Το «Άφιξις» και η καινοτομία της νεολαίας

Μία τέτοια δράση αναμφίβολα ανταποκρίνεται και στις προσδοκίες των συνιδρυτών που δεν είναι άλλη παρά η δημιουργία ενός ευνοϊκού και ευχάριστου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος προκειμένου οι νέοι να εκφράσουν ιδέες, να ξεδιπλώσουν τα ταλέντα και να αξιοποιήσουν στο μέγιστο, υπό την καθοδήγηση εμπειρογνωμόνων, τις ικανότητές τους. Ασφαλώς, όλα τα παραπάνω επί της ουσίας δημιουργούν τις προϋποθέσεις εκείνες που είναι απαραίτητες για την επιστημονική εξέλιξη και κατάρτιση, συμπληρώνοντας έτσι κάποια ενδεχόμενα κενά της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Godong via Getty Images

Η ακαδημαϊκή πορεία ενός νέου συνοδεύεται από πλήθος αναζητήσεων, που αφορούν αφενός το αντικείμενο του φοιτητή κάθε βαθμίδας και αφετέρου ένα διευρυμένο διεπιστημονικό πεδίο. Στο πλαίσιο λοιπόν, της αναζήτησης καινοτομιών συναντά κανείς και τον οργανισμό «Άφιξις» , για το οποίο μας μιλά εκτενώς ο Κωνσταντίνος Ρέππας, ένας εκ των βασικών στελεχών του οργανισμού.

Το «Άφιξις» είναι ένας μη κερδοσκοπικός εκπαιδευτικός οργανισμός που ιδρύθηκε στη Θεσσαλονίκη από τους Θωμά Τσουλιά και Γιώτα Σκιαθίτη, φοιτητές της Νομικής Σχολή του Α.Π.Θ. και του ΕΚΠΑ αντίστοιχα. Απώτερος σκοπός τους είναι η διεξαγωγή εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τα οποία ακριβώς ανταποκρίνονται στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και των φοιτητών. Η πιο πρόσφατη εξ' αυτών ήταν το World Academic Expo (Wave) που διεξήχθη στη Θεσσαλονίκη το τριήμερο 4-6 Νοεμβρίου. Παρουσία πολλών ακαδημαϊκών, επιστημόνων και επαγγελματιών, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις εργασίες τους και να διεξάγουν διαλόγους επί κάθε είδους επιστημονικού ζητήματος.

Μία τέτοια δράση αναμφίβολα ανταποκρίνεται και στις προσδοκίες των συνιδρυτών που δεν είναι άλλη παρά η δημιουργία ενός ευνοϊκού και ευχάριστου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος προκειμένου οι νέοι να εκφράσουν ιδέες, να ξεδιπλώσουν τα ταλέντα και να αξιοποιήσουν στο μέγιστο, υπό την καθοδήγηση εμπειρογνωμόνων, τις ικανότητές τους. Ασφαλώς, όλα τα παραπάνω επί της ουσίας δημιουργούν τις προϋποθέσεις εκείνες που είναι απαραίτητες για την επιστημονική εξέλιξη και κατάρτιση, συμπληρώνοντας έτσι κάποια ενδεχόμενα κενά της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Για του λόγου το αληθές, αρκεί να κοιτάξει κανείς τις έως τώρα δράσεις του οργανισμού, πλην του WAVE που προαναφέρθηκε. «Οι εικονικές δίκες του Πρωταγόρα» αποτελούν μία προσπάθεια αναπαράστασης μία δίκης στη διάρκεια της οποίας το ρόλο τόσο των μαρτύρων όσο και των δικηγόρων αναλαμβάνουν μαθητές. Στόχος είναι η εξοικείωση με τον δικαστικό και δικηγορικό κλάδο, καθώς και η επιμόρφωση γύρω από καίρια ζητήματα αστικού και ποινικού δικαίου. Άξια αναφοράς βέβαια, είναι και η συνδρομή του «Άφιξις» στην οργάνωση και διεξαγωγή του «Μοντέλου Βουλής των Ελλήνων» (Μ.Β.Ε ) , μιας προσομοίωσης της Κοινοβουλευτικής διαδικασίας, όπου προάγεται το δημοκρατικό πνεύμα, ο σεβασμός στο Πολίτευμα και στις αξίες που πηγάζουν από αυτό.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον οργανισμό επισκεφτείτε τη σχετική ιστοσελίδα.

Δημοφιλή