Πώς θα ξεχωρίσει το e-shop μας; Πώς θα κερδίσουμε, όχι προσωρινά, αλλά για πάντα, τον καταναλωτή;

Πλέον ο όρος «ηλεκτρονικό κατάστημα» (e-shop) δεν είναι κάτι ασυνήθιστο στην καθημερινότητά μας. Ολοένα και περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα δημιουργούνται, «ανοίγουν», όλα με τον ίδιο στόχο: το κέρδος. Ο καταναλωτής - υποψήφιος αγοραστής επομένως, έχοντας τη δυνατότητα να επιλέξει μέσα από μία ευρεία γκάμα, είναι ιδιαίτερα απαιτητικός, και το γεγονός αυτό αυτομάτως καθιστά τον ανταγωνισμό μεταξύ των ηλεκτρονικών καταστημάτων ακόμα πιο σκληρό.
pixelfit via Getty Images

Πλέον ο όρος «ηλεκτρονικό κατάστημα» (e-shop) δεν είναι κάτι ασυνήθιστο στην καθημερινότητά μας. Ολοένα και περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα δημιουργούνται, «ανοίγουν», όλα με τον ίδιο στόχο: το κέρδος. Ο καταναλωτής - υποψήφιος αγοραστής επομένως, έχοντας τη δυνατότητα να επιλέξει μέσα από μία ευρεία γκάμα, είναι ιδιαίτερα απαιτητικός, και το γεγονός αυτό αυτομάτως καθιστά τον ανταγωνισμό μεταξύ των ηλεκτρονικών καταστημάτων ακόμα πιο σκληρό.

Το δικό μας ηλεκτρονικό κατάστημα λοιπόν τι πρέπει να έχει ώστε να κάνει τη διαφορά; Πώς θα προσελκύσουμε καταναλωτές και κυρίως πώς θα τους κρατήσουμε κοντά μας;

Για να δούμε:

- Ξεκάθαροι όροι συναλλαγών. Αυτό είναι το Α και το Ω, το κυριότερο στοιχείο για να θεμελιωθεί μία σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ ηλεκτρονικού καταστήματος και καταναλωτή. Ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει εκ των προτέρων τα πάντα, χωρίς ψιλά γράμματα.

- Πολιτική επιστροφής χρημάτων. Στη νομοθεσία θεωρείται δεδομένη, με κάποιες εξαιρέσεις.

- Εύχρηστη ιστοσελίδα. Ο καταναλωτής δεν πρέπει να «χάνεται» μες στο περιεχόμενο γιατί σε αυτή την περίπτωση το πιο πιθανό είναι να μην ασχοληθεί ξανλα. Αν «χαθεί», τον χάσαμε κι εμείς οριστικά.

- Ανταγωνιστικές τιμές προϊόντων. Προφανώς.

- Άμεση επικοινωνία: Εκπρόσωπος του ηλεκτρονικού καταστήματος πρέπει να υπάρχει πάντα στη διάθεση του καταναλωτή για επίλυση αποριών ή καταγραφή παραπόνων. Αν ο καταναλωτής αισθανθεί ότι η άποψή του ακούγεται και λαμβάνεται υπ' όψιν, μπορεί να αποφευχθεί μία ενδεχόμενη κρίση.

- Επιβράβευση του καταναλωτή. Και αυτό το στοιχείο είναι πολύ σημαντικό. Ειδικά εξαιτίας του μεγάλου ανταγωνισμού. Ο καταναλωτής πρέπει να επιβραβεύεται από το ηλεκτρονικό κατάστημα αν πραγματοποιεί επανειλημμένες αγορές ή αν καταβάλει μεγάλα ποσά. Και όσο επιβραβεύεται τόσο πιο πολύ θα παραμένει.

Τα προαναφερόμενα στοιχεία θεωρώ ότι είναι το minimum των χαρακτηριστικών που πρέπει να έχει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να επιτύχει. Αν δεν τα έχει, προβλέπω ότι θα κατέβουν γρήγορα τα «ηλεκτρονικά ρολά».