Αφ-ιζήματα χαμένης ηθικής

Ακούμε συνέχεια (από τ 'αριστερά και τα δεξιά) για μία Νέα Αφήγηση κι αναρωτιόμαστε για το ποιος είναι ο συγγραφέας, ποιος ο αφηγούμενος κι εντέλει ποιος ο ακροατής σε ζητήματα που αφορούν στους πρόσφυγες, στους μετανάστες, στους «ξένους». Ο περιούσιος, ατίθασος, αυτοβαυκαλιζόμενος, με το αλάθητο αισθητήριο και την ανεξάρτητη βούληση, λαός, δε μοιάζει να έχει [προ]ετοιμαστεί για τους κινδύνους που προκαλεί η σώρευση οργής, φόβου, αδυναμίας, αβοηθησίας.
sooc

Οι διαχωριστικές γραμμές

πληθαίνουν στην κοινωνία

Μαζί και τα σύνορα

Κι είναι τόσα πολλά

που υπάρχει έλλειψη φρουρών

Τζούλια Λαρά, Λιθοδομή

Ακούμε συνέχεια (από τ 'αριστερά και τα δεξιά) για μία Νέα Αφήγηση κι αναρωτιόμαστε για το ποιος είναι ο συγγραφέας, ποιος ο αφηγούμενος κι εντέλει ποιος ο ακροατής σε ζητήματα που αφορούν στους πρόσφυγες, στους μετανάστες, στους «ξένους».

Ο περιούσιος, ατίθασος, αυτοβαυκαλιζόμενος, με το αλάθητο αισθητήριο και την ανεξάρτητη βούληση, λαός, δε μοιάζει να έχει [προ]ετοιμαστεί για τους κινδύνους που προκαλεί η σώρευση οργής, φόβου, αδυναμίας, αβοηθησίας.

Η κοινωνία πρέπει ν' αμυνθεί απέναντι σε όποιον και σε ό,τι απειλεί τη συνοχή και τις αξίες της. Το κοινωνικό συμβόλαιο αναθέτει στα όργανα της Πολιτείας τη δίκαιη κι ανάλογη τιμωρία των παραβατών.

Στις παραπάνω λειτουργίες μπαίνει όμως ένα όριο. Και ως όριο δεν εννοώ τον αυτονόητο σεβασμό των δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας αθώων κι ενόχων αλλά την αθέατη γραμμή που συνδέει το Κράτος δικαίου με τον πολιτισμό και τον ανθρωπισμό.

Η τιμωρία των [κατα] διωγμένων και ο αποκλεισμός των ήδη αποκλεισμένων ούτε βοηθά ούτε τιμά κανέναν.

Δημοφιλή