοσύστημα καινοτομίας της Ελλάδος και προσελκύοντας διεθνές κεφάλαια, και μέσα από τη δημιουργία οικονομιών κλίμακος να αναδειχθούν μαζί με μεγαλύτερες εταιρείες και τεχνολογικά και επιστημονικά ιδρύματα, μικρότερες startup εταιρείες.

Η ελληνική αποστολή υποστηρίζεται από την Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, το Enterprise Greece, τις τράπεζες Eurobank και Attica Bank και τις εταιρείες Wind, Upstream, Viva, Odyssey Venture Partners και Elikonos General Partners. Υποστηρικτικές υπηρεσίες παρέχουν η εταιρεία επικοινωνίας one9six και το AD & PR Lab του Παντείου Πανεπιστημίου, το InnovAthens, η Softweb, το innews και η Earth Brands.

Στην αποστολή συμμετέχει και η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, η οποία προετοιμάζει βίντεο από τη φετινή εμπειρία, προκειμένου να προωθήσει την ελληνική εμπειρία και το Mobile World Congress. Σε δήλωσή του, μάλιστα, προς τα μέσα ο γενικός γραμματέας δρ. Λευτέρης Κρέτσος αναφέρει πως ο δρόμος για την ανάκαμψη περνά υποχρεωτικά μέσα από την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και τη διεύρυνση των ευκαιριών αξιοπρεπούς απασχόλησης των νεών επιστημόνων σε τομείς τεχνολογικής αιχμής.

Τα επίσημα εγκαίνια του ελληνικού περιπτέρου έγιναν εχθές, Δευτέρα, στις 15:00 τοπική ώρα, και εκτός από τους Έλληνες δημοσιογράφους και άλλους επισκέπτες της έκθεσης, παραβρέθηκαν και οι εκπρόσωποι της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών Τσαεσούμπ Λη (Διευθυντής του Γραφείου Προτυποποίησης των Τηλεπικοινωνιών) και Μπιλέλ Τζαμουσσί (Επικεφαλής Ομάδων Μελετών στο ίδιο Γραφείο), οι οποίοι συνομίλησαν τόσο με εκπροσώπους του ΣΕΚΕΕ και της ΓΓΤΤ όσο και με εκπροσώπους των εταιρειών που συμμετέχουν στην έκθεση.

Στόχος τις επόμενες ημέρες είναι να δημιουργηθεί «αίσθηση» από την παρουσία της Ελλάδος σε ένα τόσο μεγάλο γεγονός όπως η έκθεση του Mobile World Congress και να αναδειχθεί ο δυναμισμός και οι προοπτικές της νέας γενιάς επιχειρηματικής καινοτομίας.

Το Mobile World Congress συνεχίζεται μέχρι την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου και σε επόμενο άρθρο θα αναδείξουμε τις πιο χαρακτηριστικές στιγμές ενός από τα πιο σημαντικά συνέδρια τεχνολογίας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Δημοφιλή