Αυτός είναι ο λόγος που δεν πήρες τη δουλειά που ήθελες

Ακατάλληλο ντύσιμο: Έχω δει άνδρες με t-shirt σε συνέντευξη για μια θέση σε επιχείρηση και έχω δει και γυναίκες να φοράνε φορέματα που θα ταίριαζαν περισσότερο σε ένα πάρτυ. Ο κανόνας μου είναι ο εξής: αν μπορείς να το φορέσεις σε ένα κλαμπ, μια παμπ ή την παραλία, δεν θα πρέπει ποτέ να το φορέσεις σε μια συνέντευξη. Η πρώτη εντύπωση που θα πρέπει να δίνετε σε κάποιον είναι αυτή του επαγγελματία, οπότε είναι καλύτερο να είστε πιο προσεκτικοί με το ντύσιμό σας και να βάζετε κάτι πιο επίσημο.
Columbia Pictures

Έχω πάρει συνέντευξη για δουλειά σε χιλιάδες ανθρώπους, οπότε έχω δει τα συχνά λάθη που κάνουν υπό πίεση, αλλά και τις στιγμές που απλά χτυπάς το χέρι σου στο κεφάλι (face-palm).

Εδώ θα βρείτε τα πέντε κορυφαία λάθη που συναντώ πολύ συχνά:

1. Ακατάλληλο ντύσιμο

Έχω δει άνδρες με t-shirt σε συνέντευξη για μια θέση σε επιχείρηση και έχω δει και γυναίκες να φοράνε φορέματα που θα ταίριαζαν περισσότερο σε ένα πάρτυ. Ο κανόνας μου είναι ο εξής: αν μπορείς να το φορέσεις σε ένα κλαμπ, μια παμπ ή την παραλία, δεν θα πρέπει ποτέ να το φορέσεις σε μια συνέντευξη. Η πρώτη εντύπωση που θα πρέπει να δίνετε σε κάποιον είναι αυτή του επαγγελματία, οπότε είναι καλύτερο να είστε πιο προσεκτικοί με το ντύσιμό σας και να βάζετε κάτι πιο επίσημο.

2. Όταν η αυτοπεποίθηση γίνεται αλαζονεία

Μπορείς να δείξεις την αυτοπεποίθησή σου με μια δυνατή χειραψία, με το να ακούς τον άλλο ζωηρά, να κάνεις εύστοχες ερωτήσεις και να επικοινωνείς με ευφράδεια και σιγουριά. Είναι υπέροχο να δείχνεις ότι έχεις αυτοπεποίθηση, όμως είναι εξίσου σημαντικό να μην το παρακάνετε με το δυναμισμό.

Ένα πρόσφατο παράδειγμα ήταν αυτό με έναν κύριο που «μπήκε» πολύ επιθετικά ψάχνοντας για δουλειά ξεκινώντας τη συνέντευξη με την ατάκα: «Έχω οικογένεια και για αυτό θα χρειαστώ ευέλικτα ωράρια εργασίας». Ενώ η εταιρεία μου προσφέρει ευελιξία στα ωράρια εργασίας και είναι κάτι που μπορούμε να το συνεννοούμαστε, αυτός ο υποψήφιος ξεκίνησε τη συνέντευξη στέλνοντας ένα πολύ δυνατό σήμα. Αν είχε αναφέρει την ανάγκη του αυτή για πιο ευέλικτο ωράριο σε πιο κατάλληλη στιγμή, όπως π.χ. όταν θα συζητούσαμε συγκεκριμένες λεπτομέρειες της δουλειάς, τότε δε θα είχε φανεί τόσο δυσάρεστο μέσα στη συνέντευξη.

3. Κακή έρευνα

Παραδόξως, έχω κάνει συνεντεύξεις σε ανθρώπους που δεν ξέρουν τίποτα για την εταιρεία μου ή την εταιρεία στην οποία θέλουν να ξεκινήσουν να εργάζονται. Με τόσο μεγάλο πλούτο πληροφοριών στα χέρια μας τη σήμερον ημέρα, δεν υπάρχει δικαιολογία να μην έχεις κάνει νωρίτερα την έρευνά σου. Η έρευνα θα πρέπει να επικεντρώνεται στην εταιρεία που θες να πας, στη βιομηχανία και (αν είναι δυνατόν) στους ανθρώπους που σου κάνουν τη συνέντευξη.

4. Φτωχή προετοιμασία

Μπορεί να νομίζετε ότι ξέρετε καλά το τι έχετε κάνει επαγγελματικά, αλλά ένα «φρεσκάρισμα» στο βιογραφικό σας είναι απολύτως σημαντικό. Φροντίστε να ξέρετε τι κάνατε σε κάθε οργανισμό, των αριθμό των προϊσταμένων σας και τις βασικές ευθύνες που είχατε σε κάθε σας θέση. Κάντε εξάσκηση μιλώντας για το βιογραφικό σας, τονίζοντας τα επιτεύγματα που κατά καιρούς πετύχατε.

5. Ακαταλαβίστικη ορολογία - έλλειψη αυθεντικότητας

Πολλοί χρησιμοποιούν τεχνική ορολογία όταν μιλάνε για τον εαυτό τους, κάτι που μπορεί να ακούγεται μηχανικό και μη αυθεντικό. Για παράδειγμα, αντί να περιγράφετε τον εαυτό σας σαν «ομαδικό παίχτη με υψηλό κίνητρο» θα μπορούσατε να πείτε κάτι σαν «είμαι ο τύπος του εργαζόμενου που μαζεύει όλη την ομάδα για να γιορτάσει τις νίκες της». Μια τέτοια φράση αποδίδει πολύ καλύτερα το ποιος είστε στην πραγματικότητα.

Το αποτέλεσμα του αν θα τα πας περίφημα σε μια συνέντευξη καταλήγει τελικά στο πόσο επαγγελματίας είσαι, πόσο προετοιμασμένος είσαι και πόσο καλά επικοινωνείς τις δεξιότητες σου και τις ικανότητές σου. Αν μπορέσετε να αποφύγετε τα πέντε αυτά συνηθισμένα λάθη, θα μπορέσετε να εξασφαλίσετε και τη δουλειά των ονείρων σας.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στη HuffPost Australia και μεταφράστηκε στα ελληνικά.