Παιδείας έκπτωση διακομματική

Τώρα, προσπαθούν να «νομιμοποιήσουν» την πλαστότητα χτίζοντας τη δική τους κομματική καμαρίλα. Κάποιοι πιο δραστήριοι εκμεταλλεύονται τον νόμο και την κωλυσιεργία της Δικαιοσύνης ώστε να παρακολουθήσουν νυχτερινά σχολεία και όταν -όποτε- οριστεί δικάσιμος να έχουν αποκτήσει το απαραίτητο πιστοποιητικό για το οποίο δεν μερίμνησαν στα προεφηβικά τους χρόνια. Κάποιοι άλλοι θα υπαχθούν στο πλαίσιο που προετοιμάζει ο κ. Φίλης για ειδικές εξετάσεις πιστοποίησης. Για την οικονομική και ηθική ζημία στον Έλληνα φορολογούμενο δεν γίνεται λόγος. Η ιδιωτεία κατέστησε την Ελλάδα χώρα συμπεφωνημένης ανομίας.
sooc

Λέγεται ότι ο Κοραής, όταν του ζήτησαν να συνεισφέρει στην ιδεολογική προετοιμασία της Επανάστασης, ρώτησε τους συνομιλητές του σε τι κατάσταση βρίσκονταν τα γράμματα στην πατρίδα. Αν και ζούσε στο Παρίσι, γνώριζε καλά την απάντηση, ωστόσο ήθελε να περάσει με τη μαιευτική μέθοδο το επιχείρημα του. Εκείνοι του είπαν ότι δεν υπάρχουν σχολειά, ούτε Πανεπιστήμια κι ότι ο λαός δεν είναι μορφωμένος. Τότε, αποκρίθηκε εκείνος, έστω κι αν ο Αγώνας επιτύχει και χτίσουμε κράτος, ποιος θα το διοικήσει; Θα πρέπει να φέρουμε ξένους να μας βοηθήσουν αλλά τότε, μόλις θα έχουμε απελευθερωθεί από τους Τούρκους για να γίνουμε ξανά υποτελείς. Αν περιμένουμε λίγο να μορφωθεί το Γένος, αντιπρότεινε, τότε θα αποκτήσουμε τόση δύναμη μέσα στο ίδιο το οθωμανικό κράτος που σε λίγα χρόνια θα απελευθερωθούμε χωρίς να χρειαστεί πόλεμος.

Ο Κοραής γνώριζε από την ευρωπαϊκή του εμπειρία ότι μία χώρα που δεν επενδύει στις νέες γενιές οδηγείται νομοτελειακά στην εξαφάνιση. Η Παιδεία δεν θεμελιώνει μόνο την ανάπτυξη των χρηστικών δεξιοτήτων και της οικονομικής ευημερίας αλλά διευρύνει και μετοχοποιεί τη γνώση, τον πολιτισμό και την αυτογνωσία, στοιχεία απαραίτητα για την κοινωνική πρόοδο, την αυτοκυριαρχία και την εθνική ανεξαρτησία.

Αντίθετα, όπου η γνώση ατροφεί οι κοινωνικές ανισότητες οξύνονται, η καθυστέρηση και η φτώχεια εξαπλώνονται και το κράτος εκπίπτει σε παρία που επαιτεί στις προηγμένες κοινωνίες για βασικές πληροφορίες και τεχνογνωσία. Μεσοπρόθεσμα, η πολιτική υποτέλεια είναι αναπόφευκτη και όπως έχει παρατηρηθεί σε πολλές ιστορικές περιπτώσεις μπορεί να οδηγήσει είτε στη συρρίκνωση μέσω της εκχώρησης κυριαρχίας είτε στον πλήρη αφανισμό από το ιστορικό γίγνεσθαι.

Η επιβίωση του ελληνικού Γένους στο μεσαιωνικό σκότος δεν αποτελεί παράδοξο. Η ισχυρή και πλούσια πολιτιστική κληρονομιά μεταβίβαζε τη λαϊκή γνώση από γενιά σε γενιά, διδάσκοντας τρόπο του νοείν, τεχνοτροπία και λαϊκή σοφία. Εκεί που έλειπε η επιστημονική μεθοδολογία, η γλώσσα του Ομήρου έγινε όχημα για να μεταφέρει συνείδηση ανθρωπισμού και ταυτότητας μέσα στον χρόνο, διασώζοντας χαρακτήρα και ύφος. Στη σύγχρονη εποχή όμως, αυτή η γνώση δεν ήταν αρκετή γι' αυτό έπρεπε να ιδρυθούν Πανεπιστήμια και σχολές που θα ανταποκρίνονται συστηματικά στις κοινωνικές ανάγκες.

Τα μεταπολιτευτικά χρόνια η Παιδεία στην Ελλάδα αποδείχτηκε προβληματική. Από τα πρώτα χρόνια του Δημοτικού έως τις μεταδιδακτορικές έρευνες, οι ελλείψεις είναι αμέτρητες, οι οργανωτικές αδυναμίες ανυπέρβλητες και οι στόχοι πολύ χαμηλοί. Ακόμα χειρότερα, η κοινωνία εθίστηκε στην επιφανειακή ενημέρωση κι απαίτησε την εφαρμογή του «δημοκρατικού» δικαιώματος της χαλάρωσης των κριτηρίων αξιολόγησης για την προαγωγή σε κάθε επίπεδο, διαμορφώνοντας μία νέα υποκουλτούρα που καθόρισε στην πορεία και τις εργασιακές σχέσεις ιδιαίτερα στον νοσηρό Δημόσιο Τομέα.

Σήμερα, στη χώρα του υπαρκτού παπανδρεϊσμού, ο ημιμαθής Πρωθυπουργός συνεχίζει ανερυθρίαστα την σοσιαλιστική παράδοση που αποκρυστάλλωσε ο μέντοράς του, το 1981, με αποκλειστικό στόχο τη νομή της εξουσίας. Ο εξοβελισμός των αρίστων και η εξηλιθίωση των μαζών θα μπορούσε να προσφέρει μια πειθήνια και ισόβια εκλογική βάση. Βέβαια, η ευθύνη δεν ανήκει μόνο στον κ. Τσίπρα. Ο πασοκισμός, είτε στην πράσινη είτε στη μπλε εκδοχή του έθρεψε διαχρονικά τα αρπαχτικά του καπιταλιστικού σοσιαλισμού και οι κηφήνες της πελατειακής εξάρτησης επιδόθηκαν επί 30ετία σε πρωταθλητισμό προσλήψεων και άλλων ψηφοθηρικών αθλημάτων, όπως η απονομή επιδομάτων αναπηρίας, κτίζοντας ολημερίς έναν στρατό από αργόμισθους ψηφοφόρους. Η Παιδεία, η γνώση, η απόδειξη και η ορθολογική σκέψη αντικαταστάθηκαν από τον ωχαδερφισμό και την ιδεολογικοποιημένη απαιδεία, στιγματίζοντας την αριστεία ως «τεχνοφασιστικό» σύμπτωμα.

Έτσι, φτάσαμε στο σημείο να «ανακαλύπτονται» ξαφνικά χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι που προσελήφθησαν με πλαστά πτυχία.

Είναι γνωστό ότι διορισμός τους δεν έγινε επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ ενώ διαδίδεται ότι δεκάδες περιπτώσεις, που συνεχίζουν να αμείβονται πλουσιοπάροχα αποτελούν υπάλληλοι όχι με πλαστά πτυχία αλλά με πλαστά απολυτήρια δημοτικού και γυμνασίου! Ορισμένοι δε από αυτούς τους αργόμισθους κηφήνες εργάζονται στη Βουλή και η αποκάλυψη τους έγινε μετά από έρευνα που διέταξε το 2015 η τότε Πρόεδρός της. Η κραυγαλέα αυτή απάτη σε βάρος του ελληνικού δημοσίου, με ευθύνη γαλαζοπράσινων πρώην υπουργών και βουλευτών, εντελώς τυχαία παραμένει ακόμα άγνωστη για τους λειτουργούς της δημοσιογραφίας.

Που ξεκινά όμως η ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ;

Ο κ. Τσίπρας και το κομματικό συνονθύλευμα που διοικεί πολιτεύτηκαν με την υπόσχεση της προστασίας αυτής της μεγάλης κοινωνικής ομάδας κρατικού παρασιτισμού και τώρα η πρώτη φορά της εξουσιαστικής Αριστεράς πραγματώνει στο ακέραιο τις προεκλογικές της δεσμεύσεις. Η κυνική ομολογία ενός βουλευτή αναφορικά με τη μεταφορά των δημοσιονομικών βαρών στους «μενουμευρωπαίους» (sic) είναι χαρακτηριστική της τυχοδιωκτικής τους με μόνη διαφορά ότι τώρα, αφού δανεικά δεν υπάρχουν, εκποιείται η δημόσια περιουσία και εκχωρείται η πολιτική ανεξαρτησία (όλων) των Ελλήνων.

Το ίδιο χαρακτηριστικό είναι και το προφίλ του Υπουργού Παιδείας. Το γεγονός ότι ο ίδιος δεν κοινώνησε καμία Παιδεία καλλιεργεί μία ψυχολογική διαστροφή που εκδηλώνεται σε ευαίσθητα θέματα «συμπαράστασης» στους ομοίους του. Ας αναλογιστεί κάποιος, τι κατανόηση μπορεί να έχει για τα ζητήματα που του θέτουν Πρυτάνεις, Καθηγητές Πανεπιστημίου και διακεκριμένες προσωπικότητες από την Ελλάδα και το εξωτερικό; Με ποιο ανάστημα μπορεί να τους απαντήσει ο πρώην «επίτροπος» της κομματικής προπαγάνδας και ποιες γνώσεις να αντιπαραθέσει επί των επιστημών οι οποίες εξελίσσονται με ιλιγγιώδεις ταχύτητες στης χώρες του «πρώτου κόσμου»!

Τώρα, προσπαθούν να «νομιμοποιήσουν» την πλαστότητα χτίζοντας τη δική τους κομματική καμαρίλα. Κάποιοι πιο δραστήριοι εκμεταλλεύονται τον νόμο και την κωλυσιεργία της Δικαιοσύνης ώστε να παρακολουθήσουν νυχτερινά σχολεία και όταν -όποτε- οριστεί δικάσιμος να έχουν αποκτήσει το απαραίτητο πιστοποιητικό για το οποίο δεν μερίμνησαν στα προεφηβικά τους χρόνια. Κάποιοι άλλοι θα υπαχθούν στο πλαίσιο που προετοιμάζει ο κ. Φίλης για ειδικές εξετάσεις πιστοποίησης. Για την οικονομική και ηθική ζημία στον Έλληνα φορολογούμενο δεν γίνεται λόγος.

Η ιδιωτεία κατέστησε την Ελλάδα χώρα συμπεφωνημένης ανομίας. Τα όσα φαιδρά συμβαίνουν αποτελούν μέρος ενός τρόπου ζωής που ευνοεί πολλούς, βασανίζει τους περισσότερους και αδικεί τους άριστους. Κατά κάποιον τρόπο, βιώνουμε στην πράξη την «τυραννία της πλειοψηφίας» με την ιδιότυπη ομερτά της διάχυτης διαπλοκής όπου οι περισσότεροι έχουν κάποια υπόθεση να διευθετήσουν. Καμμιά «μεταρρύθμιση» δεν μπορεί να ανατρέψει αυτό το καθεστώς.

Οι νέες γενιές πρέπει να τολμήσουν τη ριζοσπαστική αναγέννηση, μέσα από την επαναστατική ιδέα της ευθύνης.

Δημοφιλή