ΤΟ BLOG
20/04/2019 10:01 EEST | Updated 20/04/2019 10:01 EEST

7 Digital Marketing Courses που θα απογειώσουν την καριέρα σας

Τι είδη Digital Marketing Courses υπάρχουν;

Credit to pexels

Ζούμε στην εποχή που και η κουτσή Μαρία έχει βγάλει Digital Marketing Course.

Άρα, είναι σημαντικό να ξέρουν όσοι θέλουν να πάρουν κάποιες βασικές γνώσεις ή να εξελίξουν αυτές που ήδη έχουν, που πρέπει να στραφούν και που όχι.

Οι απόψεις που εκφράζονται σε αυτό το άρθρο είναι καθαρά προσωπικές.

Κατ’ επέκταση, δεν κριτικάρω όσους πουλάνε online courses. Απλά παραθέτω την οπτική ενός ανθρώπου που έχει κάνει πάνω από 30 digital courses και έχει μια κάποια γνώση του που πρέπει να αφιερώσεις τον χρόνο σου.

Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, όπου το Digital είναι σε εμβρυϊκό στάδιο και όλοι θέλουν να μπουν σε αυτό τον κλάδο, είναι εύλογο ότι θα ξεπεταχτούν διάφορα “σεμινάρια” τα οποία υπόσχονται ότι θα γίνετε “experts” σε 20 ώρες μαθημάτων (ασχολίαστο).

Γνώμη μου είναι ότι πρέπει να εμπιστεύεστε industry-standard courses που είναι παγκοσμίως γνωστά και τίποτα άλλο.

Ο χρόνος είναι χρήμα και πρέπει να ξέρουμε που θα τον αφιερώσουμε. Άρα, πολύ σημαντικό στην προκειμένη είναι να ξέρετε τι κατηγορίες courses υπάρχουν και τι να περιμένετε από το καθένα. Και θα συνεχίσω με αυτό.

Τι είδη Digital Marketing Courses υπάρχουν;

Υπάρχουν χοντρικά 2 είδη. Τα γενικά και τα εξειδικευμένα. Και εξηγούμαι.

Τα γενικά courses είναι αυτά που καλύπτουν διάφορες θεματικές ενότητες σε ένα ενιαίο course.

Ένα καλό παράδειγμα είναι το course του Digital Marketing Institute, όπου σε περίπου 30 ώρες καλύπτονται σφαιρικά διάφορες ενότητες όπως PPC, email marketing και SEO. Συνήθως αυτού του τύπου τα courses είναι και αυτά που πρέπει να πληρώσεις αδρά. Ενώ είναι βολικά, κυρίως για αρχάριους, μην περιμένετε ότι θα εμβαθύνετε ιδιαίτερα στην εκάστοτε θεματική.

Μετά υπάρχουν και τα εξειδικευμένα courses (βλέπε Google Ads). Κάνοντας αυτό θα μάθεις για PPC και τίποτα άλλο. Τα courses αυτά είναι κυρίως δωρεάν, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Εγώ προσωπικά προτιμώ την τακτική των μεμονωμένων courses που καλύπτουν μια μόνο θεματική, καθώς η εμβάθυνση είναι μεγαλύτερη.

Τέλος, υπάρχουν και όλα αυτά τα courses που θα βρείτε σε πλατφόρμες όπως το Udemy, όπου δεν αντιλέγω ότι πολλές φορές μπορεί να είναι εξαιρετικά.

Αλλά επειδή πέρα από την γνώση, ο λόγος που κάνουμε courses είναι και για την βελτίωση του βιογραφικού μας (και ο χρόνος είναι χρήμα), είναι καλό τα courses αυτά να είναι από γνώστες εταιρίες.

Κάνεις εργοδότης δεν θα ενθουσιαστεί επειδή μάθατε SEO από το course του Billy από ένα χωριό 10 χιλιόμετρα έξω από το Kentucky των ΗΠΑ. Αν όμως κάνατε το course του Brian Dean, τότε σίγουρα έχετε παραπάνω ευκαιρίες.

7 Digital Marketing Courses που αξίζουν τον χρόνο σας

Credit to PEXELS

Μάλλον θα έχετε καταλάβει από όλα τα παραπάνω, ότι τα courses που προτείνω είναι στοχευμένα πάνω σε μια συγκεκριμένη θεματική και είναι από ανθρώπους/εταιρίες που αν μη τι άλλο ξέρουν για τι μιλάνε. Κάποια από αυτά συνοδεύονται και από certificate, ενώ κάποια άλλα όχι. Πάμε να τα δούμε ένα ένα.

1. Google Ads course

Θα ξεκινήσω με κλισέ course. Σε όποιο παρακλάδι του Digital και αν απασχολείστε ή φιλοδοξείτε να απασχοληθείτε, γνώμη μου είναι ότι σίγουρα δεν βλάπτει να είστε certified στο Google Ads (πρώην Adwords). Εγώ ξεκίνησα ως copywriter, και κατά ένα μεγάλο ποσοστό είμαι ακόμα.

Παρ’ όλα αυτά το certificate αυτό με βοήθησε να καταλάβω βασικά πράγματα για τα keywords, καθώς και αρχές για το πως δημιουργούνται, μανατζάρονται, μετρούνται και γίνονται optimize οι καμπάνιες στο Search.

Συν τοις άλλοις, μπορείτε να γίνετε certified και για Display, Mobile, Video, και Shopping Advertising, ανάλογα με το τι χρειάζεστε περισσότερο βάσει δουλειάς και ενδιαφερόντων.

Μπορεί να μην ασχολήθηκα ποτέ με το κομμάτι του paid, αλλά θεωρώ χρήσιμη γνώση αυτό το certificate και επίσης είναι free! Η αλήθεια είναι βέβαια ότι έχει χάσει αρκετά την αξία του πλέον, κυρίως γιατί τις απαντήσεις στις ερωτήσεις του certificate μπορείς να τις google-άρεις.

2. Google Analytics course

Στα χνάρια του πρώτου, συνεχίζω με κλισέ course. Και το θεωρώ λογικό, καθώς τι αξία έχει να ασχολείσαι με την δημιουργία οποιασδήποτε προωθητικής ενέργειας σε ένα site, αν δεν ξέρεις μετά να μετρήσεις τα αποτελέσματα. Το Analytics είναι εξίσου θεμελιώδες certificate, ασχέτως σε ποιο είδος του Digital δραστηριοποιείστε.

Δίνει μια πρώτη επαφή με βασικά reports που σας δείχνουν τι σελίδες επισκέπτονται οι χρήστες, από τι κανάλια μπήκαν στο site σας, δημογραφικά στοιχεία για αυτούς κτλ.

Το Analytics είναι αχανές σαν εργαλείο, οπότε μην περιμένετε να το μάθετε με το πέρας του course. Ακόμη και εγώ που τρέχω site δεν μπορώ να πω ότι είμαι ούτε καν κοντά στο να το ξέρω καλά.

Είναι επίσης free όπως το πρώτο και είναι τόσο industry standard και αυτό που απλά οι εργοδότες το θεωρούν δεδομένο ότι το έχετε.

3. Hubspot Academy Content Marketing course

Λατρεύω το Hubspot και τα courses του! Αν σας ενδιαφέρει το κομμάτι του Content δεν υπάρχουν και πολλά courses που να κοντράρουν αυτά του Hubspot Academy στα ίσα.

Το Hubspot (για όσους δεν το έχουν ακουστά) είναι υπεύθυνο για την επινόηση της μεθοδολογίας του Inbound, η οποία έχει ανατρέψει γενικά το πως οι επιχειρήσεις προσεγγίζουν την προσέλκυση νέων leads και πελατών μέσω της δημιουργίας χρήσιμου περιεχομένου, μεταξύ άλλων τακτικών.

Σε αυτό το course διδάσκονται χρήσιμα πράγματα όπως το τι ακριβώς είναι το Content Marketing, ποιοι είναι οι στόχοι του, και ποια διαδικασία να ακολουθείτε για να βρίσκετε συνεχώς καινούριες ιδέες για Content.

Θα μάθετε επίσης για το πως να δημιουργήσετε μια long-term στρατηγική Content Marketing, καθώς και πως να δουλεύετε έξυπνα και όχι μόνο σκληρά, παίρνοντας ένα άρθρο και μετατρέποντας το σε άλλες μορφές content, όπως ένα video παραδείγματος χάριν.

Δεν υπάρχουν και πάρα πολλοί στην Ελλάδα που να έχουν κάνει τα courses του Hubspot (ίσως γιατί τώρα έχουμε αρχίσει να συγχρονιζόμαστε κάπως με το εξωτερικό στο Content Marketing), οπότε σίγουρα είναι αβαντάζ θεωρώ για αυτούς που έχουν το certificate.

Το Hubspot Academy έχει τεράστιο library με κοντά στα 30 courses/certifications για Content, Social, SEO, Video Marketing, Business Blogging, Email Marketing, και Inbound Sales. Παρά το ότι η ναυαρχίδα τους είναι τα courses για Content και Inbound, όλα είναι πολύ ενδιαφέροντα και χρήσιμα. Επίσης, όλα είναι δωρεάν.

4. Hootsuite Social Marketing course

Όσοι ασχολούνται ή φιλοδοξούν να ασχοληθούν με τα Social σίγουρα θα γνωρίζουν το Hootsuite, δημοφιλές εργαλείο για Social Media Management. Το Hootsuite λοιπόν έχει το δικό του Academy εδώ και κάποια χρόνια, και το Social Marketing Training είναι ένα από τα πολύ ενδιαφέροντα courses του.

Σε αυτό καλύπτονται θεματικές όπως το πως να κάνετε optimize μια εταιρική σελίδα στα Social καθώς και step-by-step δημιουργία στρατηγικής για τα Social. Θα μάθετε επίσης για τεχνικές που θα σας βοηθήσουν να φτιάξετε ένα community από ανθρώπους που θα είναι advocates του brand σας.

Το course πρόσφατα έγινε updated και τώρα έχουν προστεθεί και κάποια sections για Content Marketing και Social Advertising. Συνοδεύεται από certificate, αλλά δυστυχώς οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να πληρώσουν 199 δολάρια. Παρ’ όλα αυτά, όλα τα video του course μπορείτε να τα παρακολουθήσετε δωρεάν.

Το library του Hootsuite Academy έχει γίνει αρκετά περιεκτικό πλέον και μεταξύ άλλων περιέχει και courses για Social Selling, Social Advertising, Social Strategy, και Social Advocacy. Δυστυχώς, όλα είναι επί πληρωμή και ξεκινούν από 99 δολάρια.

5. Brian Dean - SEO That Works course

Αυτός ο τύπος που μοιάζει λες και βγήκε από το Harry Potter είναι από τα μεγαλύτερα μυαλά στο SEO παγκοσμίως και βγαίνει στην πρώτη σελίδα της Google για σχεδόν οποιαδήποτε SEO-related αναζήτηση.

Έχει βγάλει μερικά από τα πιο ολοκληρωμένα blog posts για On-Page και Off-Page, και αν μη τι άλλο μάλλον ξέρει για τι μιλάει.

Θα είμαι ειλικρινής. Το course του δεν το έχω κάνει. Ή μάλλον έκανα apply, αλλά δεν έγινα ποτέ δεκτός.

Παρ’ όλα αυτά το συμπεριλαμβάνω στη λίστα γιατί διάβασα πολλά reviews και όλοι είναι κατενθουσιασμένοι. Ο Brian στο συγκεκριμένο course παρουσιάζει βήμα βήμα τη μεθοδολογία του για το πως δημιουργεί και προμοτάρει το περιεχόμενο του στο blog του, το Backlinko.

Το course αναλύει αποκλειστικά White-Hat στρατηγικές. Επίσης, όσοι γίνουν δεκτοί παίρνουν πρόσβαση σε ένα ιδιωτικό Facebook group όπου συζητιούνται θέματα SEO και ανταλλάσσονται ενδιαφέροντα insights.

Είναι εξαιρετικά εξειδικευμένο και ακριβό. Ξεκινάει από 900 δολάρια και ανάλογα με το πακέτο φτάνει μέχρι και τα 20.000 δολάρια. Στις ακριβότερες εκδόσεις του όμως παίρνεις μέχρι και προσωπική συμβουλευτική από τον ίδιο τον Brian. Τώρα το ποιος μπορεί να διαθέσει 20.000 δολάρια για ένα course είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.

Αξιοσημείωτο επίσης, είναι ότι ο Brian Dean εξαγόρασε το Link-building course ενός άλλου γνωστού κυρίου στους SEO κύκλους, ονόματι Jon Cooper (το οποίο κόστιζε 60 δολάρια και το είχα αγοράσει). Κατ’ επέκταση πιθανολογώ ότι μέρος του content εκείνου του course θα έχει συμπεριληφθεί και στου Brian.

Το course του Jon Cooper ήταν εξίσου περιεκτικό και ανέλυε πως να κάνεις αυτοματοποίηση και outsourcing στο linkbuilding, πιθανές ευκαιρίες για link acquisition, eCommerce link building, λίστα με tools, στρατηγικές, καθώς και link diversity tips.

6. Neville Medhora - Kopywriting Kourse

Ο Neville ήταν αυτός ο οποίος με βοήθησε να καταλάβω πολύ βασικά πράγματα για το copywriting τα οποία λείπουν από πολλούς Έλληνες του είδους, όπως το “Write like you talk”.

Είναι από τους εξαιρετικά ταλαντούχους σύγχρονους Copywriters, και επίσης βγαίνει στην πρώτη σελίδα της Google για super γενικά keywords του στυλ “Copywriting” ή “Copywriting course”, οπότε μάλλον κάτι κάνει σωστά.

Έχει ένα σύντομο free course στο site του στο οποίο σε 25 λεπτά σου μαθαίνει χρήσιμα πράγματα, όπως το πως να εφαρμόζεις την περιβόητη AIDA formula στο γράψιμο σου, και πως να μην κάνεις μπαμ ότι προσπαθείς να πουλήσεις μέσα από το copy σου.

Από τον Neville επίσης έμαθα όταν ξεκινούσα στον χώρο ένα λάθος το οποίο βλέπω να κάνουν τόσες επιχειρήσεις ακόμη και σήμερα. Να δίνουν δηλαδή έμφαση στα χαρακτηριστικά του προϊόντος τους και όχι στο πως αυτά θα κάνουν τη ζωή του καταναλωτή καλύτερη, το οποίο και αναλύει στο course του.

Για όσους νιώσουν ότι τους αρέσουν αυτά που μαθαίνουν, ο Neville προσφέρει και premium έκδοση του course του αξίας 750 δολαρίων.

Είναι τόσο υπέρμαχος της απλότητας στο γράψιμο και τα γραφιστικά ενός site που μέχρι και η persona που χρησιμοποιεί στα παραδείγματα του είναι λες και είναι ζωγραφισμένη στο χέρι από πεντάχρονο.

Επίσης, έχει φτιάξει course μέχρι και για το πως να δημιουργήσεις δικό σου course.

Απλά απίστευτος!

7. Marketing with Ahrefs course

Το Ahrefs είναι από τα πιο γνωστά SEO tools και έχει φτάσει να ανταγωνίζεται στα ίσα μέχρι και το Moz. Ναι, σίγουρα σε αυτό το course περιμένεις να δεις πρακτικά διαφήμιση του πόσο φοβερό είναι το Ahrefs, αλλά η αλήθεια είναι ότι έχουν κάνει φοβερή δουλειά.

Με ένα μαγικό τρόπο αναλύουν ταυτόχρονα και βασικές πρακτικές του Digital αλλά σου μαθαίνουν και πως να τις εκτελέσεις, μέσω του Ahrefs φυσικά.

Οι ενότητες που καλύπτονται είναι keyword research, link building και backlink analysis, SEO audits, πως να ανακαλύψεις ευκαιρίες για guest blogging, καθώς και τα πιο συνηθισμένα λάθη στο SEO. Το Ahrefs είναι περισσότερο content-driven εργαλείο οπότε και η προσέγγιση αυτού του course είναι παρόμοια θεωρώ.

Το course είναι free και διαρκεί περίπου 5 ώρες σπασμένες σε μικρά video, οπότε είναι αρκετά bite-sized κατ’ εμέ. Δεν ξέρω αν έχει λογική αρκετά να το κάνετε αν δεν χρησιμοποιείτε το Ahrefs, αλλά το σίγουρο είναι ότι προσφέρει πολύ ποιοτικό περιεχόμενο. Αν χρησιμοποιείτε κάποιο άλλο εργαλείο (π.χ Moz) σίγουρα θα συνοδεύεται από αντίστοιχο course.

Κλείνοντας, θέλω να τονίσω το πόσο τυχεροί είμαστε όλοι εμείς που ασχολούμαστε με το Digital. Ο λόγος; Ο μεγαλύτερος όγκος της γνώσης είναι ένα κλικ μακριά, και συνήθως είναι δωρεάν.

Ναι, η πολύ advanced γνώση πληρώνεται αδρά, και το πιο πιθανό είναι ότι και πάλι δεν θα την λάβετε όλη.

Bottom line...προσπαθήστε να κάνετε στην άκρη όλο το θόρυβο των online courses και να εστιάσετε σε αυτά που είναι τεσταρισμένα ότι έχουν αξία.

Ποια courses είναι τα δικά σας αγαπημένα; Θα χαρώ πολύ να ακούσω τις προτάσεις σας στα σχόλια.