11ο Outview Film Festival Τελετή Λήξης και Απονομή Βραβείων

11ο Outview Film Festival Τελετή Λήξης και Απονομή Βραβείων
Courtesy

Στην κατάμεστη αίθουσα της Ταινιοθήκης της Ελλάδος γράφτηκε την Τετάρτη 25 Απριλίου, ο επίλογος του 11ου Outview Film Festival. Το ενεργό LGBTQI+ κινηματογραφικό φεστιβάλ βράβευσε τις ταινίες που κέρδισαν κριτικές επιτροπές και κοινό, και έδωσε την υπόσχεση να επιστρέψει το 2019 για τον 12ο χρόνο του το ίδιο, και ακόμα περισσότερο, ισχυρό.

Μετά από 7 ημέρες sold out προβολών, θεματικών πάρτι και σημαντικών παράλληλων δράσεων που καταπιάστηκαν με φλέγοντα κοινωνικά και καλλιτεχνικά ζητήματα, ολοκληρώθηκε το 11ο Outview Film Festival. Οι οκτώ αυτές ημέρες απέκτησαν τον χαρακτήρα μιας κινηματογραφικής, κοινωνικοπολιτικής και ανθρώπινης γιορτής, η οποία κορυφώθηκε με την τελετή λήξης και απονομής των βραβείων.

Courtesy

Την τελετή παρουσίασαν μέλη της ομάδας ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ, η Drag Queen/Performer Imiterasu και η Αικατερίνη Κονταρίνη. Στην τελετή λήξης συμμετείχε και η Drag Queen Μελίτα Σκαμπώ που ερμήνευσε το We’ll Meet Again (Vera Lynn) ενθουσιάζοντας το κοινό που το τραγούδησε μαζί της, ενώ τα βραβεία απονεμήθηκαν από ηθοποιούς, σκηνοθέτες, παράγοντες της κινηματογραφικής σκηνής και ακτιβιστές της LGBTQI+ κοινότητας.

Το Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας Μικρού Μήκους απένειμε η κριτική επιτροπή του του LGBTQI+ περιοδικού Antivirus, στην ταινία «Χρυσόψαρο (Goldfish)» του Γιώργου Αγγελόπουλου, ενώ ο σκηνοθέτης ανέβηκε στη σκηνή για να ευχαριστήσει το κοινό, την επιτροπή και το Φεστιβάλ και να παραλάβει το βραβείο του.

Το Βραβείο Καλύτερης Ξένης Ταινίας Μικρού Μήκους απένειμε η κριτική επιτροπή της ομάδας Προχωράµε στην ταινία «The Wedding Patrol» του Rogier Hardeman, ταινία που προηγήθηκε της ταινίας έναρξης στην πρεμιέρα του Φεστιβάλ.

Courtesy

Στη συνέχεια η κριτική επιτροπή για το Καλύτερο Ντοκιμαντέρ ανέβηκε στη σκηνή. Τα μέλη της επιτροπής Αντωνόπουλος Θοδωρής, Κοµνηνός Δηµήτρης και Τσικλητήρα Μαρίνα μίλησαν για τις ταινίες που ξεχώρισαν από το Φεστιβάλ.

Με δικά της λόγια η επιτροπή:

«Είδαμε έργα με ανθρωπιά, συναισθήματα και τεχνική αρτιότητα. Ταινίες γενναίες, με ουσιαστικές αποκαλύψεις, ιστορικές αναφορές, σπάνιο αρχειακό υλικό και εις βάθος συντακτική εργασία με αφηγηματικά και υφολογικά χαρακτηριστικά που καλύπτουν όλο το φάσμα της LGBTQI+ κοινότητας. Ντοκιμαντέρ που απέφυγαν τις στερεοτυπικές και ηθικολογικές παγίδες που συνήθως συναντώνται σε ταινίες που καταπιάνονται με το ευαίσθητο ζήτημα της σεξουαλικότητας. Καταρχάς , ξεχωρίσαμε τις ταινίες Queercore: How to Punk a Revolution & Tranny Fag (Bixa Travesty). Μας εντυπωσίασε η ενδιαφέρουσα σκηνοθετική προσέγγιση, η βαθιά ανθρώπινη αφήγηση και κυρίως η συναρπαστική, μοναδική περσόνα της performer Miss Rosewood, που έδωσε το όνομά της στην ταινία της Helle Jensen.

Courtesy

Το Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ απονέμεται στην ταινία του David France «The Death and Life of Marsha P. Johnson». Το ντοκιμαντέρ αυτό δεν ξεχωρίζει για την ποιητικότητά του, δεν είναι ένα πανέμορφο ντοκιμαντέρ με μεταφορικές εικόνες. Είναι μια σκληρή, ωμή καταγραφή με πολλές αναφορές και σπάνιο ιστορικό αρχειακό υλικό. Και γίνεται αληθινά συναρπαστικό όταν αντιπαραβάλει τις άστεγες έγχρωμες τρανς ακτιβίστριες Johnson και Rivera με τη συνολική τροχιά του LGBTQI+ ακτιβισμού, που συχνά υποτιμά τη συστημική καταπίεση που ευθύνεται για τα εγκλήματα για τα οποία η τρανς κοινότητα μετράει θύματα, ακόμα και σήμερα.

Ο θάνατος της Marsha είναι κάτι πολύ περισσότερο από έναν απλό φόνο με άγνωστους δράστες. Στο εδώλιο του κατηγορουμένου θα μπορούσε να καθίσει ολόκληρη η κοινωνία. Ο ίδιος ο France , σε μια συνέντευξή του, ομολογεί πως έπαιξε με την ιδέα να ονομάσει την ταινία We all killed Marsha P. Johnson-εμείς όλοι σκοτώσαμε την Marsha P. Johnson.»

Courtesy

Στη συνέχεια το λόγο πήρε η κριτική επιτροπή Καλύτερης Ταινίας που απαρτίζεται από τους: Αποστόλου Φένια, Ναθαναήλ Μαρία και Ψαρουδάκη Στέλιο.

Η επιτροπή ξεχώρισε τις ταινίες The Wound & Just Charlie και είπε για την καθεμία:

Για το The Wound, «Σκληρή, διαφωτιστική ταινία για τη σύγκρουση μεταξύ της παράδοσης και της ζωής που μένει πίσω για να διατηρηθούν κάποια έθιμα που εμποδίζουν την εξέλιξη του ανθρώπου και την ελευθερία του στην αυτοδιάθεση και αυτογνωσία του» και για το Just Charlie, «H δυσφορία του φύλου αποτυπώνεται μοναδικά σε αυτή την ταινία όπου η αγάπη, η κατανόηση και η αποδοχή ξεπερνάει κάθε κοινωνικό ταμπού και δυσκολία και φέρνει σε πρώτο πλάνο , το σεβασμό στην ελεύθερη επιλογή και την ευτυχία του ανθρώπου».

Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε το φιλμ «I Dream in Another Language | Sueño en otro idioma» του Ernesto Contreras (σε διανομή Seven Films) που απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας σε μια χρονιά που οι συμμετοχές ταινιών μικρού αλλά και μεγάλου μήκους εκτόξευσαν το επίπεδο του φεστιβάλ σε υψηλά επίπεδα.

Courtesy

Με δικά της λόγια η επιτροπή για την επιλογή της:

«Το Βραβείο του Διαγωνιστικού Μεγάλου Μήκους Μυθοπλασίας απονεμήθηκε στην ταινία «I dream in another language» για την κινηματογραφική της αρτιότητα, τον μαγικό ρεαλισμό και την ποιητική ματιά του σκηνοθέτη πάνω στις έννοιες της παράδοσης, της επικοινωνίας και της αποδοχής. Ένα νοσταλγικό και συγκινητικό παραμύθι που μας κάνει να ονειρευόμαστε στην γλώσσα της αγάπης!»

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος το κοινό είχε την τιμητική του, αφού με την ψήφο του ανέδειξε τις δικές του αγαπημένες ταινίες του φεστιβάλ. Φέτος το Βραβείο Κοινού για Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους δόθηκε στο φιλμ «Λεσβιακές Ιστορίες - Λιτσάρα USB», των Κατερίνας Πανοπούλου και Αλεξάνδρας Ρέντζου, ενώ οι σκηνοθέτριες ανέβηκαν στη σκηνή για να παραλάβουν το βραβείο και ευχαρίστησαν το κοινό για την ψήφο του.

Το Bραβείο Kοινού για Kαλύτερη Tαινία Mεγάλου Mήκους απονεμήθηκε στην ταινία «Queercore: How To Punk A Revolution», του Yony Leyser. Ο σκηνοθέτης ήταν παρών στην τελετή για να παραλάβει το βραβείο του και ευχαρίστησε Φεστιβάλ και κοινό για τη θερμή υποδοχή της ταινίας του, ενώ ευχήθηκε το Outview Film Festival να συνεχίσει να πραγματοποιείται για 100 χρόνια ακόμη!

Άλλωστε το κοινό του Outview Film Festival είναι πάντα το πιο σημαντικό κομμάτι του, αυτό που συνέβαλε στην ολοκλήρωση μιας ουτοπικής, ρομαντικής ιδέας, ένα ενεργό LGBTQI+ φεστιβάλ που ήδη ετοιμάζεται για τον 12ο χρόνο παρουσίας του στην πόλη.

Courtesy

Η βραδιά ολοκληρώθηκε με την διευθύντρια του φεστιβάλ Μαρία Κατσικαδάκου / Cyber στη σκηνή να ευχαριστεί τον κόσμο για την παρουσία του στις προβολές και τις παράλληλες εκδηλώσεις, την ομάδα του Φεστιβάλ και τους υποστηρικτές του, ενώ ακολούθησε η προβολή της ταινίας Just Charlie της Rebekah Fortune, την οποία προλόγισαν μέλη της Colour Youth - Κοινότητας LGBTQI+ Νέων Αθήνας.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΟΥ 11ΟΥ OUTVIEW FILM FESTIVAL.

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας: I DREAM IN ANOTHER LANGUAGE του Ernesto Contreras (διανομή Seven Films).
Κριτική επιτροπή: Φένια Αποστόλου (Σκηνοθέτις, χορογράφος, performer), Μαρία Ναθαναήλ (Υπεύθυνη Επικοινωνίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κιν/φου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας), Στέλιος Ψαρουδάκης (Ηθοποιός).

Βραβείο Καλύτερου Ντοκιµαντέρ: THE DEATH AND LIFE OF MARSHA P. JOHNSON του David France.
Κριτική επιτροπή: Μαρίνα Τσικλητήρα (Κριτικός Κινηματογράφου, δημοσιογράφος), Θοδωρής Αντωνόπουλος (Δημοσιογράφος), Δημήτρης Κομνηνός (Σκηνοθέτης).

Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας Μικρού Μήκους: ΧΡΥΣΟΨΑΡΟ (Goldfish) του Γιώργου Αγγελόπουλου.
Κριτική επιτροπή: Ομάδα περιοδικού Antivirus.

Βραβείο Καλύτερης Ξένης Ταινίας Μικρού Μήκους: THE WEDDING PATROL του Rogier Hardeman.
Κριτίκη επιτροπή: Ομάδα ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ

Βραβείο Κοινού για Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους: ΛΕΣΒΙΑΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ - ΛΙΤΣΑΡΑ USB, των Κατερίνα Πανοπούλου και Αλεξάνδρα Ρέντζου.

Bραβείο Kοινού για Kαλύτερη Tαινία Mεγάλου Mήκους: QUEERCORE: HOW TO PUNK A REVOLUTION, του Yony Leyser.

Δημοφιλή