10 + 1 θεατρικές παραστάσεις που επαναλαμβάνονται και αξίζει να δείτε το φθινόπωρο

Δέκα συν μία επαναλήψεις για όσους δεν πρόλαβαν ή δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν εισιτήριο την περσινή σεζόν.
Todor Pungerov via Getty Images

Συζητήθηκαν, επαινέθηκαν και κάποιες έκαναν sold-out. Η HuffPost προτείνει 10+1 θεατρικές παραστάσεις που επαναλαμβάνονται (οι περισσότερες όχι μέχρι το τέλος της σεζόν, δηλαδή την άνοιξη του 2020) για όσους δεν πρόλαβαν να τις απολαύσουν τον περσινό χειμώνα.

«Γιούγκερμαν», θέατρο «Πορεία»

Σκηνοθεσία Δημήτρης Τάρλοου
Σκηνοθεσία Δημήτρης Τάρλοου
Θέατρο Πορεία

Ο βίος κι η πολιτεία του γοητευτικού και δαιμόνιου Φιλανδού αριστοκράτη Βασίλη Κάρλοβιτς Γιούγκερμαν (Γιάννης Στάνκογλου), που ανακάλυψε το «υψηλό» μέσα στην ελληνικότητα, κέρδισε το στοίχημα με το κοινό.

Η παράσταση -μετά τα 150 sold out- επαναλαμβάνεται από τις 9 Οκτωβρίου, με αλλαγές στη διανομή.

Το μυθιστόρημα, το τρίτο του Καραγάτση, γράφτηκε το 1938, δύο χρόνια μετά τη Χίμαιρα και πέντε χρόνια μετά τον Συνταγματάρχη Λιάπκιν, μαζί με τα οποία σχηματίζει την τριλογία με τίτλο Εγκλιματισμός κάτω από τον Φοίβο. Πλάι στο ενδελεχές ψυχογράφημα του ήρωα, ο «παραμυθάς από ράτσα» Καραγάτσης στο μυθιστόρημά του αυτό απεικονίζει με γλαφυρότητα την κοινωνική και πολιτική κατάσταση της μεσοπολεμικής Ελλάδας και καταθέτει την οπτική του γύρω από τη μπολσεβίκικη επανάσταση, τον κομμουνισμό, το τσαρικό καθεστώς.

Διανομή:

Γιούγκερμαν: Γιάννης Στάνκογλου

Μιχάλης Καραμάνος / Σύλβεστρος: Χρήστος Μαλάκης

Ντάινα / Λίλη: Βασιλική Τρουφάκου

Βούλα: Θάλεια Σταματέλου

Γιώργος Μάζης / Αστυφύλακας: Γιάννης Σοφολόγης

Κλεό / Μάγκας 2: Αλέξανδρος Βαμβούκος

Σκλαβογιάννης / Διευθυντής Τραπέζης / Ντε Κρεσύ: Χάρης Εμμανουήλ

Θωμάς Παπαδέλης / Σύμβουλος οικονομικών / Κάρλ: Γιάννης Νταλιάνης

Αλκμήνη / Σάσα: Δανάη Σαριδάκη

Ασπασία / μητέρα Καραμάνου: Καίτη Μανωλιδάκη

Λιάπκιν / Μόγιας / Πρίγκηψ Αρκάνωφ: Δημήτρης Μπίτος

Γερο-Στρατής / Υπηρέτης: Νίκος Καλαμό

Νίτσα / γυναίκα που τραγουδά / Αντιόπη: Λήδα Μανιατάκου

Μάγκας 1 / Παύλος / Νεαρός: Αλκιβιάδης Μαγγόνας

Κοσμική καλλονή / Πόρνη 2 / Συνοδός Γιώργου: Μπίλιω Μαρνέλη

Τσιγγάνα / Πόρνη 1 / Συνοδός Κλεό / Ελίζ: Ειρήνη – Ερωφίλη Κλέπκου

Νάσος / Υπάλληλος / Τραπεζικός: Ανδρέας Νάτσιος

Γυναίκα συνοδός: Στεφανία Γώγου

Μικρός Γιούγκερμαν: Άγγελος Πιλιτσίδης, Μάριος Σουμάτης, Αντώνης Στάμου, Φίλιππος Τάρλοου

Ζωντανά παίζει μουσική η Λένα Χατζηγρηγορίου

Εισιτήρια θα διατίθενται με προσφορά προπώλησης για τις παραστάσεις της Πέμπτης και της Παρασκευής έως τις 15/9.

Προπώληση εισιτηρίων: www.poreiatheatre.com, www.viva.gr, 11876, WIND, Αθηνόραμα.gr, Sevenspots, Reload, MediaMarkt, βιβλιοπωλεία Ευριπίδης, Yoleni’s.

«Master Class», θέατρο «Δημήτρης Χορν»

Μαρία Ναυπλιώτου
Μαρία Ναυπλιώτου
θέατρο «Δημήτρης Χορν»

Επίσης μετά από ατελείωτα sold out, για δεύτερη χρονιά, στο θέατρο «Δημήτρης Χορν» από τις 9 Οκτωβρίου (και έως τις 22 Δεκεμβρίου).

Με ραγισμένη φωνή και καρδιά, η Μαρία Κάλλας στα χρόνια του ’70, λίγο μετά το γάμο του άλλοτε πολυαγαπημένου της Ωνάση με τη Τζάκι Κέννεντι και την δική της εμβληματική εμφάνιση, στην άτυχη ωστόσο εμπορικά, κινηματογραφική “Μήδεια” του τραγικού Παζολίνι, που η ίδια τον ερωτεύτηκε απελπισμένα, η μεγάλη αοιδός αποφασίζει να δώσει αυτά τα μαθήματα φωνητικής σε νέους τραγουδιστές. Κινήσεις απόγνωσης λίγο πριν την καταβάλει η κατάθλιψη και τη θερίσει πρόωρα ο θάνατος, πριν καν κλείσει τα πενηντατέσσερα χρόνια της.

Η Μαρία Ναυπλιώτου -για την ερμηνεία της οποίας γράφτηκαν δικαίως ύμνοι- ενσαρκώνει, και η ίδια στην ακμή και την ωριμότητά της, τη μεγάλη ντίβα, μέσα στο σύγχρονο υποκριτικό πνεύμα, σ′ ένα διάλογο γενεών με το αρχέτυπο πρότυπο της μεγάλης καλλιτέχνιδας.

Η νέα μετάφραση του έργου είναι του ποιητή Στρατή Πασχάλη, που θέλησε να μείνει πιστός τόσο στο ύφος όσο και στο γράμμα του πρωτότυπου κειμένου, διασώζοντας το νεύρο, την ενέργεια, το καυστικό χιούμορ και το πάθος του. Τη σκηνοθεσία του «Master Class» υπογράφει ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος.

Εισιτήρια: 211 800 5141, Viva.gr

«Ξύπνα Βασίλη», Εθνικό Θέατρο - Σκηνή Νίκος Κούρκουλος

Μια κωμωδία σε τρεις πράξεις και έξι εικόνες
Μια κωμωδία σε τρεις πράξεις και έξι εικόνες
Φωτογραφία: Πάτροκλος Σκαφίδας

Με ανανεωμένη διανομή από τις 2 Οκτωβρίου (ο Γιώργος Γάλλος παραμένει, βεβαίως) έως τις 5 Ιανουαρίου 2020.

Όταν ο Άρης Μπινιάρης μας σύστησε ξανά τον κορυφαίο, πολυγραφότατο Δημήτρη Ψαθά και τα εισιτήρια έγιναν ανάρπαστα.

Βρισκόμαστε στα γραφεία του εκδοτικού οίκου Φαρλάκου. Ο Βασίλης, συντηρητικών πολιτικών φρονημάτων, και ο Μάνος, προοδευτικών, συγκρούονται για τις συνθήκες εργασίας, αλλά και για το περιεχόμενο των βιβλίων που εκδίδονται. Σημείο αιχμής για την πνευματική διαμάχη, ο ποιητής Φανφάρας και η στρατευμένη συντηρητική ποίησή του. Πολύ γρήγορα, όμως, η τύχη τα φέρνει έτσι ώστε οι πολιτικές πεποιθήσεις των δύο συναδέλφων αλλάζουν και οι καταστάσεις που ακολουθούν δοκιμάζουν τους ήρωες. Ποιος από τους δύο θα καταφέρει να προσαρμοστεί στα ήθη και το πνεύμα της νέας εποχής;

Ταυτότητα παράστασης

Σκηνοθεσία Άρης Μπινιάρης

Διασκευή Άρης Μπινιάρης, Θεοδώρα Καπράλου

Δραματουργική επεξεργασία Θεοδώρα Καπράλου

Σκηνικά, Κοστούμια, Video Πάρις Μέξης

Μουσική Φώτης Σιώτας

Στίχοι τραγουδιών Άρης Μπινιάρης

Φωτισμοί Στέλλα Κάλτσου

Βοηθός σκηνοθέτη Δώρα Ξαγοράρη

Διανομή (με αλφαβητική σειρά):

Γιώργος Γάλλος, Μαντώ Γιαννίκου, Ελισσάβετ Κωνσταντινίδου, Φοίβος Μαρκιανός, Ηλίας Μουλάς Γιώργος Παπαγεωργίου, Στέφανος Πίττας, Λυδία Τζανουδάκη, Έλενα Τοπαλίδου.

Μουσικοί επί σκηνής: Αντώνης Μαράτος, Φώτης Σιώτας,

Χειρισμός κάμερας επί σκηνής Δημήτρης Αδάμης

Το κοινό μπορεί να προμηθευτεί ηλεκτρονικά τα εισιτήριά του στις εξής διευθύνσεις: www.ticketservices.gr - tickets.public.gr

«Απόψε αυτοσχεδιάζουμε», Εθνικό Θέατρο - Κεντρική Σκηνή

Μια παράσταση βασισμένη σε ένα θέμα του Λουίτζι Πιραντέλο και τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι
Μια παράσταση βασισμένη σε ένα θέμα του Λουίτζι Πιραντέλο και τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι
Φωτογραφία: Πάτροκλος Σκαφίδας
Ένα έργο σταθμός στην ιστορία του σύγχρονου θεάτρου.
Ένα έργο σταθμός στην ιστορία του σύγχρονου θεάτρου.
Φωτογραφία: Πάτροκλος Σκαφίδας

Από 18 Σεπτεμβρίου στην Κεντρική Σκηνή επανέρχεται το «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» του Λουίτζι Πιραντέλο, σε διασκευή από τον Δημήτρη Μαυρίκιο και μουσική που είχε γράψει ο Μάνος Χατζιδάκις το 1961 για την παράσταση του Δημήτρη Μυράτ.

Στο «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» μια πλειάδα εξαίρετων ηθοποιών ταυτίζονται με τους ρόλους τους, προκειμένου να ζήσουν τις ζωές των χαρακτήρων που υποδύονται. Ένας θίασος προσπαθεί να διασκευάσει σε θεατρικό έργο το διήγημα του Λουίτζι Πιραντέλο «Λεονόρα, αντίο!» Η δύναμη του δημιουργήματος έναντι του δημιουργού του είναι σχήμα ουσιώδες για την τέχνη, αλλά και για τον Λουίτζι Πιραντέλο. Το έργο μοιάζει να γεννήθηκε για ν′ αποτυπώσει αυτή την εκρηκτική σχέση. Συμπληρώνει την τριλογία του συγγραφέα υπό τη μορφή «θεάτρου μέσα στο θέατρο» για το πλέον αγαπημένο του θέμα: τη σύγχυση της φαντασίας με την πραγματικότητα.

Διανομή: Κωνσταντίνος Αρνόκουρος, Μαρία Βαρδάκα, Γιάννης Βογιατζής, Δημήτρης Κακαβούλας, Δημήτρης Μαυρίκιος, Γιώργος Μπένος, Ράνια Οικονομίδου, Εύα Οικονόμου-Βαμβακά, Στέφανος Παπατρέχας, Γιούλικα Σκαφιδά, Νεκτάριος Φαρμάκης, Λυδία Φωτοπούλου

Συμμετοχή από την οθόνη: Νίκος Καραθάνος

Τραγούδι live: Λιλή Νταλανίκα*

Συμμετέχουν: ΓιάννηςΑρτεμισιάδης, Μιχάλης Αρτεμισιάδης

και οι μικροί Βαγγέλης Λυκούδης, Στέλιος Πανταγιάς

*τραγούδι (ηχογραφήσεις): Αλέξανδρος Βάρθης, Νίκος Καραθάνος, Λιλή Νταλάκα, Ράνια Οικονομίδου, Στέφανος Παπατρέχας

Το κοινό μπορεί να προμηθευτεί ηλεκτρονικά τα εισιτήριά του στις εξής διευθύνσεις: www.ticketservices.gr - tickets.public.gr

«Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας», Θέατρο του Νέου Κόσμου

«Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας»
«Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας»
Φωτογραφία: Δομηνίκη Μητροπούλου

Ο Έκτορας Λυγίζος προσεγγίζει τον αινιγματικό Άμλετ, σε μια διασκευή για έξι ηθοποιούς, που ακολουθώντας πιστά την πλοκή του έργου επιχειρεί να ανακαλύψει τους μηχανισμούς του.

Στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου από τις 5 Οκτωβρίου και έως τις 24 Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με τον γνωστό μεσαιωνικό μύθο, ένας πρίγκιπας της Δανίας καλείται να σκοτώσει τον θείο του παίρνοντας εκδίκηση για τη δολοφονία του πατέρα του. Όμως, αντίθετα με αντίστοιχες ιστορίες εκδίκησης στην αρχαία ελληνική τραγωδία, ο πρίγκιπας συνεχώς αναβάλλει την πράξη, μπαίνοντας σε έναν κυκεώνα αμφιβολιών και φλερτάροντας με την τρέλα. Στα χέρια του Σαίξπηρ, αυτή η τυπική ιστορία εκδίκησης μετατρέπεται σε ένα πολυσύνθετο έργο, πάνω στα όρια της αυτενέργειας του ανθρώπου, στη φύση της επιθυμίας, στις λειτουργίες του πένθους, στην αυτοκτονία, στο ίδιο το θέατρο, αλλά και στους μηχανισμούς της εξουσίας. Η σαιξπηρική εκδοχή του Άμλετ είναι ένα δαιδαλώδες έργο. Σαν μια πελώρια μηχανή που μπαίνοντας σε λειτουργία καταπίνει ένα ένα τα θεατρικά πρόσωπα και τα αλέθει στα σωθικά της. Απέναντι στη μοναχική παρουσία των προσώπων θέτει ένα τεράστιο Χρέος, σχεδόν υπεράνθρωπο. Απέναντι στο άτομο θέτει την Ιστορία (και τον μύθο) που με τους πανίσχυρους μηχανισμούς τους στρατεύουν το άτομο και το θέτουν στην υπηρεσία τους μετατρέποντάς το σε Ήρωα.

Στην Τραγική ιστορία του Άμλετ όλα τα πρόσωπα είναι διχασμένα: ένα κομμάτι τους συλλογίζεται, αφηγείται και καθοδηγεί ψάχνοντας απεγνωσμένα να βρει (ή να επινοήσει) ένα νόημα, ενώ ένα άλλο κομμάτι τους δρα και βιώνει. Αυτό το διχασμό των προσώπων θα εξερευνήσει η παράσταση, χρησιμοποιώντας ως βασικό εργαλείο το παιχνίδι που παίζεται ανάμεσα στον σκηνοθέτη και τον ηθοποιό. Άλλωστε το ίδιο το έργο μπορεί να διαβαστεί ως μια σειρά επάλληλων «σκηνοθεσιών». Σκηνοθέτης είναι το φάντασμα του Πατέρα που προσπαθεί να συντονίσει τον Άμλετ στην ιστορία της εκδίκησης, σκηνοθέτες ο Πολώνιος και ο Κλαύδιος που στήνουν τις παγίδες τους, σκηνοθέτης ο ίδιος ο Άμλετ που στήνει την ιστορία της τρέλας του. Σκηνοθέτες είναι όλα τα πρόσωπα που προσπαθούν να παρασύρουν τα άλλα πρόσωπα στη δική τους εκδοχή της ιστορίας, ενώ συγχρόνως αυτοσκηνοθετούνται. Και πάνω απ’ όλους, σκηνοθέτης είναι ο ίδιος ο συγγραφέας που στήνει τον πελώριο δαίδαλο –το έργο.

Παίζουν οι ηθοποιοί: Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Κωνσταντίνος Ζωγράφος, Έκτορας Λυγίζος, Άρης Μπαλής, Ηρώ Μπέζου, Αινείας Τσαμάτης

«Ποιός σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα», θέατρο «Τζένη Καρέζη»

Σκηνοθεσία Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Σκηνοθεσία Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Δομηνίκη Μητροπούλου

Είμαι ο Κρίστοφερ Τζον Φράνσις Μπουν. Ξέρω όλες τις χώρες του κόσμου με τις πρωτεύουσές τους. Και όλους τους πρώτους αριθμούς μέχρι το 7507.

Για δεύτερη χρονιά από τις 2 Οκτωβρίου, με τον ταλαντούχο Γιάννη Νιάρρο στον ρόλο του αυτιστικού Κρίστοφερ.

Είναι 7 λεπτά μετά τα μεσάνυχτα. Ο 15χρονος Κρίστοφερ στέκεται δίπλα στον σκοτωμένο σκύλο της γειτόνισσάς του, της κ. Σίαρς, που τον έχουν καρφώσει με ένα δικράνι. Η κ. Σίαρς θα καλέσει την αστυνομία, και ο Κρίστοφερ για πρώτη φορά στη ζωή του θα οδηγηθεί στο αστυνομικό τμήμα, όπου θα του γίνει σύσταση. Παρά την απαγόρευση του πατέρα του, ο Κρίστοφερ αποφασίζει να λύσει το μυστήριο του σκοτωμένου σκύλου, γιατί πιστεύει πως ο δολοφόνος πρέπει να βρεθεί και να τιμωρηθεί. Με την ενθάρρυνση της δασκάλας του, θα καταγράψει όλα τα στοιχεία που θα συγκεντρώσει σ’ ένα βιβλίο, που θα γίνει και θεατρικό έργο για τη σχολική γιορτή...

Ο Κρίστοφερ έχει φοβερό μυαλό και εξαιρετικές ικανότητες στα μαθηματικά, σκοντάφτει όμως στα απλά πράγματα της καθημερινής ζωής. Δεν έχει τολμήσει ποτέ να απομακρυνθεί μόνος του από το σπίτι του, δεν ανέχεται να τον αγγίζει κανείς και δεν εμπιστεύεται τους ξένους. Η αστυνομική του έρευνα, που θα τον βγάλει για πρώτη φορά έξω από το σπίτι του, θα φέρει τη ζωή του τα πάνω κάτω. Ο Κρίστοφερ θα βρει τη χαμένη μητέρα του, θα καταλάβει πως η αγάπη των δικών του είναι μπερδεμένη με μυστικά και ψέματα και θα συνειδητοποιήσει τις δυνάμεις που θα του επιτρέψουν να προχωρήσει στη ζωή...

Ο διάσημος θεατρικός συγγραφέας Σάιμον Στήβενς, που έργα του έχουν ανεβεί άλλες δυο φορές από το Θέατρο του Νέου Κόσμου, υπογράφει τη θεατρική διασκευή του πολυβραβευμένου μυθιστορήματος του Μαρκ Χάντον Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα, που κέρδισε 7 βραβεία Ολίβιε, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου το 2013. Έχει παιχτεί σε πολλές χώρες, ανάμεσά τους στις ΗΠΑ, στον Καναδά, στο Μεξικό, στην Κορέα, στην Ιαπωνία, στην Αυστραλία, στο Βέλγιο, στο Ισραήλ, στην Ελλάδα, κερδίζοντας πολλά σημαντικά βραβεία.

Μια γλυκόπικρη ιστορία για τον αυτισμό, την εφηβεία, την οικογένεια, τα μαθηματικά και τα χρώματα.

Βασισμένο στο μυθιστόρημα του Μαρκ Χάντον
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος

Παίζουν: Γιάννης Νιάρρος, Κατερίνα Λυπηρίδου, Κόρα Καρβούνη, Θύμιος Κούκιος, Μαρία Κατσανδρή, Γιώργος Κριθάρας, Γιώργος Γιαννακάκος, Βάσια Χρήστου, Σπύρος Κυριαζόπουλος.

Προπώληση εισιτηρίων: Viva

«Himmelweg (Ο δρόμος για τον ουρανό)», θέατρο «Τζένη Καρέζη»

Νίκος Ψαρράς
Νίκος Ψαρράς
Φωτογραφία: Ελίνα Γιουνανλή

«Ο δρόμος για τον ουρανό» συνδέεται με ένα ιστορικό γεγονός κατά τη διάρκεια του δεύτερου παγκόσμιου πόλεμου: Σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης Εβραίων κοντά στην Πράγα, στήνεται ένα παιχνίδι εντυπώσεων, δηλαδή εξαπάτησης. Η ναζιστική κυβέρνηση του Βερολίνου επιβάλλει σε επιλεγμένους κρατούμενους να δημιουργήσουν μια πλαστή εικόνα αξιοπρεπούς διαβίωσης για χάρη της κοινής γνώμης. Εκπρόσωποι του ερυθρού σταυρού, θορυβημένοι από τις φήμες για τις συνθήκες που επικρατούν στα στρατόπεδα, καταφθάνουν και γίνονται μάρτυρες μιας καλοστημένης απάτης. Επισκέπτονται το Τερεζίν, ένα ιδιόμορφο γκέτο, στο οποίο τα πάντα φαίνονται να λειτουργούν «κανονικά». Επιστρέφοντας από το στρατόπεδο θα καταθέσουν τη μαρτυρία τους για τη σίτιση, την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και τη διαμονή των κρατουμένων.

Εξαιρετικός ο Νίκος Ψαρράς. Η Έλενα Καρακούλη έλαβε εύσημα για τη σκηνοθεσία της παράστασης (που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι στην Πειραιώς έκανε sold out και έξτρα παράσταση).

Από τις 7 Οκτωβρίου έως τις 26 Νοεμβρίου.

Προπώληση εισιτηρίων: Viva

«Προσωπική Συμφωνία», Από Μηχανής Θέατρο - Κάτω Σκηνή

Η ιστορία του μαέστρου Βίλχελμ Φουρτβένγλερ στη ναζιστική Γερμανία.
Η ιστορία του μαέστρου Βίλχελμ Φουρτβένγλερ στη ναζιστική Γερμανία.
Φωτογραρφία: Πάτροκλος Σκαφίδας
Νικήτας Τσακίρογλου, Αλέξανδρος Μπουρδούμης
Νικήτας Τσακίρογλου, Αλέξανδρος Μπουρδούμης
Φωτογραφία: Πάτροκλος Σκαφίδας

Η παράσταση έδωσε στον Νικήτα Τσακίρογλου έναν από τους δυνατότερους ερμηνευτικά ρόλους της καριέρας του, στον Χρήστο Βαλαβανίδη μία σπουδαία θεατρική στιγμή και στον Αλέξανδρο Μπουρδούμη τη δυνατότητα να συμμετέχει σε μία σύμπραξη πρωταγωνιστών διαφορετικών γενεών, δίνοντας τον καλύτερο του εαυτό.

«Προσωπική Συμφωνία» (Taking sides) του Ρόναλντ Χάργουντ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά, για δεύτερη χρονιά, από τις 30 Οκτωβρίου -η πρεμιέρα είναι ήδη sold out.

Στη Ναζιστική Γερμανία, ο Βίλχελμ Φουρτβένγλερ θεωρείται ο σημαντικότερος Διευθυντής Ορχήστρας γι’ αυτό και χαίρει της εύνοιας του Αδόλφου Χίτλερ. Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, στο κατεχόμενο Βερολίνο, ο Φουρτβένγκλερ θα κατηγορηθεί για τη σχέση του με το Ναζιστικό καθεστώς και θα υποβληθεί σε ανάκριση από τους Αμερικανούς. Την ανάκριση του μαέστρου αναλαμβάνει ο ταγματάρχης Άρνολντ, ο οποίος δείχνει αποφασισμένος να αποδείξει πως ο μουσικός υπήρξε στέλεχος των Ναζί κι εκμεταλλεύτηκε τα προνόμια που του προσέφερε το Κόμμα. Τα αποδεικτικά στοιχεία είναι μηδαμινά μόλο ταύτα, τα επιχειρήματα του Φουρτβένγκλερ σχετικά με τη «διατήρηση της Γερμανικής μουσικής παράδοσης και των υψηλών αξιών», συγκρούονται με τις ανεξίτηλες μνήμες του Ταγματάρχη από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και τους αμέτρητους νεκρούς. O μάρτυρας που θα αλλάξει την τροπή της ανάκρισης είναι ο Ρόντε, δεύτερο βιολί της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, ο οποίος με αντάλλαγμα την προσωπική του απαλλαγή, προδίδει κρυφές πτυχές του μαέστρου.

Συντελεστές

Μετάφραση: Αθανασία Καραγιαννοπούλου

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς

Σκηνικά - Κοστούμια: Αγγελικη Αθανασιάδου, Λήδα Σπερελάκη

Μουσική Επιμέλεια/ Σύνθεση : Παύλος Κατσιβέλης

Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης

Επιμέλεια Κίνησης και Χορογραφίες: Χρυσηίς Λιατζιβίρη

Βοηθός σκηνοθέτη: Βίκη Παναγιωτοπούλου

Β΄ βοηθός σκηνοθέτη: Χρήστος Καρανικόλας

Παίζουν: Νικήτας Τσακίρογλου, Χρήστος Βαλαβανίδης, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Άννα Ελεφάντη, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Παναγιώτης Γουρζουλίδης, Κώστας Κουτρούλης, Δημήτρης Μπούρας

Προπώληση εισιτηρίων: Viva

«Ύψωμα 731», θέατρο Πορεία

Κείμενο - Σκηνοθεσία: Άρης Μπινιάρης
Κείμενο - Σκηνοθεσία: Άρης Μπινιάρης
Φωτογραφία: Πάτροκλος Σκαφίδας

«731 μέτρα πάνω από τον Άδη...»

Από 4 Νοεμβρίου έως 3 Δεκεμβρίου.

Η μουσικοθεατρική παράσταση του Άρη Μπινιάρη (κείμενο - σκηνοθεσία) έχει ως σημείο εκκίνησης ιστορικά γεγονότα: Το 1941, στο Ύψωμα 731, ο ολιγάριθμος ελληνικός στρατός κατορθώνει μια συντριπτική νίκη επί του πολυάριθμου ιταλικού στρατού του Μουσολίνι, στην προσπάθεια του τελευταίου να καταλάβει την Ελλάδα. Στη μάχη που δόθηκε τα γεγονότα και οι αριθμοί αγγίζουν τη σφαίρα του παράδοξου όσον αφορά τον μικρό αριθμό των Ελλήνων οπλιτών αλλά και τους τρόπους με τους οποίους αντιμετώπισαν μία ιταλική επίθεση μυθικών διαστάσεων.

Πληροφορίες που αντλούνται από εφημερίδες και μαρτυρίες της εποχής, καθώς και συνεντεύξεις και απομνημονεύματα ανθρώπων που συμμετείχαν στη μάχη, μεταστοιχειώνονται σε μουσική, κίνηση και λόγο.

Προπώληση εισιτηρίων: www.poreiatheatre.com, www.viva.gr

«Άρης», Τεχνοχώρος Cartel

Τάσος Σωτηράκης
Τάσος Σωτηράκης
Φωτογραφία: Δήμητρα Ψυχογιού

Η παράσταση «Άρης», το θεατρικό έργο της Σοφίας Αδαμίδου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη, με τον Τάσο Σωτηράκη, στον ομώνυμο ρόλο, που παρουσιάστηκε στον Τεχνοχώρο Cartel για δύο θεατρικές σεζόν, ταξίδεψε σε πολλές πόλεις της Ελλάδας αλλά και στην Κύπρο, επιστρέφει στην έδρα της από τις 19 Οκτωβρίου.

Η παράσταση απέσπασε στα Κορφιάτικα βραβεία, το βραβείο Καλύτερος θεατρικός συγγραφέας «Αλέκος Σακελλάριος» (η Σοφία Αδαμίδου) και καλύτερου μονολόγου «Χρύσα Σπηλιώτη» (ο Τάσος Σωτηράκης)

«Τζάσμιν», θέατρο «Διάνα»

Σκηνοθεσία Σταμάτης Φασουλής
Σκηνοθεσία Σταμάτης Φασουλής
Φωτογραφίες: Γιώργος Καβαλλιεράκης

Η «Τζάσμιν» επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο θέατρο «Διάνα», από την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου έως και Κυριακή 19 Ιανουαρίου.

Πρόκειται για την πρώτη παγκόσμια θεατρική διασκευή που βασίστηκε στο σενάριο του Γούντι Άλεν Βlue Jasmine και έγινε από την Ελένη Ράντου και τον Βαγγέλη Χατζηνικολάου.

Μετά τις 19 Ιανουαρίου η παράσταση μεταφέρεται στη Θεσσαλονίκη στο θέατρο Ράδιο Σίτυ .

Τη σκυτάλη στο θέατρο Διάνα θα πάρει η καινούρια παράσταση του Βασίλη Παπακωνσταντίνου σε κείμενα Οδυσσέα Ιωάννου και σκηνοθεσία της Ελένης Ράντου.

Μια πλούσια χρεωκοπημένη Νεοϋορκέζα, η Τζάσμιν (Ελένη Ράντου), μετά τη διάλυση του γάμου της και την οικονομική καταστροφή του άντρα της Αλ (Μάξιμος Μουμούρης) προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή της από την αρχή. Αναγκάζεται, άφραγκη πλέον, να μετακομίσει στην αδερφή της Τζίντζερ (Καλλιρρόη Μυριαγκού) σε μια λαϊκή συνοικία του Σαν Φρανσίσκο, τη στιγμή που η αδερφή της ετοιμάζεται να παντρευτεί τον Τσίλυ (Παντελή Δεντάκη). Η απέχθεια της Τζάσμιν προς τον Τσίλυ είναι κεραυνοβόλα και οι συγκρούσεις ανάμεσά τους πυροδοτούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Στην προσπάθεια της Τζάσμιν να επαναπροσδιορίσει τη ζωή της, σ’ ένα εχθρικό περιβάλλον, το παρελθόν στοιχειώνει το παρόν με απρόβλεπτες συνέπειες.

Μία «παραλλαγή» του Λεωφορείου ο Πόθος.
Μία «παραλλαγή» του Λεωφορείου ο Πόθος.
Φωτογραφίες: Γιώργος Καβαλλιεράκης

Το σενάριο του Γούντι Άλεν στηριγμένο σε μια άλλη εκδοχή του Λεωφορείο ο Πόθος, περιγράφει με μοναδικά κωμικοτραγικό τρόπο το οδοιπορικό της πτώσης και την τραυματική εμπειρία της απώλειας.

Συντελεστές

Σενάριο: Γούντι Άλεν

Θεατρική απόδοση: Ελένη Ράντου, Βαγγέλης Χατζηνικολάου

Σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής

Σκηνικά: Μαγιού Τρικεριώτη

Βοηθός σκηνογράφου: Δήμητρα Χίου

Κοστούμια: Κική Γραμματικοπούλου

Βοηθός ενδυματολόγου: Κρυσταλία Λιονάκη

Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης

Κίνηση: Αντιγόνη Γύρα

Μουσική επιμέλεια: Ιάκωβος Δρόσος

Φωτογραφίες: Γιώργος Καβαλλιεράκης

Παίζουν: Ελένη Ράντου, Μάξιμος Μουμούρης, Παντελής Δεντάκης, Καλλιρρόη Μυριαγκού, Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης, Ορέστης Καρύδας και Δημήτρης Καπετανάκος

Προπώληση εισιτηρίων: Viva

Δημοφιλή